5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

yeni iliniz mubarək olsun


قیش قارین وئردی سئللره شاختانی وئردی یئللره

موشتولوق وئردی یئرلره بایرام گلیبدی ائللره

ایل بایرامیز موبارک

دومان چکیلدی داغلارا بولبوللر گلدی گوللره

گول اوزونو آچیب - توتوب قاش - گوز آتیر بولبوللره

بو سوز دوشوبدو دیللره: بایرام گلیبدی ائللره

ایل بایرامیز موبارک

دورنا قاطار - قاطار گئچیر یاخشی چمنلری سئچیر

چمنده بیر قیز ایله شیب گولو بنووشه نی بیچیر

شادلیق دولوب کونوللره بایرام گلیبدی ائللره

ایل بایرامیز موبارک

یئنی ایلیز موبارک اولسون




آهنگ زیبای ترکی قشقایی


(قسمت، QİSMƏT)



دانلود (یوکله یین)



سومین آهنگ ترکی-پاپ جدید (بعد از آهنگهای

گلین و دونیا)برای اولین بار از این وبلاگ

*بزرگترین مرکز دانلود آهنگهای قشقایی*

آواز و تنــظیم:شهــــــــرام اســــــدی  شعـــــــــــــر:کـــــــــاوه ایـــــروانی فرمت mp3



نوروز بایرامی قاشقایی ائلینده یازینین آردیندا اوخویا بیلرسیز


ادامه مطلب ...

ƏLİ DAYİ AZƏRBAYCANLİ OLMAQİM MƏNİM BOYUK İFTİXARİMDİ

علی دایی:
تبریز سرزمین دوم من استبزرگترین افتخار من این است که آذربایجانی هستم

توپچو: علی دایی سرمربی تیم پیروزی تهران بعد از بازی پیروزی و پتروشیمی در پاسخ سوال خبرنگاری  که از وی در مورد صحت و سقم بلوتوث منتسب به وی در مورد تبریزی ها سوال کرد گفت: تبریز سرزمین دوم من است و من مخلص تمامی تبریزی ها و آذربایجانی ها هستم.
علی دایی ادامه داد: دو سه سال پیش درست بعد از بازی تیم ملی ایران با تیم آذربایجان که آذربایجانی ها من را چندین بار تشویق کردند  این شایعات شکل گرفت.
علی دایی با جعلی خواندن این بلوتوث عنوان کرد: این افراد نمی توانند محبوبیت فرزند آذربایجان را ببینند و می خواستند با این خباثت ها برادران را از هم متنفر کنند.
دایی با اعلام اینکه من زمان زیادی در تبریز فوتبال بازی کرده ام افزود: صمیمی ترین دوستان من در زندگی تبریزی هستند اینهایی که این مسائل را جعل می کنند به دنبال ایجاد اختلاف در بین ما هستند.
 وی در پایان گفت: در همه جای دنیا که باشم به آذربایجانی بودن خودم افتخار می کنم و در حقیقت آذربایجانی بودن بزرگترین افتخار من است.


دایی:تراکتور تیم دوم من است
مطمئنا با این همه هوادار پرشور که تراکتور در اختیار دارد بازی در تبریز برای هر تیمی مشکل خواهد بود. مطمئنم یکی از سخت ترین دیدار های ما بازی در مقابل این تیم در تیریز خواهد بود ولی ما برای کسب پیروزی و کسب سه امتیاز یه این شهر خواهیم آمد. سرمربی سابق تیم ملی در مورد ستارگان فوتبال آذری زبان مانند خودش و کریم باقری در سطح ملی و نبود چنین ستاره‌هایی در تیم ملی فعلی گفت: فوتبال آذربایجان نسبت به چهار پنج سال قبل رشد خوبی داشته است. تیم‌های تبریز اکنون در لیگ برتر و لیگ دسته اول خیلی خوب ظاهر می‌شوند و بسیار بهتر از گذشته شده‌اند. امیدوارم تیم‌های فوتبال در سراسر ایران قدرتمند شوند تا شاهد تیم ملی قدرتمندی باشیم و انشا ا... ستارگانی بهتر از من و کریم باقری در تیم ملی ظهور می‌کنند.دایی در مورد دیدار پرسپولیس با تراکتور سازی در تبریز در لیگ برتر اظهار داشت: باید به مردم تبریز تبریک بگویم. آنها مشتاقانه تیم تراکتورسازی را تشویق می‌کنند و این مسئله برای هر آذربایجانی مایه افتخار است. با غیرت و تعصبی که آذری‌ها دارند، همواره کارهای بزرگی می‌کنند. مردم آذربایجان ثابت کرده‌اند که اگر بزرگانی از خطه آذربایجان حضور دارند این مسئله بی‌مورد نبوده است. بازی در تبریز برای تمامی تیم‌ها سخت است. تراکتور هم باید قدر هوادرانش را بداند و ما هم دیدار سختی برابر تراکتور سازی در لیگ در پیش خواهیم داشت.

ماوی تورکلر

ماوی تورکلر


حضور پررنگ ۲۷ اسفند (بالیق آیی)



سهند(یادگار امام) استادیومو



پتروشیمی - پیروزی



ساهات ۱۴:۴۵



اینجا تبریز است ( به بهانه نزدیک شدن بازی پتروشیمی و پرسپولیس)


وقتی که  از دشتهای پهناور و جلگه های وسیع مناطق مرکزی ایران به سمت شمال غرب می‌آیی، آنجایی که راههای مستقیم و هموار، جای خود را به پیچ در پیچ جاده ای میدهد که از میان کوههای استوار و رودخانه های در هم پیچیده به سختی عبور داده شده، میتوانی حس کنی که وارد جو متفاوتی شده ای، آری اینجا سر ایران است، عنوانی که نه به خاطر یک تعارف که به خاطر شایستگی هایش بر آن نهاده اند. شاید اینجا مردم دوست ندارند زیاد حرف بزنند چون اگر حرفی زدند خود را مسئول و مقید به آن میدانند و تا آخر پای حرفشان می‌ایستند، اینجا هر کجا بروی متوجه یک نشان قرمز رنگ آشنایی میشوی که مردمش به آن عشق می‌ورزند، وقتی کودکی را میبینی که با چه شوقی در حال چسباندن آن نشان قرمز به فرمان سه چرخه پلاستیکی اش هست اشک چشمانت را فرا میگیرد، نشانی که رویش فقط یک کلمه ساده نوشته: " تراکتور!"  عجیب است اما اینجا هنگاهی که مدرسه تعطیل میشود بچه ها در سرویسهایشان در راه مدرسه تا خانه فریاد میزنند: "دود دورو دود... تراختور!" اینجا میتوانی در مغازه های عکاسی عکس جوانانی را ببینی که در کنار یک دستگاه تراکتور با غرور ایستاده و عکس یادگاری گرفته اند!، حتی نباید تعجب کنی زمانی که گردشگرانی را ببینی که از کشورهای اروپایی به تبریز آمده اند تا از نزدیک شور و حال ویدئو هایی را که در یوتیوب دیده اند را تجربه کنند، و زمانی که در عروسی دعوت هستی نباید شگفت زده شوی وقتی که پدر داماد بر سر عروس شاباش میریزد و میگوید: " بو دا تیراختورین ساغلیغینا! ( این هم برای سلامتی تراکتور! ) " و مهمانان آنچنان به شور می‌آیند و دست میزنند که بی اختیار تو را به یاد زمانی می‌اندازد که در ورزشگاه نشسته‌ای و یکطرف فریاد میزند: "آذربایجان "و تو باید جوابش را بدهی، چه حسی دارد وقتی چشمانت را میبندی و از ته دل فریاد میزنی: "یاشاسین!"

آری اینجا آذربایجان است، همان جایی که اغراق نیست اگر بگوییم رقیبی برای بارسلون و هوادارانش را در خود می‌پروراند! اینجا تنها جایی است که قرمز و آبیهای دردانه در آن تنها هستند چراکه خود قرمز و آبیهایی دارد که با خون دل هوادارانش به عرصه آمده اند و یک بند کفش بازیکن ذخیره اش را با هزار بازیکن تاکتیکی و جادوگرمانند تیم های متمول پایتخت نشین عوض نمیکنند. آری اینجا تبریز است و در تبریز پرسپولیس تنها است، آری اینجا ستاره های پرسپولیس برایمان فانوسی بیش نیستند و ویترین افتخارات باشگاهشان هم برای خودشان قشنگی دارد. پس باید خود را برای بازی سخت آماده کنند آنهم در جایی که به این راحتی به حریف امتیاز نمیدهند!

هواداران تبریزی در بازی پترو با پرسپولیس میدانند که آن روز استثنا همه ما باید قرمز ممنوع باشیم.همچنین با توجه به جوسازیهای تیمهاس سپاهان و استیل آذین از جو تبریز، زمان آن رسیده که فرهنگ و غیرت آذربایجان را از سایه این سیاه بازیها در بیاوریم و نشان دهیم هوادار آذربایجانی تیم خود را تشویق میکند و کاری به حریف ندارد و این حاشیه ای پر افتخار است که حتی از برد در متن بازی با ارزشتر و درخشانتر خواهد بود. آری تراکتور بارها و بارها نتیجه بازی را برده است و خیلی از این بردها اکنون فراموش شده اند اما رفتار تماشاگران در روز باخت خانگی در برابر سایپا هنوز هم که هنوز است در ویترین افتخارات باشگاه میدرخشد و سربلندی آذربایجان را باعث شده است.

به امید پیروزی در روزی که یادگار امام پیراهن آبی اسمانی به تن خواهد کرد!

کشف تازه در مورد ایل قشقایی

http://ghashghaietribe.persianblog.ir/post/181/


در مورد محل و مبدای ایل قشقایی سخن ها فراوان گفته شده است. که من در بخشهایی که در صفحات وبلاک است نوشته ام و همه آن ها را به عنوان یک اظهار نظر در زمان خود محترم می شمارم چون همه مختارند که در هر موردی اظهار نظر نمایند. اما این که کسی بخواهد نظرش را که مستند به هیچ مدرکی نیست به عنوان یک نظر غالب ارایه داده و نظریات دیگران را بدون اساس معرفی کند، از یک پژوهشگر نمی پسندم و  کمی برایم سخت و سنگین است.

ادامه مطلب ...

mavi bayragli turklər cuma axşami SƏHƏND istadiomunda

فراخوان به حضور بیش از صد هزار نفری در حمایت از پتروشیمی آذربایجان در مقابل پرسپولیس تهران

این بار پرچمهای آبی نماینده آذربایجان در جام خذفی را پشتیبانی خواهیم کرد

 

ارک قالاسی - روز پنچ شنبه 27 اسفند ماه، اتز مرحله 4/1 جام حذفی قوتبال ایران، پتروشیمی تبریز (نماینده اصلح آذربایجان در ایران رقابتها) ساعت 14:45 در ورزشگاه سهند به مصاف پرسپولیس تهران خواهد رفت.

پتروشیمی آذربایجان نیز مانند تراختورسازی آذربایجان و یا شهرداری تبریز، فولاد گستر، و یا حتی ماشین ساری، نماد و نشانه ای از هویت ورزشی آذربایجان محسوب گشته و حمایت از آن در این دیدار حساس وظیفه ملی هر ترک و آذربایجانی محسوب می شود.

DAYANMASİN ÜRƏYİ AZƏRBAYCANİN

DAYANMASİN ÜRƏYİ AZƏRBAYCANİN

tiraxtor estilazin rəsimləri

tiraxtor estilazin rəsimləri


 
tiraxtorun sulduzlu yardimçilari

.

tiraxtorun təsuclu yardimçilari

tiraxtor istilazin

  tiraxtorun binabli yardimçilari

urmu golu veblagi işə başladi

وبلاگ اورمو گولو شروع به فعالیت نمود


جمعی از دوست داران طبیعت و فرهنگ آذربایجان که براساس فراخوان هوادارن تیم تراختور سازی آذربایجان خود را برای گردهمایی سیزدهم فروردین ماه بر روی پل میان گذر دریاچه اورمیه آماده می کننده با راه اندازی وبلاگی جالبی به آدرس:

http://urmugolu1.blogfa.com

 از عموم  ملت آذربایجان برای شرکت در این گردهمایی دعوت به عمل می آوردند.

سایت اؤیرنجی ضمن استقبال از این حرکت برای وبلاگ اورومو گؤلو آرزوی موفقیت دارد.