5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

برپایی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان‌های جنوبی اصفهان در سمیرم

/کوتاه از اخبار استان اصفهان/
برپایی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان‌های جنوبی اصفهان در سمیرم

خبرگزاری فارس: پایان عملیات اجرایی پروژه کانال آبرسانی عمومی زواره، برپایی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان‌های جنوبی اصفهان در سمیرم و ... از مهم‌ترین اخبار کوتاه اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، جشنواره آزمایشات علوم با عنوان علم و عمل ویژه پایه چهارم مدارس ابتدایی شهرستان سمیرم برگزار شد.


مسئول آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سمیرم در این باره گفت: جشنواره آزمایشات علوم پایه چهارم مدارس ابتدایی سمیرم به منظور تقویت اهداف مهارتی، دانستنی و نگرشی در درس علوم تجربی دبستان در سمیرم برگزار شد.
بهرام پیرمرادیان تصریح کرد: برای اجرای این جشنواره ابتدا در مدارس مستقل دانش‌آموزان پایه چهارم را به صورت تصادفی در گروه‌های سه نفره برای انجام آزمایشات علوم انتخاب کردیم که از بین گروه‌های مدارس سطح شهرستان 26 گروه برتر برای جشنواره انتخاب شدند.
وی ادامه داد: در این جشنواره گروه‌های برتر به صورت تصادفی فعالیت‌های عملی کتاب علوم پایه چهارم را انجام می‌دهند و با نظارت داوران گروه‌ برتر در نهایت انتخاب می‌شوند.

* برپایی نمایشگاه صنایع دستی شهرستان‌های جنوبی اصفهان در سمیرم
نمایشگاه صنایع دستی شهرستان‌های جنوبی اصفهان در تخت قراچه سمیرم برگزار شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان سمیرم در این بازدید از نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با آثار هنرمندان شهرستان‌های جنوبی استان اصفهان شامل شهر اصفهان، مبارکه، شهرضا، دهاقان و سمیرم در پارک تخت قراچه شهرسمیرم برگزار شده است.
سجاد افشاری ادامه داد: این نمایشگاه در 27 غرفه شامل هنرهای دستی شامل قلم زنی، معرق، مینیاتور و سنتی شامل نمد مالی جاجیم کلیم و غیره برپا شده است همچنین علاوه بر هنرهای دستی و سنتی برپایی چادر عشایری، احیا خانه سنتی، نمایشگاه کتاب مشاهیر سمیرم و مواد غذایی نیز به نمایش عموم درآمده است.
افشاری همچنین ادامه داد: همکاری ادارات و ارگان‌ها در برپایی نمایشگاه مطلوب بوده و اطلاع‌رسانی کاملی از اجرای این نمایشگاه صورت گرفته است.

* پایان عملیات اجرایی پروژه کانال آبرسانی عمومی زواره
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: عملیات اجرایی پروژه کانال آبرسانی عمومی زواره به طول 2 هزار و 400 متر با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال اجرایی به پایان رسیده است.
علی توفیقی تصریح کرد: این کانال قادر است 400 لیتر در ثانیه آب را انتقال دهد.
مدیر جهاد کشاورزی اردستان خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح علاوه بر جلوگیری از اتلاف آب در مسیر انتقال، 750 خانوار نیز از مزایای این طرح بهره‌مند شدند.
وی در ادامه به اجرای عملیات مبارزه شیمیایی علیه پوره سن غلات در اردستان اشاره کرد و گفت: این شهرستان دارای سطحی معادل 6 هزار و 500 هکتار جو و 4 هزار و 200 هکتار گندم است که در بهمن ماه سال قبل ریزش سن غلات توسط شبکه مراقبت شهرستان گزارش شد و در اسفند ماه با ابلاغ شبکه مراقبت مبارزه علیه سن غلات انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با توجه به بازدید و کنترل مزارع توسط شبکه مراقبت شهرستان و ابلاغ این شبکه مبارزه علیه پوره سن در شهرستان آغاز شده، افزود: پیش‌بینی می‌شود 300 هکتار از مزارع گندم این شهرستان علیه این آفت سمپاشی شود.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8903010811

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد