5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

‌50 تخته چادر عشایر دهاقان و شهرضا بر اثر طوفان ویران شد

طی 2 روز گذشته؛
‌50 تخته چادر عشایر دهاقان و شهرضا بر اثر طوفان ویران شد

خبرگزاری فارس: مدیر امور عشایر شهرستان‌های شهرضا و دهاقان گفت: بر اثر طوفان دو شب گذشته در منطقه آستانه و هرندی دهاقان، 50 تخته از چادرهای عشایر توسط باد شدید ویران شد.

بهمن احمدیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهاقان اظهار داشت: شهرستان دهاقان دارای بیش از 200 خانوار عشایر کوچنده و درون کوچ است که در مراتع طبیعی، دشت‌ها و کوه‌های اطراف این شهرستان مستقر هستند.
وی افزود: بیشتر این عشایر در جنوب شهرستان و در مناطق دشتک، بودجان، آستانه، همگین، قمیشلو، هرندی و... سکونت دارند و چادرهای خود را برپا کرده‌اند.
مدیر امور عشایر شهرستان‌های شهرضا و دهاقان با اشاره به طوفان شب گذشته شهرستان دهاقان که خسارت‌های بسیاری را به عشایر وارد کرد، ادامه داد: طوفان شب گذشته خسارات زیادی را به سکونت‌گاه‌ها، چادرها و محصولات عشایر این منطقه وارد کرده است.
احمدیان با اشاره به میزان خسارت‌ها خاطرنشان کرد: 4 هزار درخت سیب عشایر این منطقه آسیب دیده‌اند که بر اساس برآوردهای انجام شده، به صورت طبیعی قابل جبران نیستند.
وی تصریح کرد: هر درخت سیب حداقل 20 کیلوگرم و به ازای هر کیلوگرم 3 هزار ریال خسارت دیده است که بر اساس برآوردهای انجام شده، در مجموع بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون ریال خسارت درختان سیب عشایر در طوفان دو شب گذشته بوده است.
مدیر امور عشایر شهرستان‌های شهرضا و دهاقان عنوان داشت: در منطقه آستانه و هرندی شهرستان نیز بالغ بر 50 تخته چادر عشایر را باد برد و عشایر را بی‌خانمان کرد؛ همچنین علوفه خشک ذخیره شده عشایر نیز به دست باد پراکنده شد و آسیب دید.

نظرات 1 + ارسال نظر

امضا نشود کتاب ما تا
از یار خبر نیاید امشب
این سی شب و روز ما نه ارزد
تا او به نظر نیاید امشب
به امید ظهور مولایمان

عید فطر مبارک
.........................
یاشاسین آذربایجان
یاشاسین تراختور
برای شادی روح سید جواد ذاکر صلوات
یاعلی

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد