5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

استفاده معقول از یک پتانسیل مقبول

پیش از شروع بازى مجذوب نکته اى شدیم که نه تا پایان ۹۰ دقیقه که تا پاسى از شب گذشته ادامه داشت.تراکتور میزبان استقلال بود و باور اینکه ۸۰ هزار تبریزى به ورزشگاه بیایند دشوار. دشوارتر اینکه دوستانمان از تبریز تماس گرفته و مى گفتند بیرون ورزشگاه نیز ترافیک سنگینى بوده و چون بسیارى موفق به حضور در ورزشگاه نشده اند لذا خیابان هاى منتهى به استادیوم یادگار امام تا پاسى از شب صحنه ترافیک بوده است.نکته دقیقاً همین جاست. در واژه به ظاهر معمولى «تماشاچى». در روزگارى که حتى استقلال وپرسپولیس نیز با این همه یال و کوپال شان نمى توانند بیشتر از ۴۰ هزار نفر را به آزادى بکشانند در گوشه اى از ایران تیمى وجود دارد که هوادارانش نه به عشق استقلال و پرسپولیس که به خاطر تعصبى که روى تیم شهرشان دارند به ورزشگاه مى آیند.آرى امروز تراکتور مى تواند ادعا کند که صاحب بیشترین هوادار است اما نکته و در واقع سؤال اینجاست که از چنین گنجى چگونه باید استفاده کرد؟بله تیمى که مدیرعاملش چندى پیش از غم مشکلات مالى ناله مى کرد، صاحب گنجى است که بسیارى از دیگر تیم ها آرزوى داشتن او را دارند. همین استیل آذین که سرشار از جذابیت هاى رسانه اى است براى جذب تماشاچى به روش عرب ها متوسل شده وباقرعه کشى موتورسیکلت مى دهد تا شاید به خاطر جایزه و با انگیزه پول هم که شده طرفدار و تماشاچى پیدا کند.تراکتور اما بدون نیاز به این قبیل مقدمات تماشاگرى دارد که بعضى هایشان با شنیدن خبر بى پولى باشگاه پیش قدم مى شوند تا به صورت داوطلبانه رافع نیازهاى مالى تیم محبوبشان باشند. پس نهایت سوءمدیریتى است که شفق دست روى دست بگذارد و از چنین پتانسیلى به نفع تراکتور و به سود فوتبال تبریز استفاده نکند.الان تا تنور داغ است و تماشاگر تبریزى ذوق حضور در لیگ برتر را دارد باید نان را چسباند و حتى به پشتوانه این تماشاچى مى شود فوتبال خفته تبریز را بیدار کرد و نام این شهر را در کنار اصفهان و تهران قرار داد.بدون شک اگر شفق به الگوهایى که در تیم هاى پرطرفدار جهان وجود دارد مراجعه کند، خواهد دید که درآمد از این تماشاگر مشتاق و متعصب امکان پذیر است و مى توان کارى کرد تا تبریز صاحب اولین تیمى باشد که قادر است از طریق جمعیت دوستدارانش ارتزاق کند. کارت هوادارى یکى از راه هاى کسب درآمد از طریق طرفداران صدور کارت هاى هوادارى با اعتبار یک ساله و دریافت حق عضویت در ازاى صدور و تمدید اعتبار این کارت هاست. الان شرکت هایى در ایران فعال هستند که قادرنداستفاده کنندگان از کارت هاى الکترونیکى را صاحب مزایایى نظیر بهره گیرى از تخفیف هاى ویژه و بیمه و... سازند. شبیه همین سیستم در رئال و منچستر راه اندازى شده و سالانه سود سرشارى را نصیب این تیم ها مى سازد. پس امیدواریم شفق هم آستین ها را بالا بزند و مردم غیور تبریز را به مشارکت فعال و حضورى جدى تر در عرصه حمایت از تیم شهرشان وادارد.

نویسنده : کورش تاج 

http://www.tractorfans.com/articles/1252-1388-06-31-21-21-41#JOSC_TOP