5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

سهم ورزش آذربایجان از صنایع مس سونگون چقدر است؟ 

همانگونه که گفته میشد امیر قلعه نوعی میهمان برنامه ورزش و مردم بود. جدا از بستن و یا عدم بستن قرارداد ایشان با تیراختور و دلایل آن ایشان موضوعی را در این برنامه مطرح کردند که جای بساری تامل برای دوستداران تیم تیراختور و ورزش آذربایجان داشت. قلعه نوعی در قسمتهایی از گفتگوی خود با اشاره به مجموعه سپاهان و موفقیت های آنها در عرصه های مختلف ورزشی رمز این موفقیت را حمایت مجموعه فولاد اصفهان از ورزش ان استان دانست و با اشاره به این موضوع که چرا باید با وجود مجموعه ای بنام مس سونگون در آذربایجان تیراختور و هوادارانش باید دغدغه هر فصلشان پیدا کردن منابع مالی برای اداره تیم در فصل آتی باشد.؟ 

همانگونه که گفته میشد امیر قلعه نوعی میهمان برنامه ورزش و مردم بود. جدا از بستن و یا عدم بستن قرارداد ایشان با تیراختور و دلایل آن ایشان موضوعی را در این برنامه مطرح کردند که جای بساری تامل برای دوستداران تیم تیراختور و ورزش آذربایجان داشت. قلعه نوعی در قسمتهایی از گفتگوی خود با اشاره به مجموعه سپاهان و موفقیت های آنها در عرصه های مختلف ورزشی رمز این موفقیت را حمایت مجموعه فولاد اصفهان از ورزش ان استان دانست و با اشاره به این موضوع که چرا باید با وجود مجموعه ای بنام مس سونگون در آذربایجان تیراختور و هوادارانش باید دغدغه هر فصلشان پیدا کردن منابع مالی برای اداره تیم در فصل آتی باشد.؟

در واقع با نگاهی دقیق به صحبتهای امیر قلعه نویی میتوان منظور ایشان برای کارهای زیرساختی و تامین هزینه های تیراختور را مربوط به تعریف مجموعه ای برای حمایت مالی از این تیم دانست که مس سونگون با برخورداری از شرایط لازم میتواند دین خود را در قبال ورزش آذربایجان (بمانند فولاد سپاهان) به ورزش آذربایجان بپردازد. چرا که اگر مس سونگون قرار باشد سهم آذربایجان را که 40 درصد ذخایر مس کشور را در اختیار دارد بپردازد نه تنها تیراختور بلکه سایر رشته های ورزشی استان نیز نباید دغدغه های مالی را داشته باشند همانگونه که سپاهان اصفهان با در اختیار داشتن بودجه های بالا از کارخانه فولاد استان اصفهان چندین سال است که راه قهرمانی را بر خود هموار کرده و دغدغه ای از این بابت ندارد و تنها دغدغه آنها متمرکز شدن به جذب بازیکنان خوب لیگ و گرفتن نتایج مطلوب با استفاده از بودجه هایی است که از طریق فولاد این استان دریافت میکند البته این مجموعه در سایر رشته های ورزشی این استان اصفهان نیز سرمایه گذاری کرده و بسیاری از این رشته ها در سطح قهرمانی در حال فعالیت میباشند.

بنا به اهمیت این موضوع بهتر دیدیم توجه شما را به نوشته ای جامع در باره فعالیتهای ورزشی مس سونگون که طی گزارشی زیبا از حامد عاطفی فر درخبرگزاری مهر انتشار یافته بودجلب کن 

یم:

سهم ورزش تبریز پشت سد "انحصار" شرکت مس؛ صدای مسئولان هم درآمد


به گزارش خبرنگار مهر، حدود یک و نیم سال قبل احمد علیرضا بیگی استاندار آذربایجان شرقی درجریان سفر مدیرعامل شرکت ملی مس ایران به تبریز با انتقاد شدید از بی عدالتی این شرکت در قبال مس سونگون گفته بود درحالیکه آذربایجان شرقی 40 درصد ذخیره مس کشور را دارد اما درآمدهای حاصله از معادن مس سونگون در جای دیگر خرج می شود.

اشاره استاندار آذربایجان شرقی درآن دیدار علاوه بر عدم اجرا شدن پروژه های توسعه ای مس سونگون، عدم احساس مسئولیت شرکت ملی مس در ایجاد خدماتی برای رفاه بیشتر مردم ورزقان و نیز ضرورت مقابله با تبیعض های شدید در برخورداری ورزش استان های کرمان و آذربایجان شرقی بود.

مجادله لفظی استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل شرکت ملی مس ایران زمانی بالا گرفت که "اردشیر سعدمحمدی" در پاسخ به اظهارات "احمدعلیرضا بیگی" گفت: عنوان بی عدالتی به عملکرد زیرمجموعه های دولت عدالت محور نادرست است که البته با واکنش تندتر استاندار آذربایجان شرقی مواجه شد بطوریکه بیگی خطاب به او اظهار داشت، "آقای مدیرعامل! ما خودمان از دولت عدالت محوریم برای همین است که در مقابل بی عدالتی شما می ایستیم."

منتقدان عملکرد شرکت ملی مس ایران با استاندار آذربایجان شرقی هم عقیده اند و می گویند درحالیکه معادن مس سونگون ورزقان به تنهایی 40 درصد ذخیره این فلز استراتژیک را در کشور بر عهده دارند اما درآمد حاصل شده از این معادن از آذربایجان شرقی خارج می شود.

آنها در بیان مصادیق انتقادهایشان صرف هزینه های میلیاردی شرکت ملی مس ایران در باشگاه های ورزشی کرمان را نمونه ای از این بی عدالتی معرفی می کنند و بر این باورند آذربایجان شرقی از بودجه هایی که شرکت ملی مس ایران برای رونق ورزش صرف می کند، محروم مانده است.

درحالیکه شرکت مس تقریبا در تمام شهرهای استان کرمان باشگاهی به نام مس داشته و حتی با هزینه های میلیاردی برخی از آنها در لیگهای برتر و آزادگان حضور دارند، سهم آذربایجان شرقی از این اعتبارات صفر است!

معدن مس سونگون به تنهایی 40 درصد ذخایر کشور را در اختیار دارد.

تاسیس باشگاه ورزشی در ورزقان؛ گامی برای خاموش کردن صدای اعتراضات مردم و مسئولان!

منادینماینده تبریز و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نیز با انتقاد از عملکرد شرکت ملی مس ایران اظهار داشت: در حالیکه 40 درصد ذخایر مس ایران در آذربایجان شرقی است اما این کرمان است که با سه تیم با پیشوند "مس" در لیگ برتر و لیگ یک باشگاه های فوتبال کشور حضور دارد که عملاً هر سال در مجموع 15 تا 20 میلیارد تومان هزینه آنها می شود.

علیرضا منادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در این شرایط برای خاموش کردن صدای مردم و مسئولان منطقه، یک باشگاه فوتبال در حد بسیار پایین در ورزقان تاسیس شده اما باید گفت نمی شود رضایتمندی مردم این خطه را با این کار جلب کرد زیرا مردم و مسئولان انتظار دارند اعتباراتی بسیار بیشتر از صرف هزینه برای یک تیم لیگ دسته دو در ورزش آذربایجان هزینه شود.

وی افزود: دو هزار میلیارد تومان در معادن مس سونگون ورزقان سرمایه گذاری شده است که مبلغ بسیار اندکی برای ورزش این مجموعه صرف می شود و انتظار بیشتر از اینهاست.

نماینده تبریز گفت: باید 40 درصد بودجه ورزش صنعت مس ایران به آذربایجان و هیئت های ورزشی این استان اختصاص یابد و تحقق عدالت نیز در گرو تحقق این مهم است.

منادی با اشاره به کمک های 700 - 800 میلیونی شرکت ملی مس ایران به تیم های تراکتورسازی و ماشین سازی گفت: این کمک ها، یک سی ام اعتبارات ورزشی صنعت مس ایران هم نمی شود و سئوال اینجاست که چرا این بی عدالتی در ورزش آذربایجان شرقی و کرمان وجود دارد؟

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: به نظر می رسد دست های مافیایی پشت پرده این قضایاست و همین مافیا کار را سخت تر کرده است که باید راهکاری برای برون رفت از این وضعیت اتخاذ و اجرایی شود.

منادی اظهار داشت: تبعیض شرکت ملی مس ایران در ورزش کرمان و آذربایجان شرقی را در قالب سئوالی از وزیر صنایع پیگیری خواهم کرد زیرا تاسیس باشگاه ورزشی در ورزقان به عنوان یک شهر کوچک نمی تواند انتظارات را برآورده کند.

بالابودن بودجه ورزش کرمان؛ واقعیتی کتمان ناپذیر

مدیر مجتمع مس سونگون ورزقان نیز در این زمینه گفت: این واقعیت را که شرکت ملی مس ایران امکانات، بودجه و تجهیزات خوبی در کرمان دارد را نمی توان کتمان کرد.

رضا شریفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: علت سرمایه گذاری بیشتر شرکت ملی مس ایران در ورزش کرمان این است که صنعت مس در کرمان 35 سال سابقه دارد و هم اکنون نیز تمام سرمایه این شرکت از کرمان بدست می آید.

وی افزود: پیشنهاد مشخص به مسئولان شرکت ملی مس ایران این است که حمایت ها از باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون تقویت شود و در رشته های ورزشی پایه مانند دو میدانی و شنا سرمایه گذاری ها بیشتر گردد تا زمینه ای ایجاد شود که این باشگاه حتی به خودکفایی و درآمدزایی هم برسد.

تیمهای مس استان کرمان سالانه میلیاردها تومان هزینه می کنند درحالیکه سهم آذربایجان شرقی از درآمدهای این شرکت صفر است

مس کرماندرحالی باشگاه های مس کرمان، مس سرچشمه و مس رفسنجان در رقابت های لیگ برتر و لیگ یک باشگاه های فوتبال کشور حضور کم فروغی دارند که همه ساله ده ها میلیارد تومان برای حضورشان در این رقابت ها هزینه می شود.

در این شرایط، دوستداران ورزش در آذربایجان شرقی به اتفاق مسئولان این استان همچنان این سئوال را مطرح می کنند که چرا شرکت ملی مس ایران برای ورزش آذربایجان و تیم ریشه داری همچون ماشین سازی و یا تیم پرطرفداری مانند تراکتورسازی که قدمتی چند ده ساله در فوتبال کشور دارند سرمایه گذاری شایسته ای نمی کند؟!

گزارش: حامد عاطفی فر

منبع: مهر نیوز

http://azarpaniz.blogfa.com  

http://www.tiraxturfans.com/index.php/1390-10-08-14-43-51/2012-05-24-13-03-50/5270-2012-05-27-21-24-01

نظرات 1 + ارسال نظر
قیرمیزچی 1391/03/12 ساعت 06:57 ب.ظ http://www.qirmiz.com

سلام
قیرمیز (قازان سابق) از طرف تعدادی از کاربران اینترنت علاقمند به اشتراک لینک ایجاد گردیده و انگیزه ایجاد آن پاسخ گویى به نیاز جامعه ایرانى براى دسترسى به اطلاعات آزاد و متنوع از منابع گوناگون به همراه ارتقاى فرهنگ گفتگو و تحمل نظرات دیگران است.
از سایت دیدن بفرمایید و مطالبتان را با عضو شدن در سایت و کسب امتیاز مورد نیاز- ارسال کنید.
آدرس سایت:http://www.qirmiz.com
با تشکر

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد