5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

رامشگران قشقایی در جشنواره موسیقی نواحی

گروه قشقایی حاوا در هفتمین جشنواره موسیقی نواحی بخش هایی از  موسیقی روایی ایل قشقایی را اجرا خواهد کرد.
http://img375.yukle.tc/images/3787turk_5_milyon_turk_qashqay_guney_azerbaycan.jpg
خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه فرهنگ و هنر- گروه قشقایی حاوا در هفتمین جشنواره موسیقی نواحی بخش هایی از موسیقی روایی ایل قشقایی را اجرا خواهد کرد.
 
دامون شش بلوکی محقق، پژوهشگر، نوازنده نقاره و عضو گروه حاوا با اعلام این خبر به ستاد خبری هفتمین جشنواره موسیقی نواحی گفت: در این جشنواره قرار است به همراه ابراهیم کهندل پور(خواننده)، پیران درخشان(تار)، یاشار گودرزی(سه تار) و خود من با ساز نقاره قطعاتی از موسیقی قشقایی مانند"آواز صمصامی"، "ایلچی بیلر" و "یار مهربانی" را اجرا خواهیم کرد.
 
وی همچنین با اشاره به ویژگی های موسیقی قشقایی افزود: موسیقی قشقایی از سه بخش"موسیقی چنگی ها"، "موسیقی ساربان ها" و "موسیقی عاشیق ها" تشکیل شده و ما برداشتی از این سه رپرتوار را در جشنواره اجرا می کنیم.
 
 این نوازنده در ادامه درباره تاثیر جشنواره موسیقی نواحی تصریح کرد: اولین تاثیر چنین جشنواره ای مطرح شدن بسیاری از هنرمندان موسیقی نواحی در رسانه ها است که موجب می شود تا مخاطبان جدی این نوع موسیقی از چنین تنوع بی نظیری در موسیقی نواحی استفاده کنند.
 
دامون شش بلوکی همچنین تاکید کرد: اتفاق مثبت دیگری که در جریان برگزاری جشنواره موسیقی نواحی امکان وقوع دارد این است که موسیقیدان ها و آهنگسازانی که در ‍ژانرهای مختلف کار می کنند می توانند با بزرگان موسیقی نواحی و روایت های بکر آنها به طور مستقیم ارتباط بگیرند و از گنجینه آنها در آثارشان وام بگیرند.
 
هفتمین جشنواره موسیقی نواحی از 24 تا 28 اردیبهشت ماه سال جاری در تهران و کرمان برگزار می‌شود. همچنین اطلاعات مربوط به این جشنواره در خروجی اختصاصی جشنواره موسیقی نواحی در این دفتر موسیقی به نشانی اینترنتی http://music.farhang.gov.ir منتشر می شود.

پایگاه اطلاع رسانی ایل قشقایی
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد