5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

بی تابی هواداران آذربایجانی برای بازی استقلال لحظه ای که متولد

بی تابی هواداران آذربایجانی برای بازی استقلال



لحظه ای که متولد شدم پا در خاکی نهادم که بعد ها متوجه شدم چه مردان بزرگی را به خود دیده است.

چه شاعر ها، چه جنگجو ها، چه سیاستمدار ها…چه مردان پاکی که همه از این خاک به پا خواسته اند و با باک غریبه بوده اند. اما چرا دیگر نقاط دنیا چنین مردان پرآوازه و زنان شیر زنی را به خود ندیده است! جواب سوال من در خاکی نهان شده است که این مردان دست به زمینش گذاشته و برخواسته اند. خاکی که چنین مردانی را پرورانده بی شک دگر خاک نیست و از طلا هم زرتر است. این دیار نامش آذربایجان است.

خدایا اگر بخواهی مرا از نو بیافرینی بازهم میخواهم ترک باشم. به زبانی سخن بگویم که این مردان سخن گفته اند. به طریقی پا گذارم که این مردان مرید آن طریقت بودند. خدایا ساده بگویم. من نه شهریارم نه ستارخان. نه زر دارم نه زور. در خیالم نه جنگ است نه سنگ. اما تا جان در بدن و عقل در سر دارم نام جایی را فریاد خواهم زد که عشقش مرا زنده نگه داشته است. هر کجای دنیا باشم، با هر که باشم،غنی باشم یا فقیر، اگر زنده باشم، فریاد خواهم زد. یاشاسین آذربایجان

عطا نیکروان

با تشکر ازSehend Tebriz

http://trakhtorfans.com/?p=409#comments


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد