5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس دپارتمان روابط خارجی جمهوری تاتارستان :  

 

تبریز شهر بسیار زیبایی است و تحولات این شهر در چند سال گذشته حیرت‌آور است. 


مفلیخانوف افزود: با سفر به تبریز احساس کردیم که با نزدیک ترین قوم و خویشان خود همنشین بودیم :hh
tabrizemodern.blogfa.com/
تاتارها یکی از بزرگترین قومهای ترک زبان می باشند.
تاتارستان در ۳۰ آگوست ۱۹۹۰ به عنوان یک دولت دارای حق حاکمیت، اعلام استقلال نمود. در طی سالهای ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۴ تاتارستان یک دولت مستقل دوفاکتو (De facto) بود و در سال ۱۹۹۲ در یک همه پرسی، ۶۲% مردم این منطقه به استقلال از روسیه رای دادند. سرانجام تحت فشار کرملین، هیات حاکمه وقت تاتارستان مجبور شدند از تعقیب موضوع استقلال خودداری ورزند و در نهایت به یک نوع خودمختاری در حد عالی از مسکو بسنده نمودند. در ۱۵ فوریه ۱۹۹۴، قرارداد تفکیک اختیارات با دولت مرکزی روسیه و نیز توافقنامه دیگری در خصوص حدود اختیارات در حوزه روابط اقتصادی خارجی به امضاء رسید که به عنوان مبانی تقسیم وظایف و حیطه اختیارات دولت مرکزی روسیه و این جمهوری به حساب می آید. بر همین اساس این جمهوری امکان برقراری ارتباط مستقیم با کشورهای متعددی را یافته است. کشورهای غربی از جمله آمریکا، آلمان، ایتالیا و ترکیه و ایران همکاری نزدیک اقتصادی با تاتارستان دارند و این جمهوری نیز ۱۴ نمایندگی در خارج از روسیه دارد

تبریز شهر آرزوها

دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس دپارتمان روابط خارجی جمهوری تاتارستان : تبریز شهر بسیار زیبایی است و تحولات این شهر در چند سال گذشته حیرت‌آور است.


پیشرفت‌های علمی و فناوری آذربایجان شرقی شگفت‌انگیز است



احمد علیرضابیگی در دیدار با دستیار ویژه رئیس جمهور تاتارستان و هیأت همراه وی، با اشاره به اهتمام دولت جمهوری اسلامی در گسترش مراودات خارجی اظهار داشت: آذربایجان شرقی به واسطه اهمیت استراتژیک خود در منطقه نقش بسزایی در روابط بین‌المللی جمهوری اسلامی دارد و حوزه اثرگذاری این استان از مرزهای کشور نیز فراتر رفته است.

وی با اشاره به قابلیت‌های اقتصادی و صنعتی استان تصریح کرد: اهتمام بسیار زیادی برای تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری با کشورهای مختلف در استان وجود دارد و ما از گسترش روابط به خصوص با کشورهای دوست و همسایه استقبال می‌کنیم.

علیرضابیگی با اشاره به دیدار روز گذشته خود با رئیس جمهور تاتارستان، این دیدار را مفید و سازنده توصیف و از اهتمام دو طرف در توسعه همکاری‌ها ابراز خرسندی کرد.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه پیوند خواهرخواندگی تبریز و قازان نشان‌دهنده عمق روابط دو طرف دانست و افزود: زبان و دین مشترک مردم آذربایجان شرقی و تاتارستان عامل مهم و تعیین کننده‌ای در استمرار روابط دوجانبه است و باید از این ظرفیت برای توسعه همکاری‌ها بهره‌بردای کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با یادآوری سفر دو سال پیش خود به قازان، صحنه‌های ابراز همدردی مردم این شهر با مردم مظلوم غزه را بسیار باشکوه توصیف کرد و افزود: دیدن این صحنه‌ها که حاکی از اعتقادات مشترک دو ملت ایران و تاتارستان است، مسئولان جمهوری اسلامی را در توسعه روابط مصمم‌تر می‌کند.

علیرضابیگی با اشاره به مسیر طولانی گسترش همکاری‌های دو جانبه با تاتارستان، ابراز امیدواری کرد حضور هیئت تاتارستان در تبریز و بازدید از ظرفیت‌های علمی و صنعتی استان، موجب تسریع در گسترش روابط شود.

وی با اعلام آمادگی در خصوص پذیرش دانشجویان تاتارستان در دانشگاه‌های استان، بر استفاده از ظرفیت دو طرف در زمینه پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد و افزود: رفت و آمد دانشجویان بین تبریز و قازان، یکی از زمینه‌های مهم همکاری است و انتظار داریم این موضوع توسط مسوولان تاتارستانی نیز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پیشنهاد طرف تاتارستانی مبنی بر ایجاد خط هوایی بین تبریز – قازان، این موضوع را منوط به تفاهم شرکت‌های هواپیمایی دو طرف دانست و افزود: ما از این موضوع استقبال کرده و از آن حمایت می کنیم.

علیرضابیگی با اشاره به وجود محل سابق سرکنسولگری فدراسیون روسیه در تبریز، نسبت به تبدیل این محل به نمایندگی اقتصادی تاتارستان اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین از هیأت اقتصادی تاتارستان برای حضور فعال در نشست بازرگانان جاده ابریشم که سال آینده در تبریز برگزار خواهد شد، دعوت کرد.



پیشرفت‌های علمی و فناوری آذربایجان شرقی شگفت‌انگیز است

دستیار ویژه رئیس جمهور و رئیس دپارتمان روابط خارجی جمهوری تاتارستان هم در این دیدار، از سفر به تبریز ابراز خرسندی کرد و گفت: تبریز شهر بسیار زیبایی است و تحولات این شهر در چند سال گذشته حیرت‌آور است.

اسکندر مفلیخانوف با قدردانی از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها، افزود: مسئولان و مردم آذربایجان شرقی استقبال گرمی از هیأت اقتصادی تاتارستان کردند و ما در تبریز احساس غربت نکردیم.

وی با اشاره به بازدید هیأت تاتار از چند واحد صنعتی و دانشگاهی در تبریز، اظهار داشت: پیشرفت‌های علمی و فناوری این واحدها شگفت‌انگیز بود و ما تلاش می‌کنیم روابط خود را با این واحدها توسعه دهیم.




مفلیخانوف تصریح کرد: گزارش بازدیدها و اطلاعات جمع‌اوری شده از این واحدها در اختیار مسئولان تاتارستان و مدیران واحدهای دانشگاهی و صنعتی قرار خواهد گرفت و هیأت‌های دیگری نیز با سفر به تبریز، فرصت‌های فعالیت در آذربایجان شرقی را بررسی خواهند کرد.

وی اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی مشترک بین تبریز و قازان را عامل بسیار مهمی برای افزایش سطح همکاری‌های دوجانبه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد دو طرف تاکید ویژه‌ای بر توسعه همکاری‌ها دارند.

دستیار ویژه رئیس جمهور تاتارستان در ادامه خواستار ایجاد خط هوایی مستقیم بین تبریز و قازان شد و افزود: راه‌اندازی این خط هوایی به تبادل کالاها و رونق مراودات تجاری کمک خواهد کرد ضمن اینکه تردد متخصصان و کارشناسان دو طرف نیز تسهیل می‌شود.

وی با دعوت از استاندار آذربایجان شرقی برای اعزام هیأت اقتصادی و تجاری استان به تاتارستان، در خصوص شرکت در نشست تجاری راه ابریشم نیز ابراز تمایل کرد.

مفلیخانوف همچنین از استاندار آذربایجان شرقی دعوت کرد تا در همایش تجارت جهانی که با شعار "همکاری فدراسیون روسیه با کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی" می 2012 در قازان برگزار خواهد شد، حضور یابد.

شایان ذکر است هیأتی بلندپایه از جمهوری تاتارستان برای پیگیری توافقات و بررسی راه‌های گسترش روابط دوجانبه با مقامات استان آذربایجان شرقی، به تبریز سفر کرده است.

این هیأت در مدت اقامت یک روزه خود در تبریز ضمن بررسی راه‌های تحکیم و توسعه روابط دوجانبه وپیگیری مذاکرات استاندار آذربایجان شرقی با رئیس جمهور تاتارستان، از دانشگاه تبریز و چند کارخانه و واحد صنعتی و شهرک سرمایه‌گذاری خارجی بازدید کرد.

جمهوری خودمختار تاتارستان با بیش از 67 هزار کیلومتر مربع مساحت، سه میلیون و 800 هزار نفر جمعیت دارد.

در این جمهوری 70 قوم حضور دارند و زبان‌های روسی و ترکی تاتاری زبان‌های رسمی دولت شناخته می‌شود.

تاتارها یکی از بزرگ ترین قومهای ترک زبان می باشند که در سراسر روسیه و برخی دیگر از جمهوری های آسیای مرکزی و قفقاز پراکنده اند.

http://www.ostan-as.gov.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=2&id=6078

نظرات 3 + ارسال نظر
نعمان 1390/10/04 ساعت 05:06 ق.ظ

سلام
لطفا الکی مردم رو منحرف نکنید نژاد ما قشقایی ها اصلا ربطی به اذری ها نداره
پس لطفا اسم قشقایی رو از پشت تراکتورسازی تبریز بردارین

اونها باید به ما افتخار کنن نه ما به اونا.

tatupato@yahoo.com

اگر شما تورک قشقایی هستید لطفا به زبان تورکی بنویسید اثبات شود
وگر نه اینجا جای تفرقه افکنی نیست
در سایتهای دیگر می توانید اینکارتان را انجام دهید

تورک اوغلو 1390/10/04 ساعت 12:21 ب.ظ

سلام -اقای نعمان اگر تاریخ را مطالعه کرده باشین در زمان صفویه برای حفاظت از مرزهای جنوبی ایران در مقابل استعمار گران بیشتر قشقایی ها را از اذربایجان به این مناطق فرستادند -ما ترکها باید باهمدیگر متحد باشیم تا حقمان را بگیریم

sulduzdan_ Elman 1390/10/07 ساعت 07:56 ق.ظ

ما هیچ وقت کم نمی یاریم ودرمقابل این افراد ضعیف مبارزه میکنیم
فقط باید ما ترکها با هم متحد باشیم
ائل گئوجو ___ سیل گئجو
یاشاسین اذربایجان

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد