5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

اجرای موسیقی قشقایی در دومین همایش هنر و فرهنگ عشایر

به قول .ghashghaietribe.persianblog  سایتی :  
این خبر نه تاریخ اجرا دارد و نه نشانی از مکان اجرا ؟؟ و آیا این هم خبر است و یا تنها ادای وظیفه آن هم به صورت ناقص و بی ............. 
با حضور استادان موسیقی برپا می‌شود؛
اجرای موسیقی قشقایی در دومین همایش هنر و فرهنگ عشایر

خبرگزاری فارس: اجرای موسیقی بومی قشقایی و مراسم آیینی در کنار بخش‌های تخصصی از برنامه‌های همایش هنر و فرهنگ عشایر است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز هنر پژوهشی نقش جهان، اجرای موسیقی بومی و مراسم آیینی در کنار بخشهای تخصصی همچون ارائه مقالات پژوهشی با موضوعاتی چون: بررسی موسیقی محلی، سبک شناختی و شیوه‌های اجرای موسیقی، اسطوره‌شناسی در آیینهای عشایر، ادبیات عامیانه،‌اهمیت و جایگاه صنایع دستی، بررسی ادبیات غنی در گونه‌های شعری از برنامه‌های همایش هنر و فرهنگ عشایر است.
در این همایش از فرود گرگین‌پور، آهنگساز و موسیقیدان و نوازنده، بیژن بهادری، نقاش جاذبه‌های ایلی، محمود خان اسکندری، موسیقیدان، خواننده و شاهنامه‌خوان، پروین بهمنی، پژوهشگر و موسیقیدان، ‌فاطمه نره‌ای، کارآفرین نمونه و استاد صنایع، دستی، کورش رضوانی‌فر، خواننده و موسیقدان، سیمین طاهری نویسنده و پژوهشگر، فریدون داوری، نویسنده،‌ محقق و شاعر تجلیل به عمل خواهد آمد.
اجرای موسیقی گروه‌های عشایر فارس و کهگیلویه و بویر احمد (ویولون، سه‌تار، کمانچه،‌نقاره، سرنا، تنبک)‌به همراه آوازهای محلی و نمایش گوشه‌ای از شیوه‌های زندگی عشایر از دیگر برنامه‌های این همایش خواهد بود.
همایش بعدی هنر و فرهنگ عشایر با رویکرد بررسی هنر و فرهنگ عشایر سلحشور آذربایجان در نیمه اول سال آینده برگزار خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد