5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

تیراختور زنده است با یاشاسین هایی که به آذربایجان و آذربایجانی ه

تیراختور زنده است با یاشاسین هایی که به آذربایجان و آذربایجانی هدیه می کنیم 


تیراختور زنده است با یاشاسین هایی که به آذربایجان و آذربایجانی هدیه می کنیم

Tiraxturfans.Com. برف سنگین روستا را در چنبره خود گرفتار کرده، روستاییان همه به فکر برف روبی و ایجاد فضاهای باز در کوچه پس کوچه های روستایند. اما من مانند پرنده ای در قفس بال بال می زنم. با این برف سنگین نمی توان با عصا بیرون رفت. سکوت عجیبی در روستا حاکم است، ولی نگاه به کوهستان ها ی مملو از برف خود حکایت دیگری دارد.

آری آذربایجان من زیباست، حتی در لباس طبیبان، گویی این طبیب پس از سالها می خواهد درد ما را درمان کند.آنایوردوم آذربایجان، عنوان موسیقی ای است که به آرامی در فضای خانه پیچیده است.من اگر نقاش اولام دونیانی زیندان چکرم و...

آذربایجان همواره چون طبیبان درمانگر تمام دردهای من و ما بوده است. اما موسیقی می گوید وای به روزی که طبیب نیاز به درمان داشته باشد. نوای موسیقی چنان دردمند است که خود به خود اشک در چشمانم حلقه می زند. شاید باور نکنید ولی حقیقت دارد . اشک درد یک آذربایجانی حقیقتی است  بس واضح و مبرهن، که بر کسی پوشیده نیست.اما باز هم همانند گذشته، وقتی چشمم به تصویر جوانان رعنای سوگلی ورزشی آذربایجان یعنی تراختور می افتد، آرامش پیدا می کنم.

عقربه های ساعت نشان می دهد غروب است . باد و نسیمی که در حال وزیدن است برف های داخل حیاط خانه گلی مان را جا به جا می کند.یک لحظه یاد جگر گوشه هایمان که در ورزقان و اهرو هریس در این سرمای سوزان گرفتار بلا شده اند، می افتم. کاری از دستم بر نمی آید ، جز اینکه رو به سوی خدایی کنم که دلم به یادش زنده است، و با جسم رنجورم زار بزنم خدایا به داد آذربایجانم برس و...

دوستان عزیزتر از جانم ، از اینکه در میان شمایم به خود می بالم. از اینکه تن خسته و بیمارم با دعای شما  سرپاست خدای را شاکرم و دستان پر مهر یکا یک تان را می بوسم. اما می دانید بیش از آنچه که نوشتم  چه چیزی من و امثال مرا خوشحال می کند.آری عزیزانم موفقیت تراختور چشمان غم دیده  تراختورچیان را شفا داده و مرهمی برای تمام دردهای تن های رنجور خواهد بود. بدانید و بدانیم آذربایجان نیز فقط با هم همه من و تو بیدار است. اگر من و تو فریاد نزنیم یاشاسین، او نیز خسته و پیر خواهد شد . آنچه آذربایجانمان را زنده نگه داشته ، غرش صداهای غیور مردان کوهستان های سر به فلک کشیده این دیار است.

تراختور در آوردگاه لیگ برتر امسال اسب خود را بهتر از سالهای قبل زین کرده و اضطراب در نزد من و تو کمتر شده است. مربی خوب ، بازیکنان خوب و مدیریتی که علیرغم ایرادات توانسته است حداقلی را تدارک ببیند و از همه مهمتر تراختورچیان.

تراختور این روزها در تمام میادین بدون استرس بازی می کند و این را مدیون شعار های اصیل بر گرفته از فرهنگ آذربایجانمان می دانیم ، چرا که اصالت چیزی است که در پس این فریاد ها نهفته است و تراختور نیز جنگندگی و ستیز بی پروایش را از این فرهنگ به ارث آورده است. اینجاست که معنای حضور تراختورچیان رنگ وافر و بیشتری به خود می گیرد.

می دانیم و میدانید که تراختور علاوه بر ورزش باید در میدان کثیف بازی سرخابی ها و دردانه های پایتخت نیز بازی کند البته نه با  بازی حیله و ترفندی که آنان دارند، بلکه با صداقتی از جنس بلور، که در چشمان هر آذربایجانی است. با رنگ وحدت و یکدلی ای که درکنار هم و با گونه های سرخ سرما زده مان. با یاشاسین هایی که به آذربایجان و آذربایجانی هدیه می کنیم و هزار هزار شعار با مسمایی که در گلوهای بیدار مردان آذربایجان نهفته است.

لیگ برتر هر روز شاهد یک فینال است و ما که به جوانمردی و صداقت شهره ایم ، پایمردی و همراهی هم را چاره پیمودن راه سخت می دانیم. بیایید در تمام فینال ها همراه تراختور باشیم. بیایید امسال که تراختور به ثبات رسیده باحضورمان پرچمهای قرمز تراختور افتیخاریمز را به باد سهند بسپاریم، و دلهایمان را به هم.

قول می دهم با تمام دشواریها در بازی با ذوب آهن در سهند باشم. شما می توانید از بغل دستی خود بپرسید آدیوخ شمایید. هر کدام از ماها که رنج هویت نیز در وجودمان سالهاست غبار گرفته یک آدیوخیم. پس اگر اعتقاد به یاشاسین دارید به پا خیزید تا استادیوم سهند را مملو از گرگها کنیم تا حریف نتواند در میان زوزه های به حقمان نفس بکشد. خدا دوای درمان مان تویی و با هم بودنمان. آن را به ما عطا کن. آمین

به امید آن روز. هله لیک.

تراختوری ال ایستر شرفلی میلت ایستر.یاشاسین آذربایجان. یاشاسین تراختور. یاشاسین تیراختورچیلار.

آدیوخ آذربایجانلی

صنعت نفت صفر تیراختور 1؛ درخشش ستاره ی سرخ آذربایجان در آسمان آب

صنعت نفت صفر تیراختور 1؛ درخشش ستاره ی سرخ آذربایجان در آسمان آبادان

Tiraxturfans.Com. سرخهای آذربایجان در چهارمین پیروزی متوالی خود، اینبار نفت آبادان را مقهور هنرنمایی خود نمودند. 

برزیلی های آبادان که این فصل در شرایط بغرنجی گرفتار شده و در طول 21 بازی فقط یکبار در هفته ی ششم مقابل صبای قم به برتری رسیده و با تحمل شکست در بیشتر بازیهای خود به قعر جدول پرتاب شده بودند، انگیزه ی فراوانی جهت پیروزی مقابل تیراختور داشتند و در نیمه اول، این تیم با حرکات پا به توپ بازیکنان خود میانه ی میدان را تصاحب نموده و در چند صحنه خطرناک ظاهر شد در سمت مقابل تیراختور نیز چند موقعیت معدود روی دروازه ی این تیم خلق نمود و گرچه در مجموع دو تیم بازی متعادلی از خود به نمایش گذاشتند اما ضرباهنگ تهاجمی نفتی ها قدری محسوس تر بود. تلاشهای دو تیم ثمری در برنداشت تا با تساوی 0-0 راهی رختکن شوند.

تیراختور مثل خیلی از بازیهای قبلی خود که در نیمه ی دوم تیمی متحول شده را به میدان می فرستد در مقابل نفت نیز بازی را با انگیزه ی مضاعفی جهت پیروزی آغاز نموده و پنج دقیقه پس از آغاز این نیمه، مهدی سیدصالحی ب فرصت طلبی خود توپ را از بازیکنان نفت ربوده و خود این بازیکن با مشاهده ی خروج دروازه بان نفت از دروازه، با ضربه ای هوایی از فاصله ی 35 متری دروازه ی آن را فرو ریخت تا سرخهای آذربایجان در این مسابقه نیز پیروزی را در دستان خود ببینند. در ادامه تیراختور جهت افزودن بر گل زده خود و نفت جهت جبران مافات تلاش نمودند که از دقیقه ی 75 به بعد حملات بی پروای نفتیها برای چند بار دروازه ی تیراختور را تهدید نمود که در دو صحنه در دقایق 77 و 82 مهدی ثابتی با درخشش خود دو موقعیت تک به تک را از بازیکنان نفت گرفت تا در پایان این مسابقه با پیروزی 1 بر صفر تیراختور به پایان رسیده و دقیقاً مشابه با هفته ی پیش، تیراختور با رساندن امتیازات خود به عدد 41، تا پایان بازی فردای ملوان-استقلال دوباره به صدر جدول تکیه زند.

اگرچه در پیروزیهای تیم همه ی بازیکنان سهیم بوده و نمی توان نام بازیکن خاصی را برجسته نمود علی ایحال در کنار بازی خوب همه ی بازیکنان تیراختور، مهدی سیدصالحی و مهدی ثابتی چهره ی پرفروغ تری داشتند بویژه اگر رفلکس های عالی مهدی ثابتی نبود شاید برای این مسایقه نتیجه ی دیگری رقم می خورد.

تیراختور در یکی از بازیهای جساس خود، روز پنجشنبه، پنجم بهمن، ساعت 15:30 پذیرای ذوب آهن اصفهان در استادیوم سهند آذربایجان خواهد بود.

پورتال هواداران تیراختور آذربایجان ضمن تبریک این پیروزی غرورآفرین به آحاد ملت قهرمان آذربایجان، برای تیم محبوب آذربایجان در ادامه ی مسابقات حساس فصل آرزوی روزهایی سرشار از پیروزی می نماید.

تیراختور 3 راه آهن صفر؛ طوفان سرخ در استادیوم سهند آذربایجان


Tiraxturfans.Com. تیراختور در حضور گرم هواداران خود، در یک بازی طوفانی راه آهن تهران را در استادیوم سهند آذربایجان به چهار میخ کشید.

نیمه ی اول بازی بطور متعادل دنبال شده و زیاد چنگی به دل نزد. در دقایق اولیه ی مسابقه این راه آهنی ها بودند که روی دروازه ی تیراختور حمله می نمودند. درست در دقیقه ی 6 باری ایگور کاسترو فرصت گشودن دروازه ی تیراختور را داشت اما ضربه ی نه چندان پرقدرت وی را مهدی ثابتی در اختیار گرفت. در این نیمه تیراختور موقعیت خطرناک چندانی ایجاد ننمود تا دو تیم با تساوی 0-0 به رختکن بروند.

تیراختور در نیمه ی دوم به یکباره از این رو به آن رو شده و از همان لحظات اول حملات طوفانی خود را به روی دروازه ی راه آهن آغاز نمود و درست دو دقیقه پس از آغاز این نیمه، در دقیقه ی 47 با ارسال از راست قاسم دهنوی و بوسه زدن ضربه ی سر فلاویو لوپر به تور دروازه ی راه آهن، استادیوم را منفجر نمود. راه آهنیها هنوز از اندیشه ی دریافت گل اول خارج نشده بودند که به فاصله ی یک دقیقه با ارسال فلاویو لوپز از راست و ضربه ی مهدی سیدصالحی برای بار دوم دروازه ی خود را فرو ریخته دیدند. راه آهن که انتظار دریافت 2 گل با چنین سرعتی را نداشت قدری به خود آمده و تلاش بر جبران مافات نمود اما باز هم این سرخهای آذریایجان بودند که در دقیقه ی 61 با ارسال قاسم دهنوی از سمت راست و ضربه ی سر مهدی سیدصالحی حریف را سه گله نمودند تا با مملو شدن استادیوم از شور و هیجان سرخ، هواداران سرود پیروزی سر دهند. تیراختور پس از گل سوم نیز فرصت گشودن بیشتر دروازه ی حریف را داشت اما بیشتر به اداره ی بازی پرداخت تا در نهایت با سوت پایان بازی و تشکیل زنجیره ی شادی سرخ جامگان تیراختور، هواداران فاتح در استادیوم به پایکوبی پرداخته و میلیونها بیننده ی تلویزیونی در شور و غرور غوطه ور شوند.

در کنار نبرد خستگی ناپذیر همه ی باریکنان تیراختور، مهدی ثابتی یکی از چهره های شاخص این مسابقه بود که با گرفتن چندین موقعیت تک به تک از حریف، بارها و بارها مورد تشویق هواداران حاضر در استادیوم قرار گرفت. 

تیراختور با این پیروزی 38 امتیازی شد و تا بازی فردای استقلال-مس در صدر جدول قرار گرفت که در صورت مغلوب شدن استقلال مقابل مس، جدول «سرخ تیراختوری» باقی خواهد ماند.

در شرایطی که چنین تصور می شد که به دلیل برودت هوا استقبال هواداران همیشه در جوش و خروش تیراختور از این مسابقه چندان چشمگیر نخواهد بود اما هزاران نفر از هواداران همچون همیشه، بدون توجه به سرمای هوا با عزمی راسخ جهت تحمیل شکست بر حریف خود را به کنار تیم محبوب خود رسانده و با تشویقهای گرم و بی امان خود چنان عرصه را تیم میهمان تنگ نموده بودند که چاره ای جز شکست در خود نمی دید که حضور عاشقانه ی تک تک این شیفتگان وطن جای سپاس و تقدیر دارد.

پورتال هواداران تیراختور این پیروزی غرورآفرین را به آحاد ملت قهرمان آذربایجان تبریک گفته و برای تیم محبوب آذربایجان در ادامه ی مسابقات حساس فصل آرزوی موفقیت می نماید.

تاسیس شبکه ترک زبان در استان فارس

کمپین حمایت از تاسیس شبکه 

ترک زبان در استان فارس برای 



میلیونها قشقایی






https://www.facebook.com/qashqayi.channel

هواداران تیراختور باز هم به یاری دریاجه ی اورموی آذربایجان می شت

هواداران تیراختور باز هم به یاری دریاجه ی اورموی آذربایجان می شتابند ...


Tiraxturfans.Com. طی چند سال اخیر «تیراختور» با سونامی هوادارانش لرزه بر اندام فوتبال ایران انداخته و اقیانوس عظیم هواداران این تیم همواره 

نشان داده اند که ضمن درک عمیق فوتبال، توجه ویژه ای هم به مسائل اجتماعی پیرامون خود دارند که در کنار سایر مسائل، احساس مسئولیتشان در قبال بحران زیست محیطی نگین آذربایجان، دریاچه ی اورمیه، در نوغ خود جالب توجه و تحسین برانگیز بوده است. هواداران تیراختور که پیشرو در حرکتهای اجتماعی می باشند که در ماههای اخیر شتافتنشات به کمک مصیبت زدگان زلزله ی ویرانگر قاراداغ آذربایجان نیز یکی از جلوه های برجسته ی مسئولیت پذیریشان می باشد، تاکنون اثبات نموده اند که مثل «دیده بانان آذربایجان» روند مسائل پیرامون آن را به دقت زیر نظر گرفته و در صورت نیاز واکنش مناسب نشان می دهند. به رغم آنکه تاکنون اعتراضات زیادی به خشکاندن دریاچه ی اورمیه انجام گرفته است اما این دریاچه با گرفتار شدن در گیر و دار «تصمیمات غلط» و یا «بی تصمیمی» هر روز بیشتر گام در راه «مرگ» گذاشته است و اگر بگوییم که با وضعیتی که بر این دریاچه ی نیلگون حاکم است مسئولان دیگر دست از آن شسته اند پربیراه نگفته ایم که به رغم ادعای هزینه ی 1500 میلیارد تومانی برای نجات دریاچه،اظهارات کمال پیرموذن، نماینده ی اردبیل، در خصوص پرداخت نشدن ریالی برای نجات دریاچه و تز جنجال برانگیز «پرویز کردوانی» که عنوان پدر کویرشناسی ایران را نیز یدک می کشد در خصوص بی فایده بودن اقدامات انجام شونده و نیاز به خشکاندن دریاچه و تبدیل آن از اکوسیستم آبی به خشکی با پاشیدن خاک بر روی نمک و کاشت گیاه با هدف ایجاد پارک گیاهی که بدون توجه به عواقب مخرب چنین تفکرات «توخالی» و «توهم اندیشانه» در به مخاطره انداختن حیات آینده ی «آذربایجان» و مناطق اطراف آن، شدیداً مورد استقبال برخی مسئولان «فرصت طلب» و «مسئولیت گریز» قرار گرفته است شاهدی بر این مدعا می باشد از اینرو پیش بینی میشود که با شروع مسابقات تیراختور در لیگ قهرمانان آسیا، تلاش برای جلب نمودن توجه جهانیان به اوضاع اسفناک این دریاچه ی در حال احتضار یکی از موارد محوری حرکت هواداران تیراختور باشد. 

ادامه مطلب ...

نظر ارسالی از خوانندگان وبلاگ عکس جالب با برنو

با سلام و تشکر از وب زیباتون لطفا عکس حسین مردانلو که عکس جالب با برنو و تجهیزات آن است را روی وب خودتون قرار بدید تا قشقایی ها لذت ببرن آدرس عکس 

مجتبی نصیری

نظرات خوانندگان

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه چهاردهم دی 1391 توسط  حیدرنژاد | نظر بدهید
                  (( دعوت به همکاری از جوانان قشقایی سراسر کشور))

به همت جوانان بسیج قشقایی استان چهارمحال و بختیاری نشریه نسیم ایل قشقایی با هدف معرفی و گسترش فرهنگ ایل بزرگ قشقایی در سال ۱۳۹۱ به عنوان تنها نشریه تخصصی و بومی در بسیج استان  تشکیل شد و به همت فرماندهی بسیج و سردبیر نشریه  و گروه تحریه نشریه نسیم ایل پیش شماره و شماره ۱ آن در سطح استان چهارمحال و بختیاری ،استان فارس،استان اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد(مناطق قشقایی نشین) پخش گردیده است.

لذا اینک از تمام خواهران و برادران قشقایی اهل قلم درخواست می شود جهت عضویت در گروه نشریه نسیم ایل قشقایی  مشخصات خود را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۳۹۰۲۰۰۲۰۰ همراه با استان محل سکونت  و مطالب خود را به پست الکترونیکی نشریه ارسال نمایند .

عکس ها و مطالب شهدای قشقایی محل سکونت خودتان و تصاویر و فعالیت های فرهنگی پایگاه های بسیج قشقایی سراسر کشو و انجمن های دانشجویی قشقایی سراسر کشور و مطالب درموردفرهنگ  قشقایی ها و تصاویر و فعالیت های شهرهای قشقایی نشین و .... جهت درج در سایت و نشریه را برای ما ارسال نمایید .

nasimeil@yahoo.com

سایت رسمی نشریه نسیم ایل انشااله در۲۲بهمن ۱۳۹۱ به آدرس

Nasimeil.irراه اندازی خواهد شد

*لطفا ایده ها و نظرات خود را با ما در میان بگذارید .

ارتباط باما:

سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۳۹۰۲۰۰۲۰۰

آدرس وبلاگ بسیج قشقایی های استان چهارمحال و بختیاری:

http://basijnaghneh.blogfa.com

 

                                                                 باتشکر                                                

                                            سردبیر نشریه نسیم ایل قشقایی

 

نیاز مبرم اهالی روستاهای گال و جوشین ورزقان به کمک رسانی+تصاویر

نیاز مبرم اهالی روستاهای گال و جوشین ورزقان به کمک رسانی+تصاویر

اهالی روستاهای گال و جوشین ورزقان در سرمای طاقت فرسای ارسباران نیاز مبرم به کمک رسانی دارند.به گزارش خبرنگار نصرنیوز از مناطق زلزله زده، متاسفانه به دلیل عدم اطلاع روستاییان برخی از روستاها از قوانین موجود برای اخذ وام و کمک های بلاعوض در روستاهایی مثل گال و جوشین که "سقف خانه ها نریخته اما همه جای منازل ترک برداشته و قابل سکونت نیست " عده زیادی از هموطنانمان ساکن همان چادرهای قبلی هستند و از همه مهمتر هیچ وسیله گرمایشی به غیر از والور به آنها تعلق نگرفته است.

در روستای جوشین تعداد کل کانکس های تعلق گرفته 12 مورد است که فقط 8 مورد آن نصب گردیده است.

این گزارش می افزاید، این دو روستاها و روستاهای مشابه که فقط به دلیل نریختن سقف خانه هایشان از دایره کمک رسانی کامل خارج شده اند نیازمند کمک رسانی سریع مردمی و دولتی هستند.

تصاویر زیر وضعیت این روستاها در 15 دیماه 91 را نشان می دهد

نصرنیوز

Share this post

تبریک سال نو به زبان ترکی از باشگاه رئال مادرید

 باشگاه رئال مادرید در فیس بوک رسمی این باشگاه، سال نو را به کاربران فیس بوک به زبان ترکی تبریک گفت. اعضای تیم در این پیام به زبان ترکی گفتند: یئنی ییلینیز کوتلو اولسون یعنی سال نو شما مبارک
 
تیم فوتبال رئال مادرید که مسعود اوزایل بازیکن ترک تبار آلمان نیز در آن بازی می کند، از طریق سایت رسمی باشگاه، خطاب به کاربران سایت پیام سال نو انتشار دادند.
 
اعضای تیم در این پیام به زبان ترکی گفتند: "سال نو شما مبارک"
پیام تبریک بازیکنان تیم رئال مادرید که به زبان ترکی انتشار یافت، با استقبال فراوان طرفداران تیم در ترکیه مواجه شد.