5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

نامگذاری دربی آزربایجان به نام شهر آی باتان آزربایجان یا همدان ا

نامگذاری دربی آزربایجان به نام شهر آی باتان آزربایجان یا همدان امروزی



تبریز سسی : شهر قدیمی وتاریخی آی باتان ( همدان امروزی ) که در تاریخ از آن به نامهای اکباتان و هگمتانه نیز نام برده شده است یکی از شهرهای بزرگ وتاریخی آزربایجان و جزئی جدا نشدنی از خاک آزربایجان است .

متاسفانه بعد از به روی کار آمدن سلسله فاشیست فارس پهلوی ، به ظاهر این شهر و روستاها و شهرهای اطراف آن از خاک آزربایجان جدا گشته و با سیاستهای شومی همچون آسیملاسیون فرهنگی سعی در فارسیزه کردن این قسمت از خاک آزربایجان جنوبی شده است ، اکنون با بیداری روز افزون ملی در بین ملت آزربایجان می رود که خط بطلانی بر تحریف تاریخی و فرهنگی مناطق آزربایجان کشیده شده وروح ملی قدرتمند دمیده شده در بین ملت آزربایجان قطعا آنها را به تاریخ و فرهنگ غنی تورک بازخواهد گرداند .

بنابراین ما جمعی از فعالین ملی آزربایجان جنوبی ضمن تقدیر و تشکر از اقدام سنجیده طرفداران تیم محبوب آزربایجان ( تراختور ) مبنی بر نامگذاری بازی دربی آزربایجان بین تیمهای شهرداری و تراختور در ورزشگاه سهند تبریز به تاریخ پنجشنبه  2/10/1389 آمادگی خود را برای حضور هر چه باشکوهتر در این بازی همراه با شعارهای ملی اعلام میکنیم .

همچنین همانطوریکه میدانید بازی بعدی تیم تراختور برابر تیم پاس همدان میباشد و این اقدام سنجیده هواداران تلنگری است بر ملت قهرمان تورک همدان که با حضور در این بازی و حمایت همه جانبه از تیم ملی سمبلیک آزربایجان تراختور و با دشعارهای یاشاسین آزربایجان بار دیگر لرزه بر اندام راسیست فارس بیاندازند .

شایان ذکر است اقدام بر نامگذاری بازیهای تراختور به نام شهرهای آزربایجان بعد از حوادث بازی شهرداری و پیروزی تهران شروع شده و تا کنون بازیها به ترتیب به نام شهرهای ، اردبیل ، اورمیه ، زنگان ، قزوین و بازی بعدی به نام آی باتان ( همدان ) خواهد بود .

شعار بازی :

1 - آی باتان ( همدان ) تورکون دور تورکون قالاجاق 

2 – تراختور آی باتان سسی ـ یوردوموزون بیر حیصه سی

نظرات 1 + ارسال نظر
ائلیاد 1389/10/01 ساعت 04:30 ب.ظ

یاشاسین قشقایی قارداشیم!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد