5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

مصاف حساس تیراختور-داماش؛ خیزش سرخهای آذربایجان به سوی قهرمانی

مصاف حساس تیراختور-داماش؛ خیزش سرخهای آذربایجان به سوی قهرمانی 

 

چهارشنبه, 28 دی 1390 ساعت 12:38

Tiraxturfans.Com. مسابقه ی روز پنجشنبه، 29 دی تیراختور-داماش از جهات بسیاری حائز حساسیتهای فراوانیست از جهتی بدلیل کمتر شدن فاصله ی دو تیم استقلال و تیراختور در صدر جدول و افتادن آبی های تهران در یک روند نزولی و تساوی امتیازی تیراختور با تیمهای تعقیب کننده ی نفت تهران و صبای قم و از سوی دیگر به جهت آنکه تیراختور 3 مسابقه ی پشت سر هم را با تیمهای داماش، بلدیه اسپور و استقلال در استادیوم سهند آذربایجان تجربه خواهد نمود پیروزی سرخهای آذربایجان مقابل داماش می تواند سرآغازی انگیزه بخش جهت طی موفقیت آمیز مسیر صعب العبور قهرمانی لیگ یازدهم باشد.

تیراختور علیرغم آنکه فصل را خیلی خوب شروع نموده و پس از هفته ی ششم با پیروزی مقابل استقلال خود را به صدر جدول رسانده و به مدت دو هفته نیز به آن تکیه داد اما پیش آمدن برخی مشکلات و درگیر گشتن با برخی حواشی که بخش عمده ی آن نیز خودساخته بود سبب قرار گرفتنش در یک سراشیبی نزولی گشته تا جایی که پس از بازی با مس کرمان در هفته ی نهم تا مسابقه با ذوب آهن در هفته ی نوزدهم یعنی به مدت 9 هفته از دستیابی به پیروزی در بازیهای خانگی ناکام ماند که این تنزل تا حد عدم توانایی فایق آمدن بر تیم قعرنشینی چون مس سرچشمه نیز تداوم یافت که بازیهای نه چندان قابل قبول آن سبب جاخوش نمودنش به مدت 6 هفته در مکان چهارم جدول رده بندی گشت اما با آغاز نیم فصل دوم و به کنار نهاده شدن برخی اختلافات و انجام بعضی تغییرات، تیم دوباره طراوت و شادابی خود را بازیافته و در طی 3 مسابقه با یک تساوی و دو پیروزی خود را به مکان دوم جدول رده بندی رسانده و زنگ خطر را برای تیم صدرنشین و سایر رقبا به صدا درآورد.

داماش گیلان از جمله ی تیمهایی بوده که در این فصل نوسان زیادی را از خود به نمایش گذاشته است. این تیم از 11 مسابقه ی خانگی خود تا هفته ی بیستم 4 برد، 2 تساوی و 5 باخت کسب نموده و از 9 بازی بیرون از خانه ی خود نیز صاحب 3 برد، 3 تساوی و 3 شکست گشته و با 26 امتیاز در جایگاه هشتم جدول رده بندی قرار گرفته است در نقطه ی مقابل تیراختور 9 مسابقه ی داخل خانه ی خود را با 4 پیروزی، 3 تساوی و 2 باخت به پایان رسانده و 11 بازی خارج از خانه اش نیز به 6 پیروزی، 3 تساوی و 2 باخت منتهی گشته و با 36 امتیاز در مکان دوم جدول رده بندی جای گرفته است. مقایسه ی مسابقات خارج و داخل خانه ی دو تیم نشان از یک پیروزی بیشتر و یک شکست کمتر برای تیراختور دارد. 5 بازی آخر داماش منجر به 3 شکست، 1 پیروزی و 1 تساوی گشته و در طرف دیگر تیراختور 5 مسابقه ی اخیر خود را با 2 پیروزی و 3 تساوی سپری نموده است. اگرچه هر مسابقه حاوی شرایط خاص خود بوده و خیلی نمی توان با استنباط از مقایسه ی آمار دو تیم به تخمین نتیجه ی بازی دست یازید علی ایحال در این مسابقه انحراف معیار آمار دو تیم به سمت تیراختور متمایل بوده و اگر در این بازی نیز بسان برخی مسابقات پرحرف و حدیث پیشین ترفندهایی از آستین برخی عوامل دخیل در نتیجه ی مسابقه از قبیل داوران بیرون نیاید تیراختور اگر با اشتهایی که در 3 مسابقه ی اخیرش مقابل تیمهای صبا، ذوب آهن و شاهین از خود به نمایش گذاشت پای به میدان مسابقه بگذارد می تواند 3 امتیاز این مسابقه را به حساب خود واریز نماید.

در این مصاف حساس نیز بازهم تعیین کننده ترین نقش را هواداران بعهده گرفته و محاصره ی تیم شمالی در زنجیره ی انسانی عاشقان تیراختور می تواند با ذوب نمودنش در جهنم گریزناپذیر دره ی گرگهای سرخ آذربایجان آن را از پیش بازنده نماید. با توجه به حساسیت این بازی و دو مسابقه پیش رو با استقلال و بلدیه اسپور در استادیوم سهند آذربایجان از همین اکنون از شهرهای مختلف آذربایجان و سایر نقاط دور و نزدیک ایران خبر می رسد که هواداران در راه خلق حماسه های بزرگی بوده و جهت تحمیل شکست بر حریفان در 3 مسابقه حساس آینده مصمم می باشند. گرچه در بازی رفت دو تیم هواداران رشتی با به نمایش گذاشتن شخصیت لمپن و دست زدن به برخی اقدامات چاله میدانی فرهنگ لجن آلود خود را به نمایش گذاشتند اما معطوف و متمرکز گشتن هواداران بر تشویق بی امان و یکپارچه ی تیم محبوب خود و تحمیل شکستی سنگین بر تیم گیلانی هم کوبنده ترین پاسخ ممکن بر این باصطلاح انسانهای بی خبر از منش و اخلاق انسانی بوده و نیز سبب گرفته شدن فرصت از دست پلیداندیشانی خواهد شد که مدتهاست در کمین هواداران خیمه زده و در آستانه ی مسابقه ی فوق العاده حساس با استقلال که فینال زودرس لیگ یازدهم می باشد برای بدست آوردن کوچکترین فرصتی جهت تحمیل محرومیت ظالمانه ی دیگری برای کشاندن تیم محبوب آذربایجان از عرش به فرش لحظه شماری می نمایند.

میعادگاه همیشگی عاشقان: پنجشنبه، 29 دیماه، ساعت 15:00، استادیوم بزرگ سهند آذربایجان.

آرتان آرمان

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد