5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

اولو تانری نین آدیلا - اویونون عکسلری ترختور1 - ابومسلم0

عکسهای بازی






بقیه عکسهای بازی

Posted image

Posted image

Posted image

Posted image

Posted image

h@di  

منبع:http://www.tractorfans.com/component/content/article/101-tractor-news/1452-1388-07-30-13-51-03#JOSC_TOP

 

Posted image

Posted image

Posted image

Posted image

Posted image

Posted image

Posted image

پیروزی شیرین تراکتور

پیروزی شیرین تراکتور

تراکتورسازی ۱ - ابومسلم ۰

اختصاصی هواداران تراکتورسازی Tractorfans.com - دیدار هفته سیزدهم تراکتور در ورزشگاه یادگار امام مقابل ابومسلم با برتری یک بر صفر تراکتور به پایان رسید. تراکتورسازی تبریز که در پی نتایج ضعیف هفته های قبل و داوریهای ناعادلانه زیر فشار هواداران بود توانست در حضور ۵۰هزار هوادار خود ابومسلم خراسان را با گل دقیقه ۸۴ نصرتی شکست دهد و با ۱۷ امتیاز در رده ۱۰ جای گیرد. تراکتورسازی در این دیدار با انجام یک بازی هجومی بارها دروازه ابومسلم را تهدید کرده بود اما مثل همیشه بی دقتی مهاجمان این تیم باعث شد تنها با یک گل بازی را ببرد و در حضور هواداران خود در تبریز نشان دهد هفته های قبلی این داوری بود که مانع از پیروزی تراکتور میشد.
گزارش تکمیلی این دیدار تا ساعاتی دیگر در این سایت مشاهده فرمایید.

در سایر دیدارها این نتایج به دست آمد:

سپاهان اصفهان ۰ - استیل آذین ۱

ملوان انزلی ۲ - مس کرمان ۱

راه آهن ری ۱ - شاهین بوشهر ۲

برای مشاهده جدول رده بندی کلیک کنید 

منبعّhttp://www.tractorfans.com/component/content/article/101-tractor-news/1452-1388-07-30-13-51-03#JOSC_TOP

مسابقه بعدی

مسابقه بعدی

هفته: سیزدهم

تراکتورسازیابومسلم
تراکتورسازی     - ابومسلم

پنجشنبه ۳۰ مهر، ۱۳۸۸ ۱۴:۳۰
ورزشگاه یادگار امام تبریز

داوران: مسعود مرادی - حسین خانبان - حمیدرضا منصوری - هادی حاج عباسی - ناظر:حمیدخوشخوان

پخش زنده از شبکه سهند تبریز و خراسان رضوی 

 

ان شا الله چی تیم اوتسون 

آزربایجان دیاریمیز 

ترختور افتخاریمیز

ایران تورکلری 1997 ایلینه قدر

Azerbaijani

[aze] A macrolanguage.  Population total all countries: 19,147,529.  More information.

Azerbaijani, South

[azb] 11,200,000 in Iran (Johnstone and Mandryk 2001), increasing. 290,000 Afshar, 5,000 Aynallu, 7,500 Baharlu, 1,000 Moqaddam, 3,500 Nafar 1,000 Pishagchi, 3,000 Qajar, 2,000 Qaragozlu, 130,000 Shahsavani (1993). Population total all countries: 12,612,660. East and West Azerbaijan, Ardebil, Zanjan, and part of Markazi provinces. districts of Tehran; Fars Province and scattered. Also in Afghanistan, Azerbaijan, Iraq, Jordan, Syria, Turkey (Asia), United States. Alternate names: Torki.  Dialects: Aynallu (Inallu, Inanlu), Karapapakh, Tabriz, Afshari (Afshar, Afsar), Shahsavani (Shahseven), Moqaddam, Baharlu (Kamesh), Nafar, Qaragozlu, Pishagchi, Bayat, Qajar. Bakhtiari [bqi] is on a dialect continuum between Northern Luri [lrc] and Southern Luri [luz]. Farsi dialects in Chaharmahâl va Bakhtiari Province mutually intelligible with Bakhtiari. Similar to Kumzari [zum]. Lexical similarity: 75% with Southern Luri (Mamasani), 86% with Southern Luri (Boyerahmadi), 73% with Northern Luri (rural), 78% with Northern Luri (Khorramabadi), 76% with Western Farsi [pes].  Classification: Altaic, Turkic, Southern, Azerbaijani  More information.

 

Kashkay

[qxq] 1,500,000 (1997). Southwest Iran, Fars and South Kohgiluyeh va Boyerahmad Province. Shiraz, Gachsaran, and Firuzabad are centers. Alternate names: Kashkai, Qashqai, Qashqa’I, Qashqay.  Dialects: Similar to Azerbaijani [azb].  Classification: Altaic, Turkic, Southern, Azerbaijani  More information.

 

Kazakh

[kaz] 3,000 in Iran (1982). Mazanderan Province, Gorgan City. Alternate names: Gazaqi, Kazak, Kazakhi.  Classification: Altaic, Turkic, Western, Aralo-Caspian  More information.

 

Khalaj

[kjf] 42,100 in Iran (2000 WCD).  Classification: Indo-European, Indo-Iranian, Iranian, Western, Northwestern  More information.

 

Khalaj, Turkic

[klj] 42,100 (2000 WCD). Central Province, northeast of Arak. Alternate names: Khalaj.  Dialects: Not a dialect of Azerbaijani [azb], as previously supposed. An independent language distinct from other extant Turkish languages (Doerfer et al 1971).  Classification: Altaic, Turkic, Southern, Azerbaijani  More information.

 

Khorasani Turkish

[kmz] 400,000 (1977 G. Doerfer). Northeast Iran, north Khorasan Province, northwest of Mashhad. West dialect in Bojnurd region; north in Quchan region (probably largest), south around Soltanabad near Sabzevar. Alternate names: Quchani.  Dialects: West Quchani (Northwest Quchani), North Quchani (Northeast Quchani), South Quchani. Midway linguistically between Azerbaijani and Turkmen [tuk], but not a dialect of either. The Oghuz-Uzbek dialect of Uzbek, Northern [uzn] in Uzbekistan is reportedly a dialect.  Classification: Altaic, Turkic, Southern, Turkish  More information.

35 million turks live in İRAN

35million turks live in İRAN 

 

بونا گؤره کی بعضی لری شک لری وار ایراندا 35 میلیون تورک یاشاماقدادیر 

 

خواهیش ائلیرم بو سایتا گئدیب باخسینلار 

 

البته شک لری اولانلار تورک دئییل لر و یازیقلار اولسون اونلارا!! 

 

http://www.ethnologue.com/show_country.asp?name=ir

مسولان باشگاه بخوانند / ضرورت حمایت از هواداران

مسولان باشگاه بخوانند / ضرورت حمایت از هواداران

نگاهی به سخنان کریمی و تاج در برنامه نود

دیروز باز هم برنامه نود پخش شد و باز هم شاهد توهین به مردم آذربایجان در این برنامه بودیم اول کریمی که در مصاحبه اش با رفتار بچگانه حرف هایی به زبان آورد که جز از بچه ها در کل های کودکانشان از کسی انتظار نمیرفت چه برسه از شخصی که یک بازیکن ملی می باشد که ادعای حرفه ای بودن هم دارد. بهر حال کریمی گفت تراکتوری ها باید تو خواب ببینن که با وجود استقلال و پیروزی پرطرفدارترین تیم ایران باشن ولی باید به ایشان گوشزد کرد نیازی نیست تراکتوری ها خواب ببینند چون آنها در بیداری و در دنیای حقیقی انحصار ها را شکستند و پرطرفدارترین تیم ایران لقب گرفتند این شمائید که باید در خواب ببینید که روزی در جایگاهی قرار بگیرید که علی دایی در آن قدم نهاده.

ادامه مطلب ...

نقدی بر عملکرد داوران لیگ برتر

نقدی بر عملکرد داوران لیگ برتر

تراکتورسازی در لبه تیغ داوری های مسئله دار حاکم بر فوتبال ایران

آرتان آرمان

داستان داوری بازیهای لیگ برتر ایران مثنوی صد من کاغذ شده است و هر فصل این داوری نامه قطورتر و قطورتر شده و آه و فغان و افسوس تیمهای شرکت کننده در این ماراتن نفسگیر سر به آسمان ساییده و بدون دستیابی به کیفیت و استانداردی در خور لیگی که عنوان حرفه ای را با خود یدک می کشد مسابقات به نقطه انتهایی خود رسیده و حکایت هر سال دریغ از پارسال مصداقی عینی در بازیهای لیگ برتر پیدا می نماید گویی که داوری فوتبال به عنوان یکی از تأثیرگذارترین بخشهای یک مسابقه هرگز نخواهد توانست آرامش و عدالت را در فوتبال کشور برقرار نماید.

 

ادامه مطلب ...

::: فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال نام مهدی مهدوی کیا و علی

::: فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال نام مهدی مهدوی کیا و علی کریمی را در فهرست محبوب‌ترین بازیکنان سال ۲۰۰۹ قرار داد ::: به رسم هر ساله فدراسیون جهانی تاریخ و آمار فوتبال فهرستی را از محبوب‌ترین بازیکنان سال تهیه کرده که در فهرست سال ۲۰۰۹ نام مهدی مهدوی کیا و علی کریمی هم وجود دارد ::: با کلیک بر روی این لینک به علی کریمی و مهدوی کیا رای دهید ... (وئرمیون!)

http://www.iffhs.de/?b002ec748804f48d003c03

استیلی اخراج شده روی نیمکت!!!!!

استیلی اخراج شده روی نیمکت!!!!!

حمید استیلی سرمربی استیل آذین در بازی مقابل سایپا در هفته یازدهم از زمین مسابقه اخراج شده بود اما در بازی با تراکتورسازی روی نیمکت استیل اذین نشسته بود و این مسئله سوالی در ذهن هواداران تراکتور ایجاد کرده که چرا کمیته انضباطی با استیل آذین اینطور مهربانانه برخورد میکند؟ علی کریمی هم که با درست کردن حاشیه و جنجال کل ورزشگاه را به هم ریخت و با تمارض یک پنالتی برای تیمش گرفت چه خواهد شد؟ آیا کمیته انضباطی در مورد داوران هم کاری میکند؟ چرا داوران بازیهای تراکتورسازی همیشه خطاهایی علیه تیم تراکتور انجام میدهند؟

این سوالهایی است که با درست کردن حاشیه توسط کریمی و جنجال او در مطبوعات در سایه قرار گرفته و تا حدی هم بایکوت شده است. امیدواریم کمیته انضباطی به هواداران ترکتور پاسخ دهند که چرا استیلی محروم روی نیمکت نشسته بود.

نظرسنجی مجدد سایت گل

سایت گل در اقدامی مجدد به برگزاری نظرسنجی با عنوان شما طرفدار چه تیم ایرانی هستید مبادرت کرده  و هواداران تراکتورسازی برای شرکت در این نظرسنجی ابتدا لازم است با مراجعه به صفحه ثبت نام سایت گل ثبت نام کرده و سپس به تیم تراکتورسازی رای دهند. قابل ذکر است تراکتورسازی در نظرسنجی قبلی با ۳۹ درصد آرا اول شده بود و در تا لحظه نگارش این نوشته در نظرسنجی جدید نیز پیشتاز است.

وضعیت فعلی تراکتورسازی

تراکتورسازی در هفته سیزدهم که پنج شنبه برگزار خواهد شد در تبریز میزبان ابومسلم بحران زده است. تراکتورسازی در این بازی محکوم به برد چرا که با برد در این دیدار اولا امتیازات خود را زیاد کرده و در جدول تکانی به خود خواهد داد و از سوی دیگر برای بازی بعدی مقابل پرسپولیس که بازی سختی در تهران خواهد بود از نظر روحی تقویت خواهد شد. اما اگر خدای نکرده در بازی با ابومسلم نتیجه لازم را نگیرد اولا روحیه تیم کمتر نیز خواهد شد و  نیز با از دست دادن امتیاز وضعیتش در جدول نیز وخیم تر خواهد شد. از سوی دیگر کمالوند باید در تمرینات و تفکرات خود تجدید نظر کند زیرا که گذشت ۱۲ هفته از لیگ نشان داده تراکتور هنوز به مرز آمادگی نرسیده و بازیکنان تراکتور مخصوصا در نیمه دوم از نظر بدنی کم می اورند و با این اوصاف ممکن است حمایتهای هواداران تراکتور از کمالوند نیز رنگ ببازد 

 

 

منبع:http://www.tractorfans.com/component/content/article/101-tractor-news/1430-1388-07-27-07-38-10#JOSC_TOP