5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

یرگزاری دومین جشنواره موسیقی ایل قشقایی در دانشگاه پیام نور مرکز

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور مرکز کازرون ، به همت انجمن ایل قشقایی این مرکز به مناسبت دهه ی کرامت جشنواره موسیقی اصیل و سنتی ایل قشقایی باحضور غلامرضا دهقان ناصر آبادی ، نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی و کاووس رئیسی ، فرماندار شهرستان کازرون و دیگر مسئولین و علاقه مندان این موسیقی در تالار مردانی برگزار شد.

غلامرضا دهقان ناصر آبادی ، نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت دهه ی کرامت به به مقام معظم رهبری و خانواده شهدا وهمچنین خانواده بزرگ ایل قشقایی ،اظهار داشت : ما در مهر ماه ، شروع سال تحصیلی قرار گرفتیم . این ماه برای ما یاد آور خاطره ها، رشادت ها و از خود گذشتگی ها بزرگ مردی از تبار ایل قشقایی ،مرحوم محمد بهمن بیگی است و لذا یاد و خاطر استاد بزرگ و برجسته و حقوق دان ایل قشقایی را گرامی می داریم .

وی افزود: مرحوم محمد بهمن بیگی به عنوان چهره ی علمی و جهانی منحصر به ایل بزرگ قشقایی نیست بلکه تعلق به جامعه جهانی دارد.

وی خاطر نشان کرد : سابقه تاریخی ، مهاجرتی ، ایلاتی و اجتماعی ایل قشقایی در طول تاریخ زبان زد خاص وعام بوده است . در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی منشا خیر ورشادت ها بوده است و تقدیم هزاران شهید موید این رشادت ها است.

دهقان ناصر آبادی ویژگی های موسیقی ایل قشقایی را برشمرد و افزود: موسیقی عشایری وج تمایززیادی با دیگر موسیقی های جهان دارد و از لعب ولهب به دور است .هر جا سخن از موسیقی دان و هنرمندان می شود آن چه به ذهن می رسد لعب و لهب است اما موسیقی عشایری عشق پاک به معبود است.

 

http://www.kazeroonnema.ir/fa/pages/?cid=5536

 

http://qashqai.iranblog.com/?mode=ContinuedPost&id=795879

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد