5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

شبکه بهداشت و درمان مجازی عشایر در فارس راه‌اندازی شد

شاور رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور شبکه‌ها گفت: شبکه بهداشت و درمان مجازی عشایر به منظور ارایه خدمات به عشایر استان فارس در مناطق تحت پوشش، راه‌اندازی شد.

 

عبدالرسول همتی افزود: بیش از 200 هزار نفر از عشایر در فصول مختلف سال به صورت کوچ رو در استان فارس حضور دارند که با راه‌اندازی شبکه بهداشت و درمان ویژه عشایر‌، خدمات‌رسانی سلامت به آنها با برنامه بهتری انجام می‌شود.

 

همتی گفت: در شبکه مجازی عشایر، براساس برنامه‌ریزی انجام شده موقعیت تمامی چادرهای عشایری به وسیله GPS روی نقشه ثبت شده و مسیرهای کوچ مشخص شده‌اند تا براساس آن چگونگی پراکندگی عشایر در استان برای ارایه خدمات مشخص شود.

 

وی اظهار کرد: در این برنامه هماهنگی در مورد ارایه خدمات سلامت، مانند در نظر گرفتن زمان تلقیح واکسن و مراقبت‌های زنان باردار و کودکان، با استان‌های همجوار که محل کوچ عشایر است، امکان‌پذیر شده است.

 

همتی بیان کرد: کارکنان شبکه بهداشت و درمان مجازی عشایر به دلیل پراکنده بودن عشایر در استان، در تمامی شبکه‌های تحت پوشش دانشگاه مستقر هستند تا بتوانند به بهترین شکل ارایه خدمت کنند و بر این اساس به این شبکه، مجازی گفته می‌شود.

 

وی گفت: هر یک از عشایر با توجه به منطقه ییلاق و قشلاق، در حیطه کاری یک مرکز بهداشتی درمانی یا خانه بهداشت قرار می‌گیرد و خدمات سلامت از این طریق به آنها ارایه می‌شود.

 

همتی افزود: در مطالعه‌ای که در همین زمینه صورت گرفت‌، مشخص شد که علاوه بر شاخص‌های سلامت، شاخص‌های دیگری مانند دسترسی عشایر به آب آشامیدنی سالم، جاده، سطح سواد و ... نیز در بهبود سلامت و بهداشت موثر است.

http://www.euc.ir/eh/index.php?option=com_content&view=article&id=307:1390-05-05-10-40-56&catid=1:latest-news&Itemid=61

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد