5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

اوغوز بؤی لـاری

اوغوز بؤی لـاری   

 

(قبایل اوغوز)

پژوهشگر:حسین جدی بایات

گرداورنده:شهرام بدری

منبع "پیوستگی قومی و تاریخی اوغوز- ایل های قشقایی"

اوغوز یا اوخوغوز، به معنی "چابک در تیراندازی" که اجداد تورک های آسیای صغیر و آذربایجان و عراق و ترکمن ها را تشکیل می دهند، مهمترین اقوام تورک هستند و پیش از اسلام آوردن، در شمال ترکستان زندگی می کردند. آنگونه که از منابع چینی و سنگ نبشته های اورخون روشن می شود، اوخوغوزها در فاصله ی سده های 8-7 میلادی در مناطق جنگی و کوهستانی "اوتوکن" در سیبری زندگی می کردند.

در منابع چینی، از آنها به نام "هوگوت" یاد شده است. اوغوز به معنی اقسوس یا جیحون هم آمده است. در متن های عربی هم "غـُز" نامیده شده است. از نظر افسانه ها، اوخوغوزها فرزند اوخوغوزخان هستند که شش فرزند داشته و از تبار آنها 22 یا 24 قبیله ی اوخوغوز پیدا شده است. در سنگ نبشته های اورخون که متعلق به خاقانهای گؤک تورک در سده ی هشتم میلادی است، از اوغوزها یا اوخوغوزلار یاد شده است. اوخوغوزهایی که در سده ی دهم میلادی در سواحل رود سیحون زندگی می کردند، از اولاد اوخوغوزهای اخیر می باشند. گفتنی است که سده ی دهم میلادی، اوخوغوزهای ناحیه ی سیحون اسلام آوردند. 

http://shahrambadri.titrblog.com/post557.php

IGID YANI MEHDI KIYANI YASHASIN

 

کیانى قرارداد خود را تمدید کرد...
این در حالی اتفاق افتاد که مهدی کیانی با پیشنهاد 1 میلیاردى سپاهان و 900 میلیونی پرسپولیس روبرو شده بود

سهم ورزش آذربایجان از صنایع مس سونگون چقدر است؟ 

همانگونه که گفته میشد امیر قلعه نوعی میهمان برنامه ورزش و مردم بود. جدا از بستن و یا عدم بستن قرارداد ایشان با تیراختور و دلایل آن ایشان موضوعی را در این برنامه مطرح کردند که جای بساری تامل برای دوستداران تیم تیراختور و ورزش آذربایجان داشت. قلعه نوعی در قسمتهایی از گفتگوی خود با اشاره به مجموعه سپاهان و موفقیت های آنها در عرصه های مختلف ورزشی رمز این موفقیت را حمایت مجموعه فولاد اصفهان از ورزش ان استان دانست و با اشاره به این موضوع که چرا باید با وجود مجموعه ای بنام مس سونگون در آذربایجان تیراختور و هوادارانش باید دغدغه هر فصلشان پیدا کردن منابع مالی برای اداره تیم در فصل آتی باشد.؟ 

ادامه مطلب ...

معیار هواداران ترختور تعصب به

معیار هواداران برای بازیکنان تیراختور داشتن تعصب به پیراهن تیراختور و هوادارانش میباشد

با پیوستن امیر قلعه نویی به تیراختور تعدادی از بازیکنانی که سابقه بازی کردن در استقلال را داشتند نیز با تیراختور قرارداد یکساله امضاء کردند حضور این بازیکنان در تیم رقیب دیرینه تیم محبوبشان (استقلال) با حاشیه هایی همراه بود برای مثال پوشیدن کفش های آبی توسط امیر حسین صادقی و یا پوشیدن زیر پوش آبی توسط سیاوش اکبرپور و نمایش آن بعد از زدن گل موجب اعتراضات هواداران را فراهم نمود اما مسئله دیگری که در این میان بیش از بیش هواداران را آزرده خاطر کرده بود مصاحبه های این بازیکنان در مطبوعات و ابراز علاقه آشکار در حین مسابقات به تیم سابق خود بود که موضوعی کاملا غیر حرفه ای و به دور از اخلاق ورزشی بود اما با اتمام مسابقات این موضوع رنگ بیشتری به خود گرفته است و همین بازیکنان یاد شده ماندنشان را در تیراختور منوط به ماندن قلعه نویی کرده اند (زیرا بازیکنانی که با امیر قلعه نویی به تیراختور آمده اند با پرویز مظلومی اختلاف دارند و در صورت ماندن مظلومی در مسند مربیگیری این تیم جایی در استقلال نخواهند داشت و با رفتن قلعه نویی است که این بازیکنان میتوانند در استقلال بازی کنند) و علنا منتظر چراغ سبز استقلال هستند تا به تیم محبوبشان بپیوندند و تنها کسی که در این میان صدمه و آسیب خواهد دید تیراختور و هوادارانش خواهند بود آسیب نه با رفتن این بازیکنان بلکه با از دست دادن زمان برای به خدمت گرفتن بازیکنان جایگزین برای آنها و همچنین صدمه دیدن تیم از لحاظ شخصیت تیمی که مسئله ای بسیار کلیدی برای تیمی پرهوادار میباشد.

در این میان بازیکنانی که نماد تعصب و غیرت در میان هواداران تراختور هستند نیز با بلاتکلیفی از جانب باشگاه در حال جدا شدن از تیراختور هستند این یعنی به معنای ماندن عده ای همچون اکبر پورها در تیراختور که سنگ استقلال را به سینه میزنند و تعصبی به تیم ندارند و رفتن مهدی کیانی (محمد حسن ابراهیمی-اسدی-اکرامی) ها از تیم که معروف به نماد تعصب به پبراهن تیراختور هستند.

با ادامه روند بلاتکلیفی بازیکنان محبوب هواداران و جدایی این بازیکنان به تبع غفلت مسولان تیم که در تهران اردو زده اند تا جواب بله را از آقای قلعه نویی بگیرند سوالهای زیادی را در ذهن هواداران ایجاد میکند!

چرا بازیکنانی که به پیراهن تیراختور عشق می ورزند و به واسطه آن محبوب هواداران تیراختور هستند با مسولان این تیم به مشکل میخورند؟ (مهدی کیانی)

چرا مسولان تیراختور بدنبال تکرار اشتباهات گذشته هستند تا زمانهای حساس به خدمت گرفتن بازیکنان و حفظ بازیکنان کلیدی تیم را از دست بدهند؟

آیا عده ای در تلاش هستند تا نمادهای غیرت و تعصب را از تیراختور بگیرند و بی تعصبی را با به خدمت گرفتن بازیکنان رقیب و دردانه پایتخت جایگزین آن کنند؟

چطور میشود بازیکنی همچون محمد حسن ابراهیمی که در لیست اصلی تیم ملی جای گرفته در لیست بازیکنانی نیست که برای فصل بعد باید حفظ شوند و یا بازیکنی همچون مهدی کیانی که بسیاری از تیمها آرزو به خدمت گرفتن او را دارند در این لیست جایی ندارند؟ در صورتی که همین بازیکنان علاقه خود را به بازی کردن در این تیم بارها و بارها با عملکرد خودشان نشان داده اند.

چرا مسئولان تیم با علم به این که هواداران تیراختور بر روی این بازیکنان حساسیت دارند بر روی آنها مانور میدهند و موجبات دل آزردگی هوادارن را ایجاد میکنند؟

مسولان تیراختور باید بدانند که معیار هواداران برای بازیکنان تیراختور داشتن تعصب به پیراهن تیراختور و هوادارانش میباشد و هر بازیکنی که بر خلاف میل هواداران عمل کند و سنگ سایر تیمها را به سینه بزند عملا جای در تیم و میان هواداران ندارد.

هواداران تراختور هوشیارانه اخبار حول و حوش تیم را رصد میکنند و کسانی را که بانی و باعث به وجود آمدن چنین مشکلاتی بر سر راه هواداران هستند را نخواهند بخشید.

یاشاسین تیراختور

http://azarpaniz.blogfa.com

ادامه مطلب ...