5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

این بار صدای ائشک ائشک در بندر انزلی 

اویان تورک میللتی  

نه قدر یاتاجاقسان 

تورک تورک دور 

چون تهراندا سان اوزونو ساتما وطنینی یاددان چیخارتما 

فرق ائله مز اگر غیرتین وار و ایرانین و دونیانین هر یئرینده سن 

قویما سنه توهین اولسون 

 

غیرت نه دئمک دیر؟ 

بونون آدینی نه قویورسان 

سسیز قالیرسان ظولمون قاباغیندا!!!

مهدی کیانی‌

سرانجام پس از سه ماه کش و قوس امیر قلعه نویی ، مهدی کیانی‌ هافبک کنارگذاشته شده به تیم تراکتورسازی برگشت

سرانجام پس از سه ماه کش و قوس امیر قلعه نویی و مدیران باشگاه تراکتورسازی زیرفشار افکار عمومی ناشی از ناکامیهای اخیر کوتاه آمدند تا مهدی کیانی‌ هافبک کنارگذاشته شده اما بسیار محبوب این تیم دوباره به جمع سرخپوشان محبوب تبریزی بازگردد.

با موافقت امیر قلعه نویی، سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز، مهدی کیانی پس از حدود ۱۰۰ روز دوری از تمرینات این تیم از دیروز مجددا کار خود را با سرخپوشان تبریزی از سر گرفت.

“مهدی کیانی” بازیکن کنار گذاشته شده تیم فوتبال تراکتورسازی عصر دیروز با حضور در محل این باشگاه و پس از مذاکره با سردار جعفری، مدیرعامل تراکتورسازی موافقت وی و همچنین امیر قلعه نویی، سرمربی این تیم را جهت بازگشت به تمرینات اخذ کرد.

بدون شک این اتفاق، در میان ناکامی‌ها و انتقادات شدید از نحوه بازی تیم قعله نویی، یک خبر خوش برای هواداران تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز است و با بازگشت مهدی کیانی دوباره سکوهای ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز پرشورتر و مهیج‌تر از همیشه به چشم خواهد آمد.

در خلق این رخداد مبارک برای تراکتورسازان، بی گمان کوتاه آمدن هر دو طرف ارزنده و قابل تقدیر است. از سویی مهدی کیانی برای چندمین بار اشتباهش را به گردن گرفت و از امیر قلعه نویی و باشگاه تراکتورسازی عذرخواهی کرد و در سوی مقابل، قلعه نویی نیز با بخشودن اشتباه این بازیکن سبب شد تا شماره شش محبوب سرخپوشان دوباره اجازه حضور در تمرینات را داشته باشد.

کیانی (۶سفید) به خاطر این حرکات به بازیکن متعصب و محبوب تراکتور بدل شده است

شکی نیست که سعه صدر و بزرگواری هر دو طرف بویژه سرمربی تراکتورسازی در نهایت به نفع این تیم و هواداران آن خواهد بود و سرخپوشان محبوب تبریزی دوباره با آرامش به کار خود ادامه خواهند داد.

از طرفی بازگشت کیانی به تمرینات تیم تراکتورسازی در شرایطی است که این تیم از چندی قبل دچار ریزش هوادار شده و تعداد تماشاگران بازی‌های خانگی این تیم تبریزی به شکل محسوسی کاهش یافته است که به نظر می رسد پس از این حرکت مقبول باشگاه تراکتورسازی و البته قلعه نویی، هواداران این تیم نیز دوباره حضوری پرتعدادتر از قبل در ورزشگاه ها داشته باشند.

نکته‌ای که ذکر آن ضروری است، خویشتنداری و پی بردن به اشتباه توسط مهدی کیانی بود که نشان داد همانند قابلیت‌های فنی بالای خود، اکنون کاملا پخته‌تر از قبل شده و تفکری حرفه‌ای‌تر دارد. اما در این بین نباید از نقش پررنگ همراهان و مشاور این بازیکن نیز به سادگی گذشت چراکه کاملا مشخص بود که در طول این ۹۸ روز، کیانی با راهنمایی‌های یک مشاور کاربلد و حرفه‌ای که ظاهرا کارهای فوتبالی این بازیکن را نیز انجام می دهد، توانست حاشیه‌های مخرب و برخی شایعات پیرامون خود را به شکل حرفه‌ای مهار کند.

البته از سویی نیز پادرمیانی و تلاش برای رفع کدورت بین قلعه نویی و کیانی توسط برخی رسانه‌ها در سازش دو طرف کاملا تاثیرگذار شد و در حالیکه برخی‌ها با تبلیغات سوء درصدد تشدید اختلاف بین این دو نفر بودند، تحلیلها و مصاحبه‌های رسانه‌هایی که به نوعی دوستدار اخلاق و منش پهلوانی و گذشت بودند، این شیطنتها را بی اثر گذاشت تا اکنون هواداران تراکتورسازی به خواسته خود که آشتی امیر قلعه نویی با مهدی کیانی بود، دست پیدا کنند.

مهدی کیانی در جریان دیدار دوستانه ۱۲ شهریور امسال تیم تراکتورسازی با گسترش فولادتبریز به دلیل یک درگیری لفظی ناخواسته با امیر قلعه نویی، از این تیم کنار گذاشته شد تا اکنون پس از گذشت نزدیک به یکصد روز، این دو نفر باهم آشتی کرده و دل میلیونها طرفدار محبوب‌ترین تیم شهر تبریز را شاد کنند.

شرفی: تعصب در تراکتور به پیراهن وجود ندارد؛ روی بازیکنان تراکتور

شرفی: تعصب در تراکتور به پیراهن وجود ندارد؛ روی بازیکنان تراکتورسازی باید برچسب شکستنی زد

سرمربی تیم مس سرچشمه با بیان اینکه در تیم تراکتورسازی تعصب به پیراهن وجود ندارد، گفت:روی بازیکنان تراکتورسازی باید برچسب شکستنی زد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اصغر شرفی بعد از بازی تیمش مقابل تراکتورسازی اظهار داشت: امروز فوتبال همانند بسکتبال ورزش حرکتی بوده و بازیکنان باید دائما در حال جنب و جوش بوده و بازیکنانی که ایستا باشند، فقط به درد والیبال می‌خوردند.
وی افزود: روی بازیکنان تراکتورسازی باید برچسب شکستنی زد، زیرا آنها بازیکنان ایستا و ساکنی بوده که کمتر به دنبال توپ می‌دویدند و در مجموع در تیم تراکتورسازی تعصب به پیراهن این تیم را ندیدیم.
وی در مورد تساوی تیمش مقابل تراکتورسازی گفت: این یک امتیاز نه دردی از تیم ما را دوا می کند و نه برای تراکتورسازی تاثیری داشت، اما از مساوی و کسب یک امتیاز مقابل تراکتورسازی راضی هستم.
سرمربی مس سرچشمه با بیان اینکه بازی‌های تیم تراکتورسازی را آنالیز کرده بود، از تمام بازیکنان خود اظهار رضایت کرد.
وی در مورد مجتبی ترشیز بازیکن سابق تراکتورسازی که در مس سرچشمه حضور دارد، گفت: ترشیز بازیکن حرفه‌ای است، حرفه‌ای نه از لحاظ گرفتن پول، بلکه بازیکن دونده و در اختیار تیم بوده و من از بازی وی مقابل تراکتورسازی رضایت کامل دارم.
بازیکن سابق تیم ملی ایران و پاس تهران تصریح کرد: در لیگ برتر فوتبال کشور تیم‌ها به هم نزدیک بوده و با کمی فداکاری و دوندگی و از خود گذشتگی می‌توان کارها بزرگی را انجام داد و من آمده‌ام که در مس سرچشمه با بازیکنان تیم کارهای بزرگی را انجام دهیم.

فوتبال ایران اسیر بازیکن‌ سالاری است
وی در بخش دیگری از سخنانش فوتبال ایران را اسیر بازیکن سالاری خطاب کرده و حل این معضل را با درست کردن ساختار فوتبال ممکن دانست.
شرفی فوتبال دفاعی تیمش را نوعی تاکتیک دانست و اظهار کرد: فوتبال به من اجازه می‌دهد که هر جوری دلم خواست بازی کنم، نحوه بازی تیم مس سرچشمه باید برای رضایت طرفدرانش باشد نه تیم تراکتور و تماشاگرانش.
وی در مورد دفاعی باز کردن تیمش گفت: من نسبت به داشته‌هایم تیم را ارنج می‌کنم، اما اگر بازیکنانم کمی حرفه‌ای‌تر عمل می‌کردند می‌توانستیم تراکتور را در تبریز شکست دهیم.
تیم مس سرچشمه در مقابل تراکتورسازی تبریز به تساوی بدون گل دست یافت.
تیم مس سرچشمه با این تساوی 12 امتیازی شده و همچنان در قعر جدول قرار دارد.
این سومین بازی بدون شکست شاگردان شرفی است که با تساوی مقابل تراکتورسازی و فجر سپاسی در خارج از خانه و پیروزی خانگی بر مس کرمان به دست آمده است.

تیراختور-مس سرچشمه

لیگ برتر-هفته شانزدهم

تیراختور-مس سرچشمه

جمعه 18 آذر

ساعت 15:00

داور: سعید مظفری زاده

استادیوم سهند تبریز

فجرسپاسی-بلدیه اسپور

جمعه 18 آذر

ساعت 15:00

داور: محمود رفیعی

استادیوم حافظیه شیراز

بیو گرافی استاد رحیم موذن زاده


استاد مرحوم رحیم مؤذن زاده که به خاطر اذان مشهور و تاریخی اش در حافظه بسیاری از مسلمین جای دارد، در سال 1304 در استان اردبیل در خانواده ای متولد شد که شاید بیش از یک قرن به فعالیت های مذهبی می پرداخته اند. پدرش، مرحوم شیخ عبدالکریم اردبیلی، مؤذن بود و زمانی که در مسجد امام تهران اذان می خواند، صدایش به طور زنده از رادیو پخش می شد. شیخ عبدالکریم اردبیلی، تا سال 1322 در منطقه اردبیل به وعظ و اذان گویی مشغول بود و نخستین بار به خاطر اذانی که در این سال در رادیو گفته بود، شهرت پیدا کرد و سپس تا سال 1326 برنامه سحری رادیو را به صورت زنده، از طریق مسجد امام (مسجد شاه سابق) اجرا می کرد و در سال 1329 از دنیا رفت.

در خانواده مؤذن زاده که اغلب به فعالیت های مذهبی و اذان گویی پرداخته اند، رحیم مؤذن زاده، فرزند ارشد شیخ عبدالکریم است، راه پدر را با جدیت بیشتر پی گرفت و عملاً پس از درگذشت پدرش به جای او قرائت اذان را ادامه داد.

اذان مشهور مؤذن زاده که در گوشه‌ روح الارواح آواز بیات ترک (زند) خوانده شده است، اذانی است که رحیم مؤذن زاده در سال 1334 در میدان 15 خرداد در استودیوی 6 خوانده است.

به روایت خود مؤذن زاده، او در حالی که روزه‌دار بوده می‌خواسته است اذانی بگوید تا برای فرهنگ اسلام یادگاری ارزنده باشد. مؤذن زاده برای ضبط این اذان گوشه‌های مختلفی را می‌آزماید، اما هیچ کدام مورد پسندش واقع نمی‌شود، تا این ‌که مناسب ‌ترین گوشه را برای قرائت اذان،‌ روح‌الارواح می‌بیند. ایشان بارها گفته است: "از ضبط این اثر همیشه یک احساس غرور معنوی در طول سال‌های گذشته با من همراه بوده است و اگر تنها همین ثروت معنوی باقی بماند برای من کافی است".

 

استاد موذن زاده در روزهای پایانی حیات خود، زندگی‌اش را اینگونه توصیف کرده بود:
«من سال ‌1304 در اردبیل به دنبال آمدم، ‌در آن دوران ما عوض دبیرستان مکتب می‌رفتیم. همه هم متدین بودند. خانواده‌ها در دوره‌ی ما در ابتدای امر بچه‌ها را با قرآن مانوس می‌کردند. ما هم پس از طی این مرحله به مدرسه حاج ابراهیم آمدیم. طلبه بودیم به اصطلاح امروز، ولی در حین طلبگی، این اذان با ما همراه بود. صبح و ظهر و عصر و شب در مسجد و اماکن مذهبی هر روز اذان می‌خواندیم، ‌تا اینکه یک شب که پدرم در خیابان ایران اردبیل ساکن شد. او عادت داشت هرکجا که میهمانی هم برود صبح پشت بام رفته و اذان بگوید، صبح آن روزی که پدرم اذان گفت: امام جمعه‌ی اردبیل گفته بود که من صدای ملکوتی می‌شنوم، ببینید این صدا از کجا می‌آید. آن‌ها همه خانه‌ها را گشته بودند تا اینکه صاحب خانه‌ی ما گفته بود شیخ عبدالکریم اردبیلی اینجا آمده و اوست که اذان گفته است. ما را خواستند و آوردند در مسجد و در داخل مسجد به ما ‌2 تا اتاق دادند. مرحوم پدرم سال ‌1322 برای نخستین بار اذان را در رادیو گفت و همین طور تا ‌1326 که برنامه‌ی سحری را به صورت زنده اجرا می‌کرد.

او در سال ‌1329 سکته کرد و من قبول کردم جای او اذان بگویم تا الآن که با این سن و سال هنوز مشغولم و افتخار دارم که با گفتن آن یک اذان، برای اسلام ومملکتم کاری کرده‌ام. ما که نه ثروت داریم و نه مکنت و همین یک اذان برایمان بهترین خیر است.

هر روز تلفن می‌زنند و می‌گویند که این اذان خیلی زیبا گفته شده است، می‌دانید چرا؟ من جوابتان را می‌دهم برای این که باطن - اشاره به قلب- خوشگل است، برای این که این اذان را با دهن روزه پر کردم تا قربه الی الله باشد. این یک کار مادی نبود بلکه معنوی بود نتیجه‌اش را هم می‌بینید. واعظ تهرانی درجایی گفته بود اذان همه قبول باشد اذان است اما این اذان موذن‌زاده آدم را وادار می‌کند که به مسجد بیاید.
البته این اذان گفتن در خانواده‌ی ما موروثی است. ‌150 سال است که خانواده‌ی ما اذان می‌گویند. حتی زمانی که در اردبیل آن موقع‌ها شناسنامه می‌دادند به تناسب شغل و حرفه نام خانوادگی انتخاب می‌کردند. به بابایم هم گفته بودند تو چیکاره‌ای؟ گفته بود موذن. گفته بودند نام خانوادگی شما موذن است.

زمانی که سال ‌1329 پدرم فوت کرد و من جای او رفتم. گوینده‌ها می‌گفتند اذان، اذانی که به وسیله استاد موذن، " زاده اردبیلی" گفته شده است. لذا این "زاده اردبیلی" از آن موقع به اسم ما اضافه شد. یک روزی هم تصمیم گرفتم تا یک اذان یادگاری را بگویم. در استودیوی ‌6 صدا و سیما هر گوشه‌ای انداختم نشد تا اینکه آن را در روح‌الارواح آواز بیات ترک به این شکل که بیش از ‌50 سال پخش می‌شود گفتم.  الان اذان خوان‌هایی هستند که تقلید می‌کنند از عربستان و این پسندیده نیست و خود ما باید ابتکار به خرج دهیم. الآن ‌50 سال است که کسی نتوانسته روی این اذان من اذان بگوید حتی برادرم سلیم که آن صدای گیرا و زیبا را دارد و این خواست خداست. همان خدایی که می‌گوید اگر با من یک‌صدایی کنید، محبت شما را به قلوب همه می‌اندازم. البته ‌20 سال پیش می‌خواستم یک اذان دیگر به مدت ‌15 دقیقه که در وسط آن دعا است را پر کنم اما نگذاشتند و گفتند که اذان ‌6 دقیقه بیشتر نمی‌شود. ولی در کل می‌خواهم بگویم در هر کاری که خدا و اخلاص در نظر گرفته شود آن کار جواب مثبتی خواهد داشت.»

مؤذن زاده اردبیلی که زمانی در اردبیل زندگی می‌کرد، بعدها به مهر شهر کرج کوچید و در آنجا ساکن شد. این اذان گوی سرشناس ایرانی، در سن هشتاد سالگی بر اثر بیماری روز پنجشنبه 5 خرداد ۸۴ در تهران دعوت حق را لبیک گفت.

روحش شاد...

پرسپولیس 0 تیراختور 1؛ غرش گرگهای سرخ آذربایجان در آسمان آزادی

Tiraxturfans.Com. تیراختور آذربایجان پس از چند هفته ناکامی و در حضور افزون بر 30 هزار نفر از طرفداران دو تیم که بیشتر از 20 هزار نفر آنان را هواداران تیراختور تشکیل می دادند در یک بازی برتر توانست پرسپولیس پرمدعا را پس از 36 سال در استادیوم آزادی مغلوب هنرنمایی خود نماید. دو تیم که بدلیل نتایج ضعیف هفته های اخیر شرایط مشابهی را سپری نموده بودند این بازی را فرصتی جهت ارتقای خود در جدول رده بندی تلقی نموده و با هدف پیروزی بر حریف استارت این مسابقه را زدند. در دقایق ابتدایی پرسپولیس تلاش نمود که با در اختیار گرفتن توپ و میدان تیراختور را تحت فشار قرار دهد اما بازی هوشمندانه تیراختور سبب تسلط بر بازی شد و در ادامه قدرت سرخهای آذربایجان بر حریف برتری یافت. در دقیقه ی 28 امیرحسین صادقی موفق به گشودن دروازه ی پرسپولیس گشت اما کمک داور مسابقه پرچم را به علامت آفساید بالا برده و گل مردود اعلام شد. در ادامه حملات دو تیم ثمری در بر نداشت و با تساوی 0-0 راهی رختکن شدند.

در نیمه ی دوم پرسپولیس بازی تهاجمی تری را در دستور کار خود قرار داده و در همان دقایق ابتدایی غلامرضا رضایی شانس گشودن دروازه ی تیراختور را داشت اما موفق به اینکار نشد. در این دقایق حملات دو تیم که با تزریق هیجان به بازی گرمای خاصی را به استادیوم آزادی بخشیده بود ادامه داشت تا آنکه در دقیقه ی 49 احسان حاج صفی پس از دور زدن دو بازیکن پرسپولیس توپ را به اکبرپور داد و وی پس از نفوذ به محوطه‌ی جریمه حریف با ضربه‌ای زمینی دروازه‌ی پرسپولیس را فرو ریخته و استادیوم آزادی را منفجر نمود. پس از دریافت گل، پرسپولیس جهت جبران مافات و تیراختور برای افزودن بر گلهای خود جملات خود را دامنه دارتر نمودند اما بارها و بارها بازیکنان دو تیم فرصتهای طلایی گلزنی را از دست دادند تا تیراختور به حسرت 36 ساله ی خود برای پیروزی در خانه ی پرسپولیس خاتمه دهد. با این شکست پرسپولیس میزان باختهای خود در این فصل را به عدد 5 رسیده و تیراختور با این پیروزی و با رساندن امتیازات خود به عدد 27 موقتاً به مکان دوم جدول رده بندی صعود نمود. قضاوت این مسابقه بر عهده محمود رفیعی بود وی به اشپیتم آرفی و سیاوش اکبرپور از تراکتورسازی و علیرضا نورمحمدی، محمد نوری، مهرداد اولادی و غلامرضا رضایی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد. پورتال هواداران تیراختور این پیروزی غرورآفرین را به آحاد ملت آذربایجان تبریک گفته و ضمن تقدیر از هوادارانی که با حضور گرم و پرشور خود تیراختور آذربایجان را به این موفقیت بزرگ رهنمون ساختند تداوم پیروزیهای تیم محبوب آذربایجان در ادامه ی مسابقات فصل را آرزومند است.

نوحه امام حسین (ع) به زبان ترکی قشقایی

زینبنگ گوزه یاشه، یاندورور  داغه داشه              امام حسین قرداشه ، قرداش وای واویلا

http://www.miadgah.ir/moharam/images/banertop.jpg



ای کربلا سلطانه ، قرداش وای  واویلا                    زینبنگ شیرین جانه ، قرداش وای واویلا

ای سلطان کربلا برادر وای واویلا                           ای جان شیرین زینب  برادر وای واویلا

زینبنگ گوزه یاشه، یاندورور  داغه داشه                امام حسین قرداشه ، قرداش وای واویلا

اشک چشم زینب کوه وسنگ را می سوزاند            امام حسین برادر اوست، برادر وای واویلا

گوز یاشم سیلاب اولدی جگرم کباب اولدی                    کربلا خراب اولدی قرداش وای واویلا

اشک چشمم سیلاب شد جگرم کباب شد                            کربلا خراب شد یرادر وای واویلا

بی کفن گده میدانه گزلرم دوشدی قانه                        قالموشام یانه یانه قرداش وای و.اویلا

بدون کفن به میدان جنگ رفت چشمانم به خون آفتاد       مانده ام اما سوزان ، برادر وای واویلا

بیکس قالدی سکینه، خراب اولدی مدینه                  کیم رحم ادر یتیمه ، قرداش وای واویلا

سکینه بی کس ماند و مدینه خراب               چکسی به طفل یتیم رحم میکند بدار وای واویلا


ترختور تهراندا

لیگ برتر-هفته پانزدهم

پ-تیراختور

جمعه 11 آذر

ساعت 15:00

داور: ؟؟؟

استادیوم آزادی تهران

بلدیه اسپور-ا

شنبه 12 آذر

ساعت 15:15

داور: ؟؟؟

استادیوم سهند تبریز

مژده ♦عصر قشقایی منتشر شد♦مژده

عصر قشقایی(ویژه نامه اختصاصی قشقایی)به سر دبیری زهرا حاتمی  طرح و صحفه ارا :یونس حامدی فر

هیئت تحریریه :عوض الله کشکولی (دبیر بخش تاریخی)ارسلان میرزایی (دبیر بخش ادب و هنر)یزدان عباسی شیبانی (دبیر بخش حقوقی)مسلم حسینی نیک ،امین قهرمانی،کیانوش بربری،علی فریدونی


 چاپ  اولین شماره  در  نیمه اول مهر ماه

http://up.vatandownload.com/images/9imua990wk7qshwasjbq.jpg

 چاپ  دومین شماره  در  نیمه دوم ابان ماه

http://up.vatandownload.com/images/5oh4khcpm7o6j8qmqovc.jpg

با تشکر و قدردانی از سر دبیر ویژه نامه عصر قشقایی سرکار خانم زهرا حاتمی 

http://elkamez.blogfa.com/post-169.aspx