5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

Qardaşıma güc bağışlamaqıçın

1- فتح‌الله زاده: آن موقع آنقدر بودجه می دادند که نمی دانسیتم چکارش کنیم!!

در برنامه دیروز ورزش و مردم، در حالی که حرفهای عجیب و غریب ویسی (مربی صبا) را در مورد پیشنهاد رشوه می شنیدیم؛ فتح الله زاده مدیرعامل استقلال که از کمی بودجه می نالید گفت آن سالها (اواخر دهه هفتاد) آنقدر بودجه و پول داشتیم که اضافه هم می آوردیم. و این یعنی چرا بازیکنهای شاخص آزربایجان و تیراختور سر از تیمهای تهرانی در می آورند! در حالی که عالیجنابان سرخابی با پول اضافه نمی دانستند چکار کنند، تیمی مثل تیراختور باید بی خیال آب در کوزه می شد و توسط امثال یاوری دست به دامان بازیکنهای بی کیفیت ارمنستانی می شد؛ و کار به جایی رسید که خبری از فوتبال آزربایجان نبود.

2- فئدراسیون یالان یازیر، سیز نه‌یه دوزون دئمیرسیز؟ (فدراسیون اطلاعیه غلط می زند، مسؤولان تیم در معرض سقوط شهرداری چرا محل صحیح بازی را اعلام نمی کنند؟!)

دونن تیراختور یاریشان زامان تئهران‌دا بیر افتضاح اولدو و آزربایجانلی فوتبول سئورلر پیس دورومدا راحاتسیز اولوب اینجیدیلدیلر. بلدیه اصفهان‌دا بیر موساوی آلمیشدی و دئییردیک دای بونلار حتمن موصمم اولوبلار سقوط ائله‌مه‌سینلر. تیراختورون اوینونا تیلویزیوندان باخماق و بلدیه‌نی تک باشینا بوراخماق اینصافسیز نظره گلیردی. آنجاق گئتدیک گؤردوک اویون اورادا دئییلمیش! فئدراسیون تیراختورا گؤره‌ده، بئله بیر سابیقه‌سی وار؛ آنجاق من بیلمه‌دیم بلدیه‌ نه‌دن قاباخدان بیلدیرمه‌ییب!!؟ ایسیترسیز سقوط ائلیه‌سیز میللتی نه‌یه سریییرسیز آخی؟!

من‌ده گؤردوم اؤزلری‌نین وئجینه دئییل تئز قاییتدیم ائوه تیراختورون باخمالی یاریشین الدن وئرمیه‌م.

3- و سه امتیاز شیرین تیراختور

واقعا بازی جذابی بود. اگر بازیکنان تیراختور در سی دقیقه انتهایی بازی به فکر زدن هنرنمایی نمی افتادند، یقینا نتیجه بهتری حاصل می شد که البته این بار هم باید یک کمک داور خودی نشان می داد و گل زیبا و صحیح سیاووش اکبرپور را که دیروز عملکردی عالی داشت، مردود اعلام می کرد. چند موقعیت عالی گل هم که برای فولاد اهواز مهیا شد و توسط فروزان به خوبی مهار شد، ناشی از جلو کشیدن تحت تاثیر تشویق استثنایی هواداران، غفلت از ضد حمله‌ها و دست کم کشیدن تیمی بود که در اهواز تیراختور را با قدرت شکست داده بود. در هر صورت بازی دلچسب و به یادماندنی بود و تا حدودی اعصابمان را به خاطر جابجایی بازی بلدیه تسکین داد! البته شعارهایی هم علیه فردوسی پور داده شد، تا آخرین بارش باشد که در مورد آزربایحان و تیراختور و هوادارانش گستاخی می کند.

در میان تصاویری که در مورد بازی تیراختور 2-0 فولاد اهواز منتشر شده، سه عکس زیر جالب بودند که توجه شما را به آنها جلب می کنم البته حتما قبل از من دیده‌اید:

به نمایندگی از همه هواداران خانم تیراختور؛

تیراختورچو قادینلارین طرفیندن گلمیش قیز

فلاویو بعد از گل زدن پیراهنش را بالا زد و نوشته‌ای نشان داد که مشخص نشد. ولی عکاسان کنار زمین هم این لحظه را ثبت کرده‌اند. او به زبان پورتغالی نوشته Para ti maninho Força که معادلش می شود :” برای قدرت و قوت قلب دادن، تقدیم به تو، برادرم“! که این ابلته پیام خوبی برای هواداران تیراختور هم باشد تا در پنج بازی آینده هم با قوت قلب به حمایت از تیراختور ادامه دهند:

***

Para ti maninho Força؛

برای قدرت دادن به برادرم؛

Qardaşıma güc bağışlamaqıçın

***

اینهم رقص آزربایجانی فلاویو بعد از گلزنی برای تیراختور؛

بو دا فلاویونون آزربایجان رقصی قول ووراندان سونرا؛

Flaviyonun qol vurandan sonra Azərbaycan dansı

آیدین کسائی

http://tiraxturum.blog.com

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد