5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

çeşm bad FİLMİNƏ itiraz

اعتراض به فیلم در چشم باد


این فیلم جمعه ها ساعت ده شب پخش میشود

در حالی که امروزه شاهد ساخت فیلمهای بسیاری چه در خارج و چه در داخل ایران هستیم اما باید اذعان کنیم که هنوز ساخت فیلم در ایران با مشکلات زیادی همرا است.

نمونه مشخص آن ساخت فیلم (( درچشم باد )) است که در آن مردم غیورترک قشقایی در قسمتی از فیلم نقش عمده ای را بازی میکنند و بسیاری از آداب و رسوم این ایل بزرگ و حتی قسمت کوچکی از شجاعتها و دلاوری های مردم پر افتخار قشقایی را به نمایش میگذارند اما مشکل بزرگی که در این فیلم به وضوح دیده میشود نحوه صحبت کردن مردم قشقایی با یکدیگر به خصوص خان بزرگ و افراد زیردستش و آنهایی که نقش اصلی را بازی میکنند همه و همه به زبان فارسی ( باهم ) صحبت میکنند و به لحجه ای تقریبا شیرازی به طوری که کسانی که تا به حال با مردم قشقایی ارتباطی نداشته اند اینگونه فکر میکنند که قشقایی ها مردمانی در اصل فارس زبان هستند و اختلات با یکدیگر را نشانه فارس زبان بودن قشقایی ها تلقی میکنند و این ضعف بسیار بزرگی است برای کارگردان و نویسنده و دست اندر کاران ساخت این فیلم که فیلمی تاریخی میباشد است آنها میتوانستند در دکلمه هایشان از زبان ترکی استفاده کنند و بعد آن را زیر نویس کرده تا فیلم هر چه بیشتر به واقعیت نزدیکتر شود و هم ایران بزرگ بیشتربا افرادی آشنا شوند که اینگلیسیها را از نفوذ به عمق کشور باز داشتند و البته به کمک دشتستانی ها و عده ی اندکی دیگر که کازرونی بودند به کل از ایران بیرون راندند بله این همان ایل قشقایی پر افتخار قرون گذشته ایران است که سهم به سزایی در اداره مملکت داشته و حالا فارس کردن مردم ترک نژاد قشقایی از زمان رضا شاه تا به امروز شروع شده و ادامه دارد و حتی در فیلمها هم سعی میشود آنها را فارس قلمداد کرد نه ترک .

البته هر شخصی در ایران امروزه وقتی ما میگوییم که ترک هستیم و نژادمان ترک است زود صحبت از تعصب بدون دلیل را به میان می آورد و اذعان میکند که شما ایرانی هستید و همین بس است ولی شما شورَش را در آورده اید با کلمه ما ترک هستیم ، امروزه باید به فکر مملکت بود و نه به فکر خود اما کسی نیست که به خود آنها بگوید پس شما چرا به این اندازه از نژاد آرایایی و زبان فارسی و گسترش زبان فارسی و دوستداران زبان فارسی و حفظ هویّت و زبان فارسی ودیدگاه های مثبت اندیشمندان زبان شناس و استادان دانشگاه های خارج به زبان فارسی و قدیمی بودن آن دفاع و روی آن تاکید به عمل میاورید؟

آیا نه وقت آن است که دست از لجبازی برداشته و کمی به واقعیتی نگاه کنیم که یک قرن است به آن نگاه نشده ؟

متاسفانه امروزه شاهد عوض کردن نامهای قدیمی و تاریخی برخی از شهرها وتپه ها و رودهال و کوه ها و... در مناطق صد در صد ترک نشین استان های اردبیل ، آذربایجان شرقی و غربی ، مرکزی ، قزوین وهمچنین برخی از مناطق هم فارس و هم ترک نشین استان مازندران و خراسان شمالی، گرگان هستیم ، آیا این همان حقوق بشر است که رعایت میشود در هنگام اعتراض به این جعل نامها ؟ یا نقض حقوق بشر ، که ما حق نداشته باشیم سخنی در برابر این ظلم فرهنگی داشته باشیم ؟ اگر این حق است که هرکسی دوست داشته باشد نام دلخواه خود را بر مناطق مور نظر خود البته با افکار پلید بگذارد پس عوض کردن نام خلیج جنوب ایران از ( فارس ) به ( عربی ) هم به نوعی حق است برای کشورهای عربی حوضه خلیج فارس !!! که البته با اعتراضات گوناگون ایران به این تحریف فرهنگی و جعل نام عربی برای خلیج جنوب ایران در کل جهان چند سالی است که مکررا تکرار میشود و به شدت با خاطیان برخورد میشود ، این هم حق است!!!!


http://www.eymur.blogfa.com/

نظرات 1 + ارسال نظر
Umud Urmulu 1388/12/17 ساعت 12:24 ب.ظ http://urmiyenews.blogspot.com/

آرخاداش نه گوزه ل و یئرینده اولوردو کی نزاد ترک یئرینه تورک کیملیکی(هویت) یازیلیردی- دونیا دا هئچ بیر عیرق(نژاد) یوخدور -تورک بیر عیرق ده گیل بیر کیملیک دیر.
یاشا

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد