5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

نا کجا آبادی بنام فوتبال ایران

نا کجا آبادی بنام فوتبال ایران

سایت متحد هواداران - متاسفانه تراختور خواسته یا نا خواسته وارد حاشیه عجیبی شده است. از چند هفته قبل معلوم بود که تیم در حال نتیجه گرفتن است و این موضوع تیمهای صدر جدول را نگران کرده بود و لذا از همان زمان گروه های روانشناسی و دست های پشت پرده فوتبال ایران بار دیگر شروع به حاشیه سازی کردند این حاشیه سازی برای تیمهای دیگر هم کم وبیش وجود داشت ولی حساسیت این امر برای تراختور و تراختورچیان بیش از حد شده بود و چون تراختور از روانشناس قابلی در این زمینه استفاده نکرده بود به دام این تله های نامرئی افتاد اینجانب در نوشته های قبلی تراختور چیان را هشدار دادم که اینقدر به مسائل حاشیه ای توجه نکنید. ما هواداران در بازی با سپاهان تحت تاثیر جو روانی حاکم در آن هفته بجای تلاش بر تشویق تراختور سپاهان را تشویق کردیم. مگر ما چیکار کرده بودیم که باید در آن بازی تیم مهمان را تشویق بیش از حد می کردیم. کدام تیم مهمان قبل از بازی با سپاهان در تبریز تشویق نشده بود که به ما یادآوری می کردند حتما تیم اصفهانی تشویق شود؟ دقت کنید وقتی بازیکنی مثل کرار و یا ابراهیمی تحت تاثیر این تفکرات روانی حاکم بر اطراف تیم توجه می کنند خود بخود نمی دانند چکار باید بکنند. مگر هواداران تراختور هواداران نمونه هفته های قبل نبودند. چه شد که 100 هزار نفر آمدند و بازی را 3-1 واگذار کردند ولی کسی از دماغش خونی نیامد و کسی حرفی نزد و لی در این بازی که هیچ حساسیتی نه بین هواداران دو تیم بود و نه از لحاظ تاریخی کری داشتند.این اتفاق افتاد.

عقل ناقص من می گوید کاسه ای زیر نیم کاسه است.دقت کنید در همین بازی هم تا دقیقه نود و پنج هنوز اتفاق خاصی از جانب هواداران انجام نشده است. تراختور احساسی بازی می کرد و بازی در خور هواداران نبود. ولی آنچه باعث ایجاد بلبشو و حاشیه بعد از بازی شد این بود که داور بازی اول نقطه پنالتی را نشان داد و بعد از 5 دقیقه تحت فشار عوامل و بازیکنان تیم صبا از تصمیم خود صرفنظر کرد سوای از اینکه حکم قانونی این خطای داور ی چیست؟ سئوالی که پیش می آید این است چرا آقای داور قبل از اینکه نقطه پنالتی را نشان دهد اول با کمک خود که پنالتی را پرچم زده بود مشورت نکرد؟ گویا این رسم است که اگر تیمی و عوامل آن از برش کافی در جنگ روانی ویا تهدید ورعاب برخودار باشند موفق خواهند بود. حتی روی تصمیم قطعی یک داور نیز تاثیر خواهند گذاشت.

آقایان تو رو بخدا یک بار روی این موضوع داوری تمرکز کنید. چرا تراختور باید اینقدر آسیب ببیند.البته این نوشته ها دال بر این نیست که بازی بد تراختور را توجیه کنم بلکه می خواهم تاکید کنم که تا دقیقه نود و پنج بازی روال خود را داشت .حتی اگر از عدم دقت کافی داور( عدم اخراج حاجی زاده و تذکر داور چهارم و بعد اخراج وی_ یا دادن کارتهای متعدد بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی اخطار می گیرد- یا عدم اخراج بازیکن تیم صبا در تکل دوپا ، همانطور که کمالوند هم متعرض این موضوع شده است). اغماض کنیم . قطعا جنجال آخر بازی ناشی  از تصمیم داور بوده است اگر پنالتی نبوده است کاری نداشت ایشان می توانست با قاطعیت اظهار نظر در ابتدای امر کند.من که به عنوان هوادار بازی را نگاه می کردم اعتقاد داشتم که پنالتی نبود.

 

صحبت از پنالتی بودن یا نبودن نیست، صحبت از یک تصمیم است دقت کنید تصمیم ،داور تصمیمی را بر مبنای پرچم کمک خود گرفته (نقطه پنالتی را نشان داده و توپ نیز در محل مربوطه کاشته شده تا نواخته شود) و با اعصاب و روان چهل هزار هوادار حاضر در ورزشگاه و میلیون ها هوادار در سراسر ایران ( وحتی جهان) بازی کرده است. خدا می داند قلبم داشت از جایش کنده می شد ، حتی تذکر پزشکی هم دریافت کردم

.آخر چرا داور با یک اشتباه تمام زیباییهای یک مسابقه  را به هم می زند.چرا ؟ آقایی .. که با هزار پست، سمت ریاست کمیته داوران را نیز گرفته اید چرا داوران را توجیه نمیکنید که داوری امروز یک علم به روز است و اگر  داوری علم ندارد نباید قضاوت کند.آیا داور این بازی نمی توانست بجای نشان دادن نقطه پنالتی همان شک اول خود مبنی بر عدم تحقق پنالتی را ساری و جاری کرده و سوت پایان بازی را بزند ؟ تا ما شاهد تشتت در رفتار و کردار و عملکرد داورپس از مباحثه عوامل تیم صبا نباشیم.

مطمئنم امشب برنامه نود بجای اینکه مسئله را درست کالبد شکافی کند روی تخریب صندلی توسط هواداران تراختور زوم خواهد کرد تا اصل قضیه از کانون توجه هوادارن تراختور و فوتبال دوستان ایرانی که متاسفانه در طول فصل بارها با احساسات آنان بازی شده فراموش شود.

نود معمولا برای یک موضوع بی ارزش ساعتها وقت صرف می کند و وقتی هم از هوادارن تراختور صحبت می کند فقط لهجه آنان را تمسخر می کند ، به یاد نمی آورد که دقیقه دقیقه این برنامه بر اساس مالیا ت ، عوارض و ...، همین آدمهایی که نود مسخره می ند اداره می شود.

امیدوارم یک بار ، فقط یک بار ، نود و سایر برنامه های تلویزیونی از سه امتیاز تیم تراختور دفاع کنند و اجازه ندهند که حق ناحق شود، یادم نمیرود استاد فقه در جلسه دانشکده حقوق به دانشجویانش تاکید می کرد که عزیزان هر کدام از شما در آینده نزدیک ،وکیل، وزیر و یا قاضی و .. خواهید شد ، تلاش کنید که هیچوقت حق را ناحق و ناحق را حق نکنید. یادش به خیر .

شخصا به عنوان یک هوادار فوتبال ایران و بعنوان یک ایرانی  از آقای فردوسی پور تقاضا دارم از لوث شدن این موضوع در برنامه نود جلوگیری نمایند و از حقوق هواداران نیز دفاع نمایند تا هواداران تراختور و سایر تیمها نیز بدانند که اگر حتی در همان دقایق 95 تا 101 نیز سرو صدا نمی کردند مشکلاتشان در محکمه عادل مورد رسیدگی قرار می گرفت.

هنوز دیر نشده است امیدوارم همه مسئولین فوتبال کشور به این مسئله مهم ورود پیدا کنند و اجازه ندهند یک تیم  مردمی با این همه هوادار،  که دارد می رود افتخاراتی را در آینده نزدیک برای ورزش ایران اسلامی بدست آورد با ایجاد هیاهو ی رسانه ای به حاشیه رفته و مرغی باشد که در عزا و عروسی سرش را ببرند.

از مسئولین محترم استان نیز خواهش داریم به جد موضوع را رسیدگی و به هوادارن توضیح دهند که چرا در 32 دو هفته تماشاگران ما نمونه بودند ، امروز با ایجاد این جو ، از آنان با اسم دیگری یاد می شود. چرا بدون اینکه عوامل مورد بررسی قرار گیرد این قلم به دستان ناحق نویس به راحتی راجع به با فرهنگترین هواداران فوتبال ایران زمین اینگونه اظهار نظر می کنند.

ما هواداران تراختور منتظریم تا عادلانه  نسبت به امر محدوث رسیدگی و در پایان با ادله کافی و مستند (حتی اگر مانیز متخلف بودیم) به مرحله ثبوت رسانیده شود ،به شرطی که عدالت در رفتار و عملکرد رعایت شود.

یادمان باشد تا دقیقه نود و پنج غیر از آنچه فوقا بیان شد هیچ هواداری هیچ عملکرد منفی نداشته است.

یادمان باشد داور مسابقه دقیقه نود و شش پنالتی را تایید و دقیقه 101 با مشورت عوامل تیم صبا از تصمیم خود صرفنظر کرد.

نتیجه :

این است که تصمیم داور سبب ساز تمام اتفاقات بوده است. آیا شما غیر از این فکر می کنید.لطفا نه بعنوان هوادار تراختور بلکه بعنوان یک هوادار فوتبال که عشق به فوتبال ایران دارد اظهار نظر کنید . از هوادارن سایر تیمها هم تقاضا دارم بدون کری و بدون آن زیباییهای کش و قوس دار هوادار این تیم یا آن تیم بودن مسئله را بررسی ونظر بدهند شاید یک روز دیگر سر تیم بزرگ دیگری بریده شود.

و همانا خداوند آگاه است از آنچه در درون دلهاست.(بخشی ازآیه 119 سوره آل عمران).

یاشاسین تراختور

یاشاسین آذربایجان

آدیوخ آذربایجانلی

نظرات 1 + ارسال نظر
اردبیل تورک 1390/02/12 ساعت 09:41 ب.ظ

یاشاسین تورک قشقایی لریمیز.

یاشاسین اردبیل

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد