5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

دومین همایش هنر و فرهنگ عشایر 11 آذر برگزار می‌شود

دومین همایش هنر و فرهنگ عشایر 11 آذر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دومین همایش هنر و فرهنگ عشایر ایران 11 آذر در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز هنر پژوهی نقش جهان، این همایش در راستای فعالیت‌های فرهنگستان هنر در شناساندن فرهنگ و هنر ایران زمین با ژرف اندیشی در مبانی فکری اصیل ایرانی به منظور مطالعه بررسی و پاسداشت هنر عشایر و احیای هنرهای فراموش شده آنها برگزار می‌شود.
شناسایی و معرفی هنر عشایر و مستندسازی هنرهای مربوطه، راهکارهای احیا و حفظ هنرهای در حال فراموشی و فراموش شده عشایری، تجلیل از پیشکسوتان هنر و فرهنگ عشایری و ایجاد زمینه برای حمایت و تشویق هنرمندان جوان از جمله رویکردهای تخصصی و اهداف این همایش است.
نخستین همایش هنر و فرهنگ عشایر مربوط به استان‌های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خوزستان و لرستان بود که در سال گذشته برگزار شد.
در دومین همایش فرهنگ و هنر عشایر 8 مقاله تخصصی برتر در زمینه فرهنگ و هنر عشایر ارائه می‌شود که موضوعات آن بدین شرح است: 
تجزیه و تحلیل دو اجرا از هادی نکیسا و حبیب خان گرگین پور به دنبال ویژگی های سبک شناختی و شیوه‌های اجرایی تأثیر برخی اعتقادات مذهبی بر جنبه‌های مادی فرهنگ عشایر جنوب ایران، ادبیات عامیانه در میان مردم ایل نشین کهگیلویه و بویراحمد، اهمیت و جایگاه صنایع دستی در زندگی و اقتصاد عشایر ایل قشقایی، ادب غنایی در گونه‌های شعری استان کهگیلویه و بویراحمد که در قالب دو بخش در این همایش ارائه خواهد شد.
اجرای برنامه های آیینی، موسیقی محلی، تجلیل از پیشکسوتان هنر و پژوهش عشایری از دیگر بخش‌های این همایش است.
این همایش روز چهارشنبه 11 آذرماه از ساعت 10 تا 16:30 در طبقه اول ساختمان مرکزی فرهنگستان هنر به آدرس تهران چهارراه طالقانی پلاک 1552 برگزار می‌شود.
http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8809080312

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد