5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

اینجا آذربایجان – اورمیه - سواحل دریاچه مظلوم اورمیه می باشد

تبریز سسی : یک زمانی اینچنین بود:

لجن درمانی در دریاچه ارومیه

امروزه مردم جهان به بهداشت و زیبایی خود توجه خاصی دارند و هزینه زیادی را در سبد خانواده برای خرید محصولات بهداشتی، آرایشی و درمان و پیشگیری از بیماری های خود منظور می کنند.

 البته هر جا امکان استفاده از مواد طبیعی و دستورات بهداشتی درمانی کم عارضه برای این منظور فراهم بوده خواهان بیشتری را جذب کرده است، به طوری که آرام آرام انـواع طـب مکمل مانند «همیوپاتی»، «لیزر تراپی»، «لجن درمانی»، «طب سوزنی»، «تغذیه درمانی» و... جای خود را در عرصه های درمانی کشورها باز می کند که هم برای پزشکان و تلاشگران عرصه بهداشت و درمان جذابیت خاصی دارد و هم برای بیماران و نیازمندان.

 

دریاچه ارومیه در طول تاریخ همواره برای استفاده از خواص درمانی آن مورد توجه بوده است. طبیعت زیبای استان آذربایجان غربی به خصوص دریاچه ارومیه که یکی از مهم ترین پارک های حفاظت شده بین المللی است، این امکان را برای کشور فراهم کرده تا به کمک تکنولوژی های جدید و برتر مثل بیوتکنولوژی و بهره برداری اصولی و استحصال مواد معدنی از این دریاچه بتوان ضمن حفظ محیط زیست طبیعی آن کمک موثری هم به توسعه استان و کشور کرد.

 

از سال های گذشته آب و نمک و لجن دریاچه ارومیه برای درمان بیماری های پوستی، مفصلی، بیماری های زنان و روان درمانی مورد استفاده قرار می گرفته است. باید گفت غیر از خواص درمانی این دریاچه که در حال حاضر نیز در حمام های لجن یا کنار دریاچه به صورت سنتی استفاده می شود، از حدود50 سال پیش از گل (لجن) و آب و نمک دریاچه بحر المیت که خواصی مشابه دریاچه ارومیه دارد، در ساخت محصولات آرایشـی و بهداشتی نیز استفاده می شود و این موضوع باعث احداث کارخانجات مختلف تولید لوازم آرایشی و بهداشتی در کنار دریاچه بحرالمیت شده است.

 

اغلب بیماری های کلاژن پوستی مفصلی که منشاء سایکوسوماتیک (روحی - جسمی) دارند با لجن و نمک دریاچه هایی شبیه دریاچه ارومیه قابل درمان هستند. همچنین می توان از خواص درمانی نمک دریاچه ارومیه در درمان بیماری های تنفسی مثل آسم و برونشیت و انواع سینوزیت ها نیز بهره برد.

 

با توجه به نتایج تحقیقی که به مدت دو سال و نیم به طولانی انجام شده  ودر آن از مراکز مختلف درمانی مشابه در کشور آلمان و اردن بازدید به عمل آمده، می توان به واقع اذعان داشت با بهره گیری از متدهای جدید درمانی و ساخت مراکز درمانی مدرن در کنار دریاچه ارومیه نیز می توانیم نه تنها در توسعه صنعت توریسم بلکه در کمک به بیماران نیازمند گام های موثری را در کشور برداریم. ضمن اینکه این گونه مراکز می توانند کمک موثری به ارتقای آموزش روش های جدید درمانی در سیستم بهداشتی - درمانی کشور کرده و خود تبدیل به محیط علمی مرجع برای سایر کشورها از جمله کشورهای همسایه شوند.

 

هتل بندر شرفخانه در ساحل شمالی دریاچه ارومیه

 

این منطقه دارای موقعیت منحصر بفرد برای تورهای آب درمانی و لجن درمانی می باشد.

 

مجتمع جهانگردی بندر شرفخانه در زمینی به وسعت 100 هزار متر مربع با داشتن یک هتل پنج طبقه با 53 سوئیت یک و دو خوابه با تاسیسات و امکانات رفاهی شامل رستوران،استخرهای سرپوشیده و روباز ،لابی و کافی شاپ مکانی مناسب برای اقامت گردشگران و گذراندن اوقات فراغت خانواده ها می باشد.

 

بندر شرفخانه بزرگترین بندر دریاچه ارومیه و یکی از مراکز مهم گردشگری آذربایجان شرقی در شمال دریاچه ارومیه و در 75 کیلومتری شهر تبریز واقع است و خط آهن سراسری ایران به اروپا و ترکیه از این شهر می گذرد. سالانه هزاران توریست داخلی و خارجی برای شنا و تفریح و دیدن سواحل زیبا به این بندر مسافرت می کنند و هزاران توریست طبی از نقاط مختلف کشور برای درمان بیماریهای پوستی و رماتیسمی و اعصاب و بیماریهای زنان و ... میهمان این شهر هستند.

 

ویژگیهای آب در یاچه ارومیه

دریاچه ارومیه در حدود شش هزار کیلومتر مربع مساحت داشته و به عمق متوسط آن حدود 60 متر است.

 

این دریاچه دارای 56 جزیره است که جزیره شاهی تنها جزیره مسکونی آن است. در این جزیره تعدادی چشمه با آب معدنی مشاهده می شود.

 

شوری آب دریاچه ارومیه خیلی زیاد است بطوریکه میزان نمک محلول در آن دو برابر اقیانوس ها است به همین جهت است که هیچ ماهی و نرم تنی به جز یک گونه از سخت پوستان بنام آرتمیا در آن زندگی نمی کنند و به همین علت نیز آب آن هیچ وقت یخ نمی زند و از زمانهای قدیم آب دریاچه ارومیه به علت املاحی که دارد مورد توجه بیماران پوستی بوده است

در بحث ماساژ درمانی از شیوه های مثل سنگ درمانی و لجن درمانی هم صحبت به میان می آید ضمن اینکه بشر از روزگاران قدیم برای حفاظت زخم های خود از خاک رس مرطوب استفاده می کرده است. آب دریاچه ارومیه از دسته ی آبهای کلرید سدیم می باشد بدین لحاظ می توان از آب دریاچه در درمان بیماریها استفاده کرد. آشامیدن آبهای کلرید سدیم غلظت صفرا را پایین می آورد و در نتیجه ترشح صفرا بهتر جریان می یابد.

 

گل دریاچه ارومیه

 

که به شکل خمیری سیاه رنگ است که دارای خاصیت درمانی می باشد.در گذشته این گل و لجن را به خارج و کشورهایی چون روسیه صادر می کردند .

 

از گل در یاچه می توان در درمان بیماریهایی چون رماتیسم و آرتروز و بیماریهای زنانه و غیره استفاده نمود که طبق آماری که در محل گرفته شده اکثریت قریب به اتقاق مراجعه کنندگان به دریاچه از اثرات در مانی گل استفاده کرده اند و رضایت کاملی از این گل داشته اند.

 

گل دریاچه ارومیه جزء گلهای کلروره است و گلهای کلروره خاصیت تقویت کننده دارند


بیر گون ترافیک ایچینده …..

ایندی‌یاننچز اولموش کی بیر سیجاق گونو ایشدن بوکولموش و ترافیک ایچینده قالمیش اولانگیز ؟

 http://www.qeyd.ir/i/avatars/1307692856401692.png

 

ماشین لارینگ بوقو سسی، آداملارینگ داهواسی و بیر دقی تئزتر گئدمگ ایچین بیربیراینن دویوشماگی سیزی آجبخلی ائده ائله کی داها قچینگیز کلاچ ترمزی باسا بیلمایا.

 

بو وضع ده قیرمیزی چراغ قولونجوندا دورماگ داها آمان دیر بیردن شیشه‌یی اوخاری وئریرنگیز کولرو آلیشدیریرنگیز و اوندا کی بیر آز کولر یئلی احوالینگزی ائسیلدی الینگیز ضبط دوکمه سینی باسیر بیر مقام خسرودن قولاقینگزه ده‌ییر بیر اوزاق هنه ایچه‌ریدن چکیرنگیز و آرام دوورورنگیز تا قیرمزی چراغینگ فورصتی تامام اولا. وقتی گئدن آغیر ائل مقامی ضبط اوستونده سسی گلیر اوزاق ائلی یادا گتیریرگ بئله دوشونجویا گئدیریگ کی بیر زامان دووار دیشار دالیچاز داغلاردا چولاردا سو سسینن چول اتگیندا گون گچیردیرمیشاگ سرئین یئل داغ چوره‌گ ساج اوستونده خونوک آیران تولوغ ایچینده بیر بن کولگه سی قوزو مله دیگی آخ کی اوره گینگ قنج گئدیر او گونلر ایچین کی بیردن اوزونگه گلیرنگ چیراغ گوی اولموش و سن هله دوورموشانگ هر کیمسه بوق وورور بیر گولوشلانیرنگ و قچینگی گازا باسیرانگ .

 

 

هئچ اولموش یولداشینگ دالیچا گئدنگ سورا ائله کی میندی ماشینا ضبطینگ اوخویا "سلام وئردینگ سلامینان تانیدیم دوس سنی گلدیگیم بیله‌مدیم ....."سورا وورانگیز گولماگ آلتینا و بیر قالمالی خاطره قالا بئلنگیز ایچین؟ شاید دانشجویانگیز و بو ترم مشروط اولموشانگیز و اوره گینگیز دولو دور و بیر دنگیزچز بغض خریقینگیزی آلمیش و سیر سیزینگ هنه نگیز یولونو کسه ائله بئله کی بیر تاکسیا مینیرنگیز بیردن فرود سازینینگ سسی قولاقینگزا ده‌ییر کی تاکسی ضبطی اوستونده اوخویور و داها اوزونگی ساخلایا بیلمیرنگ و یوواش یاش لاری گوزلرینگ کونجوندان یانخلار اوستونه ویل ائدیرنگ بو اون دقی کی تاکسی ایچیندایانگ فرود سازینن آغلایرانگ و سورا کی ایستیرنگ ائننگ اوره گینگ بوشلانمیش و داها بغض ایستمیر سنی اولدورا آرام اولموشانگ .

 

 بیر آدامنگ کی دانشگاه جوغابینی تازا آلمیشانگ و اوزونگ ایچیندا یئرلشمیرنگ قانات یوخونگ وگرنه اوچاردینگ ائله کی مینیرنگ تاکسیا اونونگ ضبطی اوسا ابراهیم سازینی چالیر و سن ائیناق تر اولیرنگ و اوره گینگده بیر هلیه گیریرنگ یاغلیق آتیرنگ و سورا ائننده بیر آز چوخ تر ده کرایه وئریرنگ. .

 

بیر هفته زندگانلیگ شهر ایچینده و چتین ایش لر الیندن کی خلاص اولیرگ و خانواده اینان داغینان داشا وورورگ و بیر گوی چوله قونیرگ و اوزوموزو شهر هیاهوسوندان ایراق ائدیرگ ماشین آغزینی آچیراگ تا بیر ایلگر مسعود نامداریدان ائشیدگ یا بیر مقام گلن آتلی محمد جاویدی اثریندن ائشیدگ .

بیردن قوجا بابامیز چاغیریر آهای اوشاق او ارسلان تارینان جرسالان شعرلرینی قوی تا قولاق آساما !!! گئنه آنام کی بیر پارا زامان اوزوینان دورونگه ائدیر چاغیریر بو طهمورث خان سسینی قوی تا جوشام و بئلنگیز ایچین اییرلایام تازا کوموجا باجی دا هلی گزیر اوینایا هر کیمسه اوز اصالتی فرهنگی دالیچا گزیر .

و بیزیم ماشین دا واری سینینگ سی دی سی واردیر . بو داستان لاری دئدیم کی دئیم بیز قشقایی لار اگر مینگ ایل‌ده شهره گلمیش اولاگ آما موسیقیمیز واری کرز بئلمیزینن وار و دیریلیگ ائدیر و اونوتا بیلماگ آما هئچ اوزوموزدن سوروشموشاگ بو آهنگ لر بو اییرلاماگ لار نه ایین سی دی اولیر و بیزیم الیمیزه چاتیر .

 

بیر هنرمند گزیر بیر پارا شعیر بولیر بئش آلتی سازینان نئچه آی چالیر و قولاق آسیر تا او کی ایستیر اولا سورا بیر ایرچی بولیر گئنه نچه آی ایرلاییرلار تا اولا ائله او سازی سسی تازا گئدسی دیر بیر استودیو ایچینده ناغاد پول هر ساهات ایش ایچه وئره و نئچه آی ضبط ائده تا ایشی بیر کیفیته ائتیشه کی قولاق آساندا آداما لذت وئره سورا تازا بیر آی داها گوندن شاما قولاق آساسی تا ایرادلارینی توتا سورا نئچه آی بو ادارا او ادارایا قچه تا مجوز آلا سورا بیر وام آلاسی و ایشینی پخش ائده بو امیده کی ائلنینگ خلخی ایشینی آلا هم قولاق آسا لذت آپارا هم ده اونا کمک ائتیشتیره کی آیری اثری اوستونا ایش گوره آما وقتی او هنرمند ایشینی آلمیاگ و اوستوندن بیر اوزوموز ووراگ بو اولیر کی هنرمند اون میلیون پولو گئدیر و داها باشارمیر بیر یئنگی ایش یارادا همی اوز هنریمیز و هنرمندیمیزه ضربه ووروراگ و همی ده اوزوموزو بیر یئنگی اثر ائشتدیگدن محروم ائدیرگ گلگ هر بیریمیز اولاگ هنرمندلریمیز وکیلی گلگ گوزلایاگ امانت لرینی ساخلایاگ تا قورخو اونلاردان ال گوتورا و بیر آرام خیالینان ساز چالارلار شعر یازالار و بیر سی دی یا بیر کتاب بازارا وئرلر .

 

  • گلینگیز تعصبیمیزی ائلمیز فرهنگی اوستونا بوردا گورسه دگ سی دی آلاگ و بیر بیرا سوغات ائدگ آما سی دی اوستوندان وورمایاگ



یازان:فتانه مرادی قرقانی

 

مسئولان تیراختور گوش شنوایی برای هشدارهای هواداران ندارند


بارها و بارها در طول فصل تذکر دادیم که تیم فاقد هافبکی طراح برای راه اندازی و طراحی حمله های تیم برای رسیدن به دروازه حریفان است اما مدیران تیم و علی الخصوص جعفریار خان عزیز گوش شنوایی  برای شنیدن هشدارهای هواداران نداشتند و در باد بردهایی همچون گهر دورود و سایر تیمهای قعر جدولی خوابیدند اما حساس ترین روزها برای تیراختور برای قرار گرفتن در برابر رقبای صدر جدولی فرا رسیده است اما مسئولان تیم قصد جبران اشتباهاتی که در به خدمت گرفتن بازیکنانی که در حد و اندازه های تیراختور نبودند را ندارند.

تیراختور امروز در اولین مسابقه حساس خود در برابر فجر سپاسی شیرازی  که از هافبک های  جوان و دونده ای که نبض بازی را در اختار داشتند قرار گرفت و برنامه ای برای رسیدن به دروازه حریف به جز زیر توپ زدن و بازی مستقیم نداشت زیرا ابزار انجام این کار که هافبکی طراح در وسط زمین است را در اختیار نداشت  و برعکس این هافبک های فجر سپاسی بودند که نبض بازی را در اختیار داشته  حملات فراوانی را نیز نسبت به حریف قدر خود طراحی نمودند و همانگونه که در مطلب قبلی هم به آن اشاره کردیم (اینجا) در یکی از ان حملات تیراختور اسیر یکی از شوت هایی شد که  بازیکن فجر از پشت 18 خود روانه  دروازه کرد. (یکی از نقاط قوت فجر شوت های  پشت 18 بازیکنان این تیم است)

البته تونی الیویرا نیز اشتباهاتی در چینش بازیکنان خود در زمین داشت  قرار دادن دو مهاجم قد بلند که هر دو مهاجم صرف هستند و اگر تغذیه نشوند از کار می افتند بر خلاف مهاجمانی همچون سعید دقیقی که قابلیت حمل توپ از عقب برای ایجاد خطر بر روی دروازه حریف را دارند تیم را عملا ده نفره کرده بود (دقیقی نیز علیرغم اصرار هواداران تیراختور با بی توجهی جعفر یار راهی سایپا گردید) آنهم در برابر فجری که تاکتیکش در اختیار گرفتن خط هافبک تیراختور بود بازیکنان تیراختور که نمیتوانستند حملات خود را از قلب  هافبک خود انجام دهند مجبور به ارسال توپ های مستقیم بودند اما بازهم این بازیکنان فجر بودند که با قطع کردن ارسالهای مستقیم بازیکنان تیراختور و رساندن آن به هافبک طراح خود حملات دوباره ای را بر علیه تیراختور ترتیب میدادند.

تیراختور دارای بازیکنانی بزرگ و پر انگیزه است اما مرتفع نساختن نقاط ضعف تیم با خریدن بازیکنان دارای تبحر در این پست ها از جانب مدیران تیم  تلاشهای آنها را نیز در سایه خود قرار داده است. روزهای سخت برای تیراختور در پیش روست و اگر بازیکنی طراح برای این تیم خریداری نگردد تیم دچار مشکلات اساسی خواهد شد البته تنها نیاز تیراختور برای پوشش دادن نقاط ضعف خود و قرار گرفتن در برابر تیمهای اسیایی به خدمت گرفتن یک بازیکن طراح نیست بلکه این تیم باید از تمامی ظرفیت های موجود برای به خدمت گرفتن بازیکنان سطح اول در نیم فصل مسابقات استفاده کند.

امیدواریم مدیران تیراختور و آقای جعفریار گوش شنوایی برای هشدار هواداران تیراختور داشته باشند.

http://azarpaniz.blogfa.com

ادامه مطلب ...

تیراختور 5 گهر صفر؛ آتش بازی فاتحان در استادیوم سهند آذربایجان


Tiraxturfans.Comتیراختور در یک بازی تماشایی و در حضور نسبتاً کم هواداران خود توانست پر گل ترین پیروزی خود را در تاریخ لیگ برتر مقابل گهر لرستان رقم زند.

تیراختور که پس از پشت سر گذاشتن حواشی فراوان و ناکامی از پیروزی در سه بازی گذشته خود انگیزه ی فراوانی جهت اثبات شایستگی هایش داشت از همان ابتدا بازی را تهاجمی آغاز نموده و اگر چه در 15 دفیقه اول مسابقه موقعیت چندانی روی دروازه ها خلق نشد اما در دقیقه 16 پاس فرزاد حاتمی از میان مدافعان گهر قاسم دهنوی را صاحب موقعیت نمود که شوت سر ضرب وی با چسبیدن به تور دروازه گهر اولین گل بازی را رقم زد. قرمزپوشان آذربایجان که با گشودن دروازه گهر انگیزه مضاعفی را پیدا نموده بودند حملات خود را به روی دروازه تیم لرستانی افزودند تا آنکه در دقیقه 26 ارسال از جناح چپ مصطفی اکرامی و اشتباه سعید رازانی دروازه بان گهر در تصاحب توپ، فلاویو لوپز را مقابل دروازه خالی قرار داد و این بازیکن پرتغالی با فرو ریختن دروازه گهر برای بار دوم شور و هیجان را به استادیوم آورد. تیراختور که در این بازی اشتهای سیری ناپذیری جهت افزودن بر گلهای خود نشان می داد در دقیقه 45 با ارسال تند و تیز فلاویو لوپز از جناح راست و ضربه بغل پای فرزاد حاتمی شمار گلهای خود را به عدد 3 رساند تا دو تیم با برتری 3 بر 0 تیراختور به رختکن بروند.

تیراختور که با به ثمر رساندن 3 گل با روحیه ای شاد راهی رختکن شده بودند نیمه دوم را با فراغ بال آغاز نموده و در دقیقه 66 ارسال قاسم دهنوی از جناح راست که در این بازی یکی از پرفروغ ترین بازیهای خود را پشت سر می گذاشت با ضربه ی سر زیبای مهدی سیدصالحی که در دقیقه 43 با مصدومیت محمد ابراهیمی بعنوان بازیکن جانشین به میدان آمده بود برای چهارمین بار دروازه ی گهریها را گشود. تیراختوریها که برای افزودن بر گلهای خود دست بردار نبودند در دقیقه 89 با سانتر زیبای مصطفی اکرامی از نزدیکیهای نقطه کرنر با شوت آنسلمو گونزالس پنجمین گل خود را نیز به ثمر رساندند تا پازل گلهای تیراختور تکمیل شده و با برپایی حلقه ی شادی بازیکنان فاتح، استادیوم یکپارچه مملو از شور و شادی گردد. تیراختور پس از گل پنجم نیز فرصتهایی را جهت 6 گله نمودن گهر داشت که چند موقعیت تقریباً تک به تک توسط بازیکنان تیراختور از دست رفت تا این بازی با پیروزی 5 بر صفر قرمزهای آذربایجان به اتمام رسیده تا "تونی اولی ویه رای پرتغالی" پس از سه هفته ناکامی و پشت سر گذاشتن فشارهای فراوان نفسی به راحتی کشیده و امیدوارانه به بازیهای آینده بنگرد.

در این مسابقه هماهنگی تیمی و تاکتیکی تیراختور به نسبت بازیهای قبلی بیشتر شده و اگرچه گهر لرستان پس از مشکلاتی که با جدا شدن سرمربی خود، مهدی تارتار از این تیم داشت از شرایط عادی خود بدور بود علی ایحال بازی روان و منظم تیراختور نویدبخش روزهای خوش برای آن بود.

تیراختور با این پیروزی 16 امتیازی شده و قبل از پایان بازیهای هفته نهم موقتاً در صدر جدول رده بندی جای گرفت.

پورتال هواداران تیراختور ضمن تبریک این پیروزی شیرین به آحاد ملت آذربایجان، تداوم روزهای خوش قرمزهای آذربایجان را در ادامه مسابقات فصل آرزومند است.

ادامه مطلب ...