5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

شعار تیم ملی ایران در مسابقات جام ملتهای آسیا شاهزاده های پارسی


شعار تیم ملی ایران در مسابقات جام ملتهای آسیا شاهزاده های پارسی تعیین شد

چهارشنبه  ٨ دی ۱٣٨۹ -  ۲۹ دسامبر ۲۰۱۰

 

 

شعار قوم از خودراضی و ندید بدید فارس (شاهزاده های پارسی) را با شعار زیبا و پرمعنای ترکان ازبک (گوج بیرلیکده دیر: قدرت در اتحاد است) مقایسه کنید! واقعا باید بررسی روانشناختی و جامعه شناختی کرد که چرا قوم فارس اینچنین دچار عقده حقارت شده است که هرجا که می رسد می خواهد نام فارس یا پارس را به زور توی چشم جهانیان فرو کند، بگونه ای که برای یک نام ساده خلیج فارس تا حد انتحار حاضرند که پیش بروند ولی در داخل ایران برای ما ژست اومانیستی می گیرند که فارس و ترک و کرد و بلوچ و... وجود ندارد و همه ما ایرانی هستیم و این حرفها قوم گرایانه است!؟ در حالیکه خود قوم فارس از همه بیشتر قوم گراست و عقده مطرح کردن نام فارس یا پارس را تا حد جنون پیش برده است!؟

این اولین بار نیست! در جام جهانی 2006 آلمان هم شعار ستارگان پارس بر روی اتوبوس تیم ملی نقش بسته بود!؟ می گویند که پرشیا همان ایران است!؟ خوب چرا همان ایران را در انگلیسی هم استفاده نمی کنید مگر خارجی ها ایران را نمی شناسند؟ نه من گوش هایم دراز نیست! خوب می فهمم که شما از تغییر نام پرشیا به ایران توسط رضا شاه ناراضی هستید و می خواهید در دنیا همچنان نام پارس و پرشیا را مطرح کنید و نام قومی و قبیله ای تان را در دنیا بر سر زبانها نگه دارید!؟ خوب اشکالی ندارد. بگذارید ایران به کشوری فدرال تبدیل شود و ایالت بزرگ مرکزی آن را به صورت رسمی پرشیا یا پارس بنامید تا این نام برای همیشه در اسناد رسمی و دولتی باقی بماند ولی این را بدانید که ما اجازه نخواهیم داد نام قومی و قبیله ای تان را بر روی همه مردمان این سرزمین و بر روی کل این کشور بگذارید.

 

http://www.the-afc.com/en/component/content/article/31923-slogan-decked-team-buses-unveiled-in-doha

نقدی بر شعار تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا - شازده پسرهای اختلاف برانگیز!!


به نظر می رسد انتخاب القاب این چنینی می تواند موجب ایجاد حساسیتهای بیجا در مورد تیمی شود که تمام ایرانیان به آن افتخار می کنند.


نقدی بر شعار تیم ملی ایران در جام ملتهای آسیا


نامه اعتراضى به فیفا به خاطرانتخاب "شاهزاده های پارسی" برای تیم ایران

نظرات 2 + ارسال نظر

یاشاسین تورک میللتی.تورک میللتی گرک بیر اولا.یاشاسین 35میلیون تورک.قشقایی تورکلری,آذربایجان تورکلرینین دالیسیندا دوروبلار.آذربایجان دا قشقایی لرین دالیسیندا دوروب.یاشاسین قاشقایلار.

گرک قاشقایی تورکلری,آذربایجان تورکلری,و خراسان تورکلری اویانالار.35میلیون تورک آز دئیر.سادجه گرک آییلاخ و بیربیریمیزین دالیسیندا دوراخ.لعنت اولسون او تورکه کی اوز میللتینه خیانت الیه.تورک,گرک تورکه خیدمت الیه,نکی فارسین نوکرچیلیقینی.
قشقاییلر,اویانین.اویان قشقایی قارداشیم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد