5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

MI TV و توهینی بزرگ تر از روزنامه ایران

MI TV و توهینی بزرگ تر از روزنامه ایران

a_MOHAJER_INTERNATIONAL_TELEVISION.jpg

 

امروز در ساعت پانزده و سی دقیقه با پخش برنامه ای از گروه هنری تصویر سازان بدترین توهین های ممکنه را در قالب طنز به ترکی زبانان ارائه نمود.

در بخشی از این برنامه که تحت عنوان " بحث و گفتگو و..." بود ، بازیگری با لهجه ترکی دارای سر و وضع نا مناسب همچون پیژامه قهوه ای ، جوراب پاره ، کراوات ، کت و ریش و سبیل نامناسب با  عنوان دکتر سلامت به ایفای نقش پرداخت.

وی در این نقش از تکیه کلام ها و واژگان نامناسب به طنازی پرداخت ! وی که نوع نشستن خود را هم بلد نبود بارها از طرف مجری فارسی زبان در قالب طنز مورد توهین قرار گرفت ! همچنین "دکتر سلامت" بارها با عنوان من گشنه هستم و به من غذا دهید بدترین نوع حرکات را از خود به نمایش گذاشت !

در بخش دیگری از این نمایش "دکتر سلامت" دست خود را لای انگشتان و ناخن های پای خود که از جوراب پاره به بیرون زده بود ، کرده و عنوان می کرد که من گشنه هستم در این حین مجری فارسی زبان برنامه با لحنی ایهام دار گفت : تا غذای آقای دکتر سرد و از دهن نیفتاده بگین به آقای دکتر غذا بیاورند.

آنچه جای سوال دارد این است که آیا اینان از حادثه روزنامه ایران درس نگرفته اند؟ تا کی ملت شهید پرور آذربایجان باید شاهد این برنامه ها باشد؟ مگر در طنز حتما باید لهجه یا قومیتی را به مسخره گرفت تا مردم را به خنده در آورد؟

چرا این طنز پردازان از شخصیت های جهانی همچون مستر بین و چارلی چاپلین الگو برداری نمی کنند و همواره توهین به قومیت ها را در برنامه خود قرار داده اند؟به راستی آیا دیده اید مستر بین و چارلی چاپلین به قومیت ها و نژاد ها و لهجه ها و زبان ها توهین کنند؟مثلا به سیاه پوستان توهین کنند؟!!!

آیا وقت آن نرسیده به شدت با عوامل تفرقه انداز و نژاد پرست مقابله کرد؟یقینا این نوع حرکت ها در خاطر ملت آذربایجان ثبت شده و می شود ، اگر دولت ایران بر پخش این نوع نمایش ها سکوت کند ، نشان از رضایت آنان از پخش این نوع برنامه هاست.

مقام معظم رهبری نیز اخیراً طی فتوایی توهین به قومیت ها را حرام اعلام کرده است ، چرا عوامل اجرایی کشور به مقابله با این برنامه ها نمی پردازند؟بهتر است از تاریخ درس بگیرند تا دچار تکرار تاریخ نشوند.

شایان ذکر است MI TV در تهران دفتر نمایندگی داشته و بصورت قانونی مشغول به فعالیت می باشد ، همچنین گروه هنری تصویر سازان یک گروه ایرانی می باشد آدرس وب سایت این گروه  : http://www.tasvirsazan.com/ می باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد