5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

بچه هایی که بر مدرسه خود شادی می کنند



تاثیر قدرت رسانه ها : گزارش تصویری از ارسال دو مدرسه پیش ساخته به جای مدرسه اتوبوسی عشایر

در پی انتشار گزارشهای خبرگزاری مهر مبنی بر وضعیت نامناسب محل تحصیل 27 دانش آموز عشایر منطقه گنبد کاووس از سوی وزارت آموزش و پرورش دستور تهیه دو واحد مدرسه پیش ساخته مورد تاکید قرار گرفت. این دانش آموزان روز سه شنبه با تحقق این دستور ذوق زده و از اینکه آرزوی دیرینه شان مبنی بر داشتن فضای آموزشی مناسب برآورده شده خوشحال هستند.


وی افزود: وقتی تصویر مدرسه های نوساز با کلاسهای تو در تو، دارای پنجره، سرویس بهداشتی مجهز، کتابخانه، سالن اجتماعات را از تلویزیون می دیدیم و یا فامیلهایمان که در شهر و دیگر مناطق برایمان تعریف می کردند، رویمان نمی شد که بگویم در اتوبوس درس می خوانیم.

این دانش آموز ادامه داد: تاکنون دانش آموزان زیادی در این مدرسه قدیمی ( اتوبوس) درس خواندند و این مدرسه برای همه کودکان منطقه که باسواد هستند، خاطره های زیادی دارد.
 
" گلبهار " دانش آموز کلاس سوم که از دیدن مدرسه جدید ذوق زده و خوشحال است، بر روی دفترچه خط دار و سفید رنگش می نویسد، "ما دانش آموزان مدرسه خرد، مدرسه جدیدمان را دوست داریم".
 
وی که آرزو دارد روزی معلم شود و به دانش آموزان روستایش درس دهد، یادآور شد: کاش برایمان مدرسه راهنمایی نیز ساخته شود تا مجبور به ترک تحصیل نشویم و بتوانیم به آروزهایمان دست یابیم.
 
گلبهار ادامه داد: باورم نمی شود که با چند عکس و خبر این امکانات برای ما فراهم شده باشد، زیرا سالها بردار و خواهرهای بزرگتر ما در آرزوی داشتن کلاس درس مناسب و زیبا بودند.
 
وی با شیرین زبانی اظهار داشت: اگر معلم نشدم حتما می خواهم خبرنگار شوم و بتوانم مشکلات محله و ایل عشایرنشینمان را منعکس کنم تا شاید مسئولان برای رفع مشکلات این قشر برنامه ریزی کند.
 
یونس خانی معلم مهربان این مدرسه که این 27 دانش آموز را جزء خانواده خود می داند نیز گفت: بچه ها با دیدن مدرسه جدید، شور و حالی پیدا کردند که وصف نشدنی بود و شادی دلهای کوچک این کودکان بهترین خاطره زندگیم است.
(حالا که خبرگزاری مهر و گزارشاتش مهربانانه اش آنچنان کار برد دارد که بچه های مدرسه گنبد را دارای مدرسه مدرن کرده است، خواهش می کنیم که خبرنگارانش را بسیج کند که سری هم به استانها عشایر نشین دیگر مانند فارس، چهارمحال بختیاری - بلوچستان و کردستان و آذربایجان هم سری بزنند و در قرن بیست و یکم از صدها مدرسه عشایری که در شرایط بسیار نامناسبی هستند و حتی راضی به همان اتوبوس درب و داغون هم هستند ولی گیرشان نمی آید، گزارش دردآوری از  بچه هایی که در آن ها درس می خوانند تهیه نمایند که شاید مسئولین که تا به حال در دفاتر شیک خود نشسته و بی خبر از این مدارس چادری و کپری هستند همتی نمایند. و دستوری بدهند.}

http://ghashghaietribe.persianblog.ir/post/193/
نظرات 2 + ارسال نظر

دعوت به همکاری از تمامی سایتها ، وبلاگها و گروههای اینترنتی پر بازدید


با تبلیغ و فروش محصولات 10% مبلغ کل محصول را به عنوان پورسانت دریافت نمائید.

در جشنواره بهاره اسپوتا 30% میزان پورسانت خود هدیه بگیرید تا 31 خرداد


سقف واریزی بسیار پایین 15 هزار تومان و 3 واریزی در ماه

4000 تومان جایزه عضویت

سلام دوستان آهنگهای ترکی پاپ "آیرولوق و قسمت" از هنرمند خوش ذوق ایل قشقایی آقای شهرام اسدی با تنظیم جدید اماده دانلود می باشند.
منتظر آلبوم جنجالی "روزهای با تو" از این هنرمند باشید.
شهرام بدری

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد