5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

təhmurəs xan qaşqayi topraga tapşirildi RUHU ŞAD OLSUN

http://falakmk.blogspot.com/2010/02/blog-post_6779.html










مراسم تشییع طهمورث خان کشکولی آوازخوان بلند آوازه آوازهای ترکی قشقایی امروز علیرغم بارش باران شدید و هوای سرد زمستانی با حضور باشکوه جمع زیادی از دوستداران و علاقمندان ایشان که از راههای دور و نزدیک در این مراسم شرکت نموده بودند در فضایی حزن انگیز همراه با ابراز احساسات شرکت کنندگان به طرز باشکوهی برگزار شد।شایان ذکر است طهمورث خان کشکولی با صدایی بسیار دلنشین به عنوان یکی از اساتید بازمانده آواز خوانان سنتی قوم بزرگ قشقایی در جنوب و مرکز ایران بود که از وی آثار گرانقدری بر جای مانده است। حضور گسترده مردمی در مراسم تشییع ایشان نشان دهنده ارزش والای هنری ایشان و جایگاه مردمی و هنری این هنرمند بزرگ به عنوان الگوی یک هنرمند مردمی واقعی می باشد।روحش شاد

.......................................................................................................................................

همشهری آنلاین

درگذشت طهمورث کشکولی، خنیاگر نامی قشقایی
چهره‌ها- همشهری‌آنلاین:دو ماه پایانی زمستان به روزهای از دست دادن صاحب‌نامان موسیقی نواحی ایران تبدیل شده است، اول ولی رحیمی، بعد کمال‌خان هوت،سپس اکبر مهدی‌پور و اینک طهمورث کشکولی.
به گزارش همشهری آنلاین خبر مرگ طهمورث کشکولی را هوشنگ جاوید پژوهشگر موسیقی نواحی ایران داد و گفت که وی حدود ساعت 12 شب دوشنبه،سوم اسفند در بیمارستانی در شیراز به علت عارضه قلبی فوت نمودند.
به گفته جاوید این استاد صاحب نام و خنیاگر شاخص موسیقی قشقایی و وصیت کرد تشییع پیکرش سه روز بعد باشد تا همه بدانند و در تشییع ایشان شرکت نمایند و مراسم ختمشان هم سه ساعت باشد که یک ساعت ویژه هنرمندان.
بر اساس همین گزارش پیکر استاد کشکولی روز پنج شنبه 6 اسفند در روستای برشنه در 8 کیلومتری مانده به سپیدان دفن خواهد شد و مراسم ترحیم ایشان هم روز جمعه 7 اسفند در مجتمع فرهنگی توریستی ییلاق شیراز برپا خواهد بود.
طهمورث کشکولی در سال‌های اخیر کنسرت‌های متعددی را با خانم پروین بهمنی،محقق و موزیسین منطقه قشقایی و گروهش در تالار وحدت برگزار کرد.
همشهری‌آنلاین درگذشت این استاد و خنیاگر نامی موسیقی نواحی ایران را به جامعه هنر دوست تسلیت می‌گوید.

http://hamshahrionline.ir/News/?id=108892


.......................................................................................................................................

مهر


تهمورث کشکولی، خواننده برجسته موسیقی قشقایی درگذشتواحد مرکزی خبر، مهر: تهمورث کشکولی خواننده برجسته موسیقی محلی قشقایی روز گذشته بر اثر ایست قلبی در بیمارستان دنای شیراز درگذشت.
یک پژوهشگر موسیقی قشقایی گفت : این هنرمند قشقایی علاوه بر خوانندگی در زمینه نوازندگی سازهای"نی لبی" و "نی لبک" نیز تسلط داشت و در حوزه موسیقی قشقایی و موسیقی بویراحمد نیز از اطلاعات بسیار گرانبهایی برخوردار بود به طوری که جزو منابع زنده فرهنگ موسیقایی این دو قوم محسوب می شد.
دامون شش بلوکی در ادامه افزود: از جمله ویژگی های هنری مرحوم کشکولی این بود که او وسعت صدایی منحصر به فردی داشت و تنها کسی بود که همراه با ساز سرنا و در گام های بالای این ساز توانایی اجرای آواز داشت که در نوع خود بسیار عجیب بود. او همچنین در خوانندگی لری نیز از توانایی ویژه ای برخوردار بود.
وی همچنین تصریح کرد: استاد کشکولی در ششمین جشنواره موسیقی فجر به عنوان بهترین خواننده کشور در بخش موسیقی نواحی انتخاب شد و چندین بار نیز در جشنواره های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته بود। او در زمینه موسیقی قشقایی از اساتیدی چون محمود خان اسکندری کشکولی، هلاکو خان جانی پور، حبیب الله گرگین پور، غلامرضا بهمنی، هادی نکیسا، علی حسین حقیقی، گنجه ای و چند استاد دیگر بهره برده بود.
این پژوهشگر موسیقی قشقایی در مورد سایر فعالیت های تهمورث کشکولی گفت: این هنرمند فقید از سال 41 به همراه استاد هادی نکیسا(نوازنده سه تار) در رادیو شیراز به طور مستمر برنامه ای را با عنوان"برنامه دهقان" که به اجرای موسیقی محلی اختصاص داشت اجرا می کرد. این برنامه تا سال ها ادامه داشت؛ بعد از انقلاب نیز برنامه های متعدد دیگری را برای رادیو شیراز اجرا می کرد.

گفتنی است مرحوم تهمورث کشکولی 22 بهمن 1316 در روستای برشنه از توابع سپیدان واقع در 60 کیلومتری شیراز و در طایفه کشکولی از ایل قشقایی متولد شد। از این هنرمندان ضبط های صحنه ای و خصوصی بسیاری به جای مانده اما تنها یک آلبوم به طور رسمی از او با عنوان"دورنا وار" منتشر شده است.

http://www.persianartmusic.com/content/view/3983/99/

......................

http://www.qashqaiturk.blogsky.com/

نظرات 4 + ارسال نظر
Hatamo 1388/12/07 ساعت 09:56 ب.ظ http://www.hatamo.com

برای رسیدن به لینک های اول گوگل از شاه راه ما بگذرید،بهینه سازی و ارتقا سایت ها تخصص ماست، رسیدن به لینک های اول گوگل حق شماست، با ما جهانی شوید.

تسلیت به جامعه وبلاگ نویسان

طبق اظهارات یکی از نزدیکان مدیر عامل باشگاه بعد بازی سپاهان عواملی که نمی خواهند ترختور موفق شود و باعث ایجاد مشکلات فراوان شده اند به مردم معرفی می شوند.طبق گفته ی این فرد دست های بسیاری در کارند نگذارند ترختور در لیگ برتر موفق شود تا بلکه از هواداران میلیونی آن کاسته شود.www.traxtur.tk

آیدین 1388/12/15 ساعت 08:30 ق.ظ

منده غیرتلی آذربایجان مسئول لارننان اونمله خواهیش ائلیرم کی بایرام قاباغی بیر انسان سئور حرکتله عبدالله صدوقی نی آزاد ائله سینلر و اونون 3 یاشئندا قئزئنئن گوزل گوزلرین بوننان آرتئخ قاپئدا قویماسئنلار [قلب شکسته]
ای آذربایجان مسئول لاری ، الله ائله مه میش او انسان زیندان دا اولسه فوتبال دونیاسئندا بویوک بیر غیر انسانی حرکت سایئلاجاخدی ، بونو بیلمیش اولون
دوسلار بو آدرسه ایمیل وورون و عبدالله صدوقی نین باره سینده هر نه اطلاعاتئز وار بو بین الخالق نهادا یئتیریز لطفآ
گئج اولمادان بو ایشی هامئلئخجا گوراخ

ddyke@amnesty.org

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد