5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

5 میلیون هوادار تورک قشقایی تراختور

TIRAXTURUNQ 5 MILYON QAŞQAILI YARDIMÇILARI

تیراختور زنده است با یاشاسین هایی که به آذربایجان و آذربایجانی ه

تیراختور زنده است با یاشاسین هایی که به آذربایجان و آذربایجانی هدیه می کنیم 


تیراختور زنده است با یاشاسین هایی که به آذربایجان و آذربایجانی هدیه می کنیم

Tiraxturfans.Com. برف سنگین روستا را در چنبره خود گرفتار کرده، روستاییان همه به فکر برف روبی و ایجاد فضاهای باز در کوچه پس کوچه های روستایند. اما من مانند پرنده ای در قفس بال بال می زنم. با این برف سنگین نمی توان با عصا بیرون رفت. سکوت عجیبی در روستا حاکم است، ولی نگاه به کوهستان ها ی مملو از برف خود حکایت دیگری دارد.

آری آذربایجان من زیباست، حتی در لباس طبیبان، گویی این طبیب پس از سالها می خواهد درد ما را درمان کند.آنایوردوم آذربایجان، عنوان موسیقی ای است که به آرامی در فضای خانه پیچیده است.من اگر نقاش اولام دونیانی زیندان چکرم و...

آذربایجان همواره چون طبیبان درمانگر تمام دردهای من و ما بوده است. اما موسیقی می گوید وای به روزی که طبیب نیاز به درمان داشته باشد. نوای موسیقی چنان دردمند است که خود به خود اشک در چشمانم حلقه می زند. شاید باور نکنید ولی حقیقت دارد . اشک درد یک آذربایجانی حقیقتی است  بس واضح و مبرهن، که بر کسی پوشیده نیست.اما باز هم همانند گذشته، وقتی چشمم به تصویر جوانان رعنای سوگلی ورزشی آذربایجان یعنی تراختور می افتد، آرامش پیدا می کنم.

عقربه های ساعت نشان می دهد غروب است . باد و نسیمی که در حال وزیدن است برف های داخل حیاط خانه گلی مان را جا به جا می کند.یک لحظه یاد جگر گوشه هایمان که در ورزقان و اهرو هریس در این سرمای سوزان گرفتار بلا شده اند، می افتم. کاری از دستم بر نمی آید ، جز اینکه رو به سوی خدایی کنم که دلم به یادش زنده است، و با جسم رنجورم زار بزنم خدایا به داد آذربایجانم برس و...

دوستان عزیزتر از جانم ، از اینکه در میان شمایم به خود می بالم. از اینکه تن خسته و بیمارم با دعای شما  سرپاست خدای را شاکرم و دستان پر مهر یکا یک تان را می بوسم. اما می دانید بیش از آنچه که نوشتم  چه چیزی من و امثال مرا خوشحال می کند.آری عزیزانم موفقیت تراختور چشمان غم دیده  تراختورچیان را شفا داده و مرهمی برای تمام دردهای تن های رنجور خواهد بود. بدانید و بدانیم آذربایجان نیز فقط با هم همه من و تو بیدار است. اگر من و تو فریاد نزنیم یاشاسین، او نیز خسته و پیر خواهد شد . آنچه آذربایجانمان را زنده نگه داشته ، غرش صداهای غیور مردان کوهستان های سر به فلک کشیده این دیار است.

تراختور در آوردگاه لیگ برتر امسال اسب خود را بهتر از سالهای قبل زین کرده و اضطراب در نزد من و تو کمتر شده است. مربی خوب ، بازیکنان خوب و مدیریتی که علیرغم ایرادات توانسته است حداقلی را تدارک ببیند و از همه مهمتر تراختورچیان.

تراختور این روزها در تمام میادین بدون استرس بازی می کند و این را مدیون شعار های اصیل بر گرفته از فرهنگ آذربایجانمان می دانیم ، چرا که اصالت چیزی است که در پس این فریاد ها نهفته است و تراختور نیز جنگندگی و ستیز بی پروایش را از این فرهنگ به ارث آورده است. اینجاست که معنای حضور تراختورچیان رنگ وافر و بیشتری به خود می گیرد.

می دانیم و میدانید که تراختور علاوه بر ورزش باید در میدان کثیف بازی سرخابی ها و دردانه های پایتخت نیز بازی کند البته نه با  بازی حیله و ترفندی که آنان دارند، بلکه با صداقتی از جنس بلور، که در چشمان هر آذربایجانی است. با رنگ وحدت و یکدلی ای که درکنار هم و با گونه های سرخ سرما زده مان. با یاشاسین هایی که به آذربایجان و آذربایجانی هدیه می کنیم و هزار هزار شعار با مسمایی که در گلوهای بیدار مردان آذربایجان نهفته است.

لیگ برتر هر روز شاهد یک فینال است و ما که به جوانمردی و صداقت شهره ایم ، پایمردی و همراهی هم را چاره پیمودن راه سخت می دانیم. بیایید در تمام فینال ها همراه تراختور باشیم. بیایید امسال که تراختور به ثبات رسیده باحضورمان پرچمهای قرمز تراختور افتیخاریمز را به باد سهند بسپاریم، و دلهایمان را به هم.

قول می دهم با تمام دشواریها در بازی با ذوب آهن در سهند باشم. شما می توانید از بغل دستی خود بپرسید آدیوخ شمایید. هر کدام از ماها که رنج هویت نیز در وجودمان سالهاست غبار گرفته یک آدیوخیم. پس اگر اعتقاد به یاشاسین دارید به پا خیزید تا استادیوم سهند را مملو از گرگها کنیم تا حریف نتواند در میان زوزه های به حقمان نفس بکشد. خدا دوای درمان مان تویی و با هم بودنمان. آن را به ما عطا کن. آمین

به امید آن روز. هله لیک.

تراختوری ال ایستر شرفلی میلت ایستر.یاشاسین آذربایجان. یاشاسین تراختور. یاشاسین تیراختورچیلار.

آدیوخ آذربایجانلی

نظرات 1 + ارسال نظر
کلوب ترک 1391/10/30 ساعت 11:36 ب.ظ http://clubturk.mihanblog.com/

با سلام
دوست و همکار عزیز در صورت تمایل ما صمیمانه از شما در خواست همکاری در نویسندگی کلوب ترک را می نماییم.
در صورت تمایل با ما تماس بگیرید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد