5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

تراختور ، بارسلونا و فردوسی پور

چند شب پیش بعد از مدتها فوتبال خارجی تماشا کردم و از شانس خوب من بازی ال کلاسیکو در حال پخش بود هنوز ابتدای بازی بود علیرغم اینکه از درد به خود می پیچیدم ولی باز تلاش کردم تا یک نیمه را ببینم. فردوسی پور برخلاف بازیهای داخلی گزارش متنوعی داشت.آنقدر زیبا حرف می زد که باورم نمی شد این همان فردوسی پور است. مضمون حرفهای فردوسی پور در مورد تیم بارسلونا برایم خیلی جالب بود.ایشان معتقد بودند دو تیم در واقع به نظر بسیاری از مردم دنیا نمایندگی دو ملت را دارند. از این گفته ایشان بلافاصله به یاد تراختور افتادم. کمی از این حرفها نگذشته بود که ایشان گریزی به فینال جام جهانی زدند و اینبار اقدام اعضای کاتالون تبار تیم ملی اسپانیا در پایان آن بازی را یاد آور شدند. باز خود به خود یاد تیم ملی کشور مان افتادم که به راحتی تحت عنوان ستارگان پارسی در یک جام شرکت کرد. دقت کنید چقدر راحت می شود فرق دنیا و ما را فهمید .قصدم از این نوشتار تخطئه کسی نیست.میخواهم بگویم به همین راحتی یک گزارشکر تفکیک خاصی بین بازیهای داخلی و خارجی دارد. یعنی درواقع ایشان میداند که حتی جرات ندارد یک بار به زبان بیاورد که تراکتور نیز در داخل کشور به مانند بارسلون اسپانیاست .

متاسفانه عدم توجه به همین نکته های ریز و دوگانگی در رفتار و گفتار خود بخود من بیننده را از پای رسانه تصویری دور می کند. بر من قابل فهم و درک نیست.که چطور ما در یک کشور زندگی کنیم و قانون اساسی کشور تمام حقوق را برایم در نظر بگیرد ولی با افکار تنگ نظرانه عده ای قلیل ما را از ایرانی و آذربایجانی بودن بیندازند. در واقع این تنها در سطح ورزش نیست که امروز با تراختور خود را نشان میدهد. مادر سطح اجتماعی و برخورداری از امکانات نیز در ردیف بعدی قرارداریم.اگر امروز آذربایجان در بعضی موراد رشد نموده و یا اقتصاد بخش خصوصی در آن رونق دارد بواسطه سخت کوشی آدمهای آن است نه بواسطه لیاقت مدیران. حتی نوشتن مختصر از کمبود ها و عدم توجه نیز مواجه با برخورد سخت می شود .ببینید یک مدیر بطور سمبلیک 45 کیلومتر پیاده روی می کند تا بفهماند دریاچه ارومیه در حال خشک شدن است ولی دریغ از یک راهکار.وقتی پای اسم و رسم باشد آقایان پایشان زودتر به کنار سفره می رسد ولی وقتی صحبت از شکستن کاسه کوزه است بیچاره مردم.امیدوارم یک روز ما نیز در ایران زمین شاهد باشیم که عدالت بر قرار شود و من آذربایجانی نیز از همان امتیازی برخوردارشوم که سایرین دارند.یعنی اون روز خواهد رسید که من بعنوان یک ایرانی و آذربایجانی به راحتی به زبان خودم بنویسم. به راحتی در مورد حداقل تیم ورزشیم ابراز نظر کنم. بر من خرده نگیرید .ببینید چه چیزی باعث شده تا من این طور فکر کنم. شاید من علیرغم جوانی  دیگر عمر زیادی نکنم ولی باز از روی صداقت و دوستی سخنی به ذهنم رسید که گفتم تا چه در نظر آید.

آدیوخ آذربایجانلی

http://www.trakhtorfans.com/1389-01-14-11-35-35/58-maghalate-trakhtorchilar/1965-1389-10-26-11-00-43.html

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد