کتاب سیتوژنتیک (روش ها و کاربردها) چاپ شده در انتشارات ارسطو مشهد_ایران

کتاب سیتوژنتیک (روش ها و کاربردها)

تالیف :

پیمان هادی 

سعید پرشنگ 

حدیث خاکپور عالی 


سال چاپ 1394

انتشارات ارسطو - مشهد (چاپ و نشر ایران)

شماره کتاب شناسی ملی:3765669

شابک: 978-600-7558-44-7

قیمت :12500 تومان 

مراکز پخش:05135096146

فهرست مطالب :

 

کتاب بیوشیمی پزشکی چاپ شده در انتشارات آمازون آمریکا

کتاب بیوشیمی پزشکی چاپ شده در انتشارات آمازون آمریکا 

 

نویسندگان:

مهران مرادی 

پویان اسدی 

پیمان هادی 

الهه علی ویسی 

سعید پرشنگ 

مهدی خورشید طلب 

شبنم ورزشی

 

Product Details

Price:$44.55

Publisher: Supreme Century (December 5, 2014)

Language: English

ISBN-10: 1939123356

ISBN-13: 978-1939123350

Product Dimensions: 6 x 0.6 x 9 inches

 

The subject of the book is about biochemistry of urine, water and electrolytes, physiological buffers, acidosis and alkalosis, glucose abnormalities, diabetes types, the laboratory tests, vitamins, protein sin plasma, liver and liver lesions and plasma lipids have been discussed at special level. The themes order in this book has led to students of basic sciences, medical sciences and especially paramedic sat undergraduate and postgraduate level using it. In addition, this book has sorted and discussed about various topics through outline and summary. This book is used in postgraduate students of biochemistry, cellular and molecular, microbiology and even PhD students and other students of biology and medicine. I forecast a large circulation for this book due to the need of the postgraduate and PHD students. This book is much more complete and is written fluently. The required and applicable topics had been raised. It can help noteworthy to the students and professors

Cancer Stem Cells - Theories and Practice

 کتاب سلولهای بنیادی سرطانی...................

 


دانلود کتاب آنالیز ژنها و ژنوم ها

کتاب آنالیز ژنها و ژنوم ها( ANALYSIS OF GENES AND GENOMES)

انتشارات :WILEY 2004 

مولف: Richard J. Reece

University of Manchester, UK

تعداد صفحات : 492

دانلود کتاب

دوست يابي هم ژنتيكي است

 دوست يابي هم ژنتيكي است
گروهي از دانشمندان آمريكايي در بررسي هاي خود ژني را يافتند كه انتخابها، دوستي ها و نوع ارتباطات افراد را در اجتماع تعيين مي كند.
دوستان نه تنها برپايه علائق مشترك انتخاب مي شوند بلكه اكنون گروهي از دانشمندان دانشگاه سانديگو و دانشگاه هاروارد در بررسي هاي خود نشان دادند كه علت دوستيها در DNA نوشته شده است.
در حقيقت افراد با ژنهاي مشابه با يكديگر دوست مي شوند. اين بدان معني است كه در اجتماع، افراد در روابط دوستانه خود ژنهاي يكديگر را به اشتراك مي گذارند و در واقع نزديكي تمايلات و علائق افراد به هم به اين دليل است كه از نظر ژنتيكي به هم شبيه هستند.
اين محققان با مقايسه ژنهاي DNA افرادي كه با هم دوست بودند دريافتند كه برخي جهشهاي ژنتيكي انتخاب دوستان ما را شرطي سازي مي كنند و به اين ترتيب شبكه هاي اجتماعي و گروه هاي دوستي هر يك از ما را تشكيل مي دهند.
براساس گزارش سي.ان.ان اين نتايج نشان مي دهد افرادي كه در DNA خود يك نوع جهش ژنتيكي بر روي ژن Drd2 دارند با افراد داراي همان جهش ژنتيكي دوستي مي كنند.
همچنين اين دانشمندان دريافتند اينكه افراد در يك اجتماع واحد روابط متضادي با هم دارند مربوط به نوع خاص جهش هايي است كه بر روي ژن CYP2A6 نوشته شده است.
اين دانشمندان از سالها قبل بسياري از رازهاي مربوط به دوستي ها و قوانين نامرئي كه برپايه آنها دوستان بر روي رفتار و سلامت ما اثر مي گذارند را فاش كرده بودند.

شهوت و عشق از منظر علم

 چراعشق آنقدر ما را تحت تاثیر قرار میدهد؟چرا دیدن یک دختر یا پسر زیبا کششی شدید را در شما به وجود می آورد در حالی که با دیدن افرادی بسیار زیباتر چنین احساسی به شما دست نمی دهد.این ها سوالاتی هستندکه دانشمندان با تکنیک های پیچیده اسکن کردن مغز تا حدودی به جواب آن دست پیدا کرده اند.عشق هم مانند همه چیز دیگر در بدن انسان مقداری با شیمی و فیزیولوژی بدن ارتباط دارد.
به كساني علاقمند مي شويم ؟
به صورت معمول انسان ها به سمت افرادی که بیشترین شباهت به خودشان را داشته باشند کشیده می شوند.افراد زیبا به دنبال فردی زیبا هستند،کسانی که در زمینه اقتصادی یا اجتماعی فعالیت می کنند به دنبال افرادی مانند خود هستند وبازیگران معروف زن هم به دنبال بازیگران و خواننده های معروف مرد،چون هر دو به اندازه کافی مشهور و پولدار هستند.
چرا زنها و مردها به يكديگر خيانت مي كنن ؟
پروفسور هلن فیشر استاد دانشگاه Rutgers در رشته انسان شناسی (anthropology) می گوید: جذابیت(Attraction)،عشق(romantic love)ووابستگی(attachment) سه سیستم جداگانه در مغز هستند که می توانند هم پوشانی همداشته باشند.این خیلی کار مشکلی نیست که فردی به طور همزمان با کسی رابطه جنسي داشته باشد،عاشق فرد دیگری باشد و بخواهد وقتش را با شخص ثالثی بگذراند،به خاطر اینکه هرکدام از اینها بخش مستقلی از مغز را تحت تاثیر قرار می دهند.در واقع تنوع طلبی دررابطه جنسي بیشتر در افرادی به وجود می آید، که همیشه به دنبال شخصی جدیدهستند یا هورمون دوپامین(dopamine)* در آنها فعالیت بیشتری دارد.پس گاهی اوقات که تبلیغات «افزایش دوپامین به میزان 70% » را در اینترنت می بینید،تعجب نکنید!
*دوپامین هورمونی است که در مغزتولید می شود و باعث افزایش ضربان قلب و فشار خون و تقویت آرزو و نشاط در انسان میشود و همراه «فنیل اتیل آمین» آزاد می شود.